2011. feb 28.

A Red Bull új marketingstratégiája évi hétmillió fontot ér

írta: FormaNet
A Red Bull új marketingstratégiája évi hétmillió fontot ér

A világbajnok Red Bull csapat a 2011-es szezonban Renault Infiniti márkajelzésű motorokat használ autóiban, bár ez csak nevében lesz Infiniti márka. 


Az Infiniti a Nissan prémium kategóriájú autója, és ez a lépés annak a marketingstratégiának a része, hogy növeljék a márka népszerűségét, és eladásait Európában és Ázsiában. 

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nemrégiben egy interjúban utalt arra, hogy rövidesen új (ahogy fogalmazott: érdekes) szponzori megállapodásokat kötnek, és ezek egyike lehet ez az együttműködés is. Az F1 Times szerint a szerződést már januárban aláírták, és ezt nemrég a BBC is megerősítette. A hivatalos bejelentés minden bizonnyal kedden, a Genfi Autószalonban történik meg.

A Renault a japán gyártónál igen komoly, 43 százalékos részesedést tudhat magáénak, és a Nissan is résztulajdonosa a Renaultnak, 15 százalékban. 

A motorok tehát nem változnak, de marketing szempontból új elnevezést kapnak. Ez a Red Bull csapat számára évi közel hétmillió fontos megtakarítást jelent, miután a top csapatok közül ők voltak az egyedüliek, akik eddig fizettek a motorokért. Ez az ár egyébként megfelel a csapatok közötti, a motorok árára vonatkozó megállapodásnak is. A jelentős megtakarítást az autó egyéb fejlesztéseire fordítja az osztrák alakulat.

A Nissan számára az európai-, és részben még az ázsiai piac is kiaknázatlan lehetőség, és az együttműködéstől azt várják, hogy a prémium márkák versenyében a Mercedes, az Audi, a BMW rovására piaci részesedést szerezhetnek a száguldó cirkuszon keresztül.    

 
szöveg: FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 nissan red renault formula 1 bull infiniti