2011. ápr 05.

A FOTA pénzügyi pozícióját igyekszik erősíteni az új Concorde egyezmény előtt

írta: FormaNet
A FOTA pénzügyi pozícióját igyekszik erősíteni az új Concorde egyezmény előtt

A Formula-1-es csapatok érdekvédelmi szövetsége, a FOTA kereskedelmi vezető kinevezését tervezi. Egyes jól értesült források szerint az új tisztviselő legfontosabb feladata új szponzorok felkutatása lenne, akik vállalják a száguldó cirkusz támogatását, és cserében globális megjelenést és reklámlehetőséget kapnának, ahogy azt az eddigi támogatók is.

 
Az ügy érdekessége az, hogy eddig ezt a feladatot egyedül a Formula-100 (szponzorok szövetsége) szervezet végezte, ennek az intézménynek a feladata, a jelenleg a király kategóriát támogató megközelítőleg száz szponzorral történő hivatalos kapcsolattartás, és az együttműködés adminisztrációja.
 
A FOTA főtitkára, Simone Perillo szerint a szövetség alapszabálya lehetővé teszi, egy ilyen, elsősorban marketing jellegű pozíció kialakítását, amely a csapatok egyetértésével igyekszik az új támogatók bevonásával tovább növelni a Formula-1 globális megítélésének javítását, erősíteni hírnevét, és a támogatói pénzeken keresztül az egyes csapatok fejlődését is elősegíteni. A szervezet az FIA-val és az F1 kereskedelmi jogainak birtokosával együttműködve végezné tevékenységét.
 
A hírek szerint jelenleg az ideális személy a McLaren marketing menedzsere, Ekrem Sami lenne, aki a közel múltban a wokingi istálló számára közel fél milliárd dolláros támogatói megállapodást hozott össze. Az elképzelés szerint ez a poszt is, hasonlóan a FOTA egyéb tisztségeihez hasonlóan rotációs rendszerben működne, de minden bizonnyal hasznos lenne a csapatok szövetsége számára.
 
A FOTA főbb tisztségviselői jelenleg: Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke, a technikai szabályok munkacsoport vezetője, a Red Bull vezetője, Christian Horner a sportszabályokért felelős, míg a FOTA elnöke a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh, aki a Ferrari elnökétől, Luca di Montezemolótól vette át a posztot, tavaly januárban.
 
A csapatok ezzel a lépéssel úgy tűnik, részben kezükbe vették a pénzügyi lehetőségek kiaknázását, ami jelentősen erősítheti tárgyalási pozíciójukat, a rövidesen meghosszabbításra váró új Concorde egyezmény előtt.
 
Miután 2011-ben letelik Berni Ecclestone 14 éves kötelezettségvállalása az FIA felé (mely szerint évente az F1 kereskedelmi jogai után befolyó pénzből, egy meghatározott összeget be kell fizetnie a FIA pénztárába), és a fehér lovag jelezte, hogy utána egy fillért sem hajlandó fizetni. Nemrégiben az irányító testület is jelezte, keresik annak lehetőségét, hogy legalább részben visszaszerezzék ezeket a jogokat. (Ezt még 1997-ben kapta meg Ecclestone 100 évre az FIA-tól, melynek akkor elnöke, a brit üzletember jó barátja, egykori beosztottja, Max Mosley volt.)
 
A színfalak mögött tehát elkezdődött a helyezkedés, az új, - a Formula-1 pénzügyi rendszerét szabályozó - Concorde egyezmény előtt, és a tét óriási, miután a száguldó cirkusz mára több milliárd dolláros játékká vált. Talán éppen ezért nem véletlen, hogy Bernie Ecclestone még mindig nem találta meg a megfelelő utódját a porondmesteri feladatokra. 
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
 
Szólj hozzá

f1 forma1 fia formula1 ecclestone fota concorde egyezmény f1 szponzorok formula 100