2011. júl 21.

A McLarennek többe került a motorszabályok szigorítása, mint a Red Bullnak vagy a Ferrarinak

írta: FormaNet
A McLarennek többe került a motorszabályok szigorítása, mint a Red Bullnak vagy a Ferrarinak

A McLaren nem ijedt meg attól, hogy a Ferrari feléledt a Brit Nagydíjon, és a wokingi alakulat úgy tervezi, hogy végre visszatér a rivalizálás a topcsapatoknál, már a Német Nagydíjon.

A brit gárda versenye nem a várakozásoknak megfelelően sikerült Silverstone-ban, miután a győztes Alonso mögött Lewis Hamilton csak a negyedik helyen ért célba, Jensom Buttom pedig egy elrontott kerékcsere miatt idő előtt feladni kényszerült a versenyt.

 
A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale elmondta, nem ijesztette meg az alakulatot a maranellóiak győzelme, és egyáltalán nem félnek a Ferrari feltámadásától.
 
„Egészen az elmúlt hétig mi voltunk az egyetlen csapat, aki küzdeni tudott a győzelemért a Red Bullal. Alonso versenytempója javult, de Vettel boxkiállása közben hiba történt, így ezért tudta megnyerni a versenyt Silverstone-ban.
 
Neale nem gondolja, hogy a Ferrari a szezon második felében megelőzné az istállót, miután az első kilenc futamon egyedüli csapatként a McLaren volt az éllovas Red Bull legfőbb riválisa.
 
„Azt gondolom, nem így van. Az előző négy-öt versenyen a Ferrari jó tempóban haladt mind az időmérőkön, mind a versenyeken. Az utolsó futamon a felszáradó pályán képes volt arra, hogy nagy versenytempót autózzon, és most nagy volt a különbség közöttünk. Ezzel teljesen tisztába vagyunk, éppen ezért nem lehetünk elégedettek.
Lewis és Jenson fantasztikusan dolgoznak, és kellően agresszívak is, de vannak egyéb tényezők is. Mi a második és a negyedik helyre vártuk az autókat, és ez meg lehetett volna, ha kicsit másként alakul a verseny."
 
A nedves körülmények jelentősen befolyásolták a Silverstone-i futamot, a McLaren azonban azt is állítja, hogy az FIA diffúzorokra vonatkozó korlátozása jelentősen befolyásolta az autóik leszorító erejét. A szigorításokat a verseny végeztével az irányító testület felfüggesztette, és végül elhalasztotta a következő szezonra.
 
„A motorszabályok szigorítása, és annak értelmezése nekünk többe került, minr a Red Bullnak, vagy a Ferrarinak. Ez nem az én véleményem, ez tény. Mindkét pilótánk hét-nyolc tizedmásodpercet veszített körönként. Bízunk abban, hogy a hétvégére vissza nyerjük a Valencia előtti formánkat.”
 
A Német Nagydíjra a wokingi gárda pilótái a pontverseny állása alapján a negyedik és ötödik helyen érkeznek, Hamilton 95 pontos lemaradásban van az élen álló Sebastian Vettel mögött. Neale jól tudja, hogy ez a szezon közepén már igen jelentős különbség, ám még mindig nem tartja teljesen reménytelennek a helyzetet.
 
„Matematikai esélyünk még mindig van, ezért harcolni fogunk továbbra is a győzelemért. És ha már nem lenne esélyünk, akkor is harcolnánk a futamgyőzelmekért. Ezt a törekvésünket azonban minden bizonnyal nem könnyíti meg a Red Bull.”
 
A sikertelen Brit Nagdíj után felröppentek olyan találgatások, melyek szerint a csapatfőnök, Martin Whitmarsh pozíciója veszélybe került. Neal egyértelmű álláspontja ezzel kapcsolatban az, hogy a cirkuszt a média generálta, és semmi köze sincs a valósághoz.
 
„Mi belülről szemléltük ezeket a híreket és csak mosolyogtunk, minden megy tovább. Ezeket a találgatásokat nem kell komolyan venni. Martin fantasztikus munkát végzett a McLarennél. Mi vele is, mint ahogy Lewisszal és Jensonnel is hosszú távon tervezünk.     

 

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá a fórumon  

Szólj hozzá

f1 mclaren button hamilton forma1 jonathan neale diffuzor ügy