2012. már 01.

A McLarent nem érintik az FIA szigorításai

írta: FormaNet
A McLarent nem érintik az FIA szigorításai

Az elmúlt hét egyik érdekes és figyelemreméltó eseménye volt, amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, hogy szigorítanak, és tovább konkretizálják a kipufogóra és a motorvezérlésre vonatkozó szabályokat, sőt a nyitó Ausztrál Nagydíj előtt az ECU rendszerhez tartozó szoftver is frissített változatban jut el a csapatokhoz. A McLarennél határozottan kijelentették, hogy őket nem érinti a szigorítás.


Az FIA-nak a szigorítással egyértelműen az volt a szándéka, hogy minden kiskaput bezárjon már az első futam előtt, hogy elejét vegye az ilyen irányú továbbfejlesztéseknek, és elkerülje a későbbi technikai-értelmezési vitákat. Ez azután történt, hogy fülest kaptak, hogy egyes csapatok alternatív megoldásokkal próbálkoznak a gázáramlás további hasznosítására, mégpedig a motorok feltérképezését elkerülve, gyújtás nélkül áramoltatnák ki a forró kipufogón keresztül az üzemanyagot olyankor is, amikor a pilóta leveszi a lábát a gázpedálról.
 
Az FIA a szigorítás mellett azt is kijelentette, hogy nincs tudomása arról, hogy bármely csapat ilyen technológiát alkalmazna, de szeretnék elejét venni a későbbi vitáknak.
 
A McLaren ügyvezetője, Jonathan Neale a FOTA rajongók számára Barcelonában rendezett fórumán, szerdán kijelentette, csapatát semmilyen formában nem érinti a szigorítás.
 
"Számunkra ez nem nagy ügy. Megértettük Charlie Whiting álláspontját, és ami történt valójában csupán a technikai irányvonal finomítása. Ez nem változtatja meg a mi irányunkat. Természetesen a McLaren-Mercedesnek nem kell változtatnia eddigi tervein, és nem kell az ausztrál felkészülési programon sem változtatni. Mi megértettük a helyzetet, és Charlie mindössze megerősítette ezt.”
 
 
A Mercedes-Benz motorsport főnöke, Norbert Haug is üdvözölte az FIA lépését, és ő is úgy véli, ez minden csapatot megakadályoz abban, hogy ilyen irányban keresse, vagy éppen folytassa a fejlesztési lehetőségeket.
 
"Azt gondolom, jó döntés volt megállítani az ilyen irányú potenciális fejlesztéseket, még ebben a korai stádiumban” – vélekedett a német szakember.
 
 
Szöveg: FormaNet, Varga Viktória
  

Szólj hozzá

f1 mclaren forma1 fia jonathan neale diffuzor kipufogó szabály ecu szabály