2012. máj 02.

Grosjean és Kobajasi ezredre azonos idővel az élen Mugellóban

írta: FormaNet
Grosjean és Kobajasi ezredre azonos idővel az élen Mugellóban

Romain Grosjean zárt az élen a második tesztnapon, Kobajasi Kamui azonban ezredre ugyanazzal az idővel zárkózott fel a második helyre, megelőzve Sebastian Vettelt, aki a nap második felében kezdte meg a munkát Mugellóban. 
 
 
A mugellói teszt első napjával ellentétben, szerdán száraz időjárási körülmények fogadták a csapatokat, akik a keddi rövidített és megszakított tesztprogram után most megkezdhették a teljes értékű munkát. Több alakulat is aerotesztet végzett, és különböző mérő műszerekkel szerelte fel kocsiját, többek között a Red Bull, a Williams és a McLaren. Ez utóbbi csapat délután a kerékcserét is gyakorolta, miután az utóbbi két nagydíjon három alkalommal is értékes pontokba került egy-egy elrontott kiállás. A Ferrari a tegnap megkezdett kipufogórendszer tesztelését folytatta Felipe Massával, majd délután aerodinamikai teszteket végzett. A Mercedes a délelőtt folyamán hosszú etapokon a gumikopás vizsgálatával volt elfoglalva.  
 
Az első mért kört nem sokkal a teszt kezdetét követően Mark Webber jegyezte, de az ausztrál még bőven két percen felül teljesített egy kört, majd alig egy órával a kezdés után Romain Grosjean már nyolc tizeddel túlszárnyalta Fernando Alonso tegnapi legjobbját, és 1:21.603 másodperccel bérelte ki a top helyet, ami egészen az ebédszünetig már nem került veszélybe. A Red Bull ausztrálja végül másodikként zárt, délutánra pedig átadta a volánt csapattársának, Sebastian Vettelnek.
 
Mindössze az első két pilóta  teljesített 1:22 alatt, a harmadik helyen záró Felipe Massa már másfél másodperccel maradt el a Lotus francia versenyzőjének köridejétől. A Ferrari többnyire alacsony sebesség mellett gyűjtött adatokat.
 
Jean-Eric Vergne a negyedik legjobb köridőt futotta, majd a nap második felére ő is átadta helyét csapattársának, Daniel Ricciardónak. A Red Bullon és a Toro Rossón kívül még egy csapatnál történt csere, mégpedig a Marussiánál, ahol Charles Pic másfél napja után Timo Glockra került sor.
 
A Toro Rossót a sauberes Kobajasi Kamui és a Mercedes klasszisa, Michael Schumacher követte a listán.  A német bajnok mindenkinél több kört (74) teljesített, éles ellentétben Paul di Restával, akinek hidraulika problémák miatt mindössze hét kört sikerült megtennie, és a csapat mért kör nélkül kezdte meg az egy órás ebédszünetet.
 
Schumacher után Charles Pic (Marussia), Vitalij Petrov (Caterham), Gary Paffett (McLaren) trió következett, majd az utolsó előtti helyen záró Bruno Senna (Williams), aki 1:25-ös idejével már bő három és fél másodpercet kapott a Lotustól.
 
Délelőtti eredmények: 
1. Romain Grosjean - Lotus           1:21.603 - 47 kör
2. Mark Webber - Red Bull             1:21.997 - 54 kör
3. Felipe Massa - Ferrari               1:22.257 - 54 kör
4. Jean-Eric Vergne - Toro Rosso   1:22.422 - 51 kör
5. Kobajasi Kamui - Sauber            1:22.424 - 48 kör
6. Michael Schumacher - Mercedes 1:23.404 - 74 kör
7. Charles Pic - Marussia               1:23.982 - 46 kör
8. Vitalij Petrov - Caterham           1:24.312 - 62 kör
9. Gary Paffett - McLaren             1:24.480 - 38 kör
10. Bruno Senna - Williams            1:25.221 - 40 kör
11. Paul di Resta - Force India     (mért kör nélkül)   - 7 kör

 
Délután több csapat is tovább folytatta az aerodinamikai teszteket.
Legelsőként Schumacher tért vissza a pályára, és újabb hosszabb etapoknak vágott neki, aminek köszönhetően már három órával a leintés előtt 100 kör szerepelt a neve mellett.
 
Az első, és egyben utolsó piros zászlót Kobajasi csalogatta elő, két órával a tesztnap vége előtt, amikor a pálya hátsó részén kicsúszott. A japán nem sokkal ezután visszatérhetett, vagyis kárt nem tett az autóban.
 
A nagyjából negyed órás megszakítás idején a délelőtti sorrend annyiban borult fel, hogy Sebastian Vettel 1:22.248-as körével felugrott Grosjean és Webber mögé a harmadik helyre. Paul di Restának továbbra sem volt mért ideje, a skót versenyző csak az utolsó órában, annak is az utolsó 10 percében  tudott kihajtani a mugellói pályára.  A Marussiánál szintén gondok adódtak, mert a kormányszervó meghibásodott, így Timo Glock kényszerpihenővel kezdte meg első tesztnapját, végül 37 kört tudott megtenni.  
 
A délután folyamán először Grosjean volt az, aki két tizedre megközelítette saját legjobbját, de a többség közepesen hosszú etapokat futott. A regnáló bajnok, Vettel azért javított, és bement 1:22 alá, ami a második helyre volt elegendő, majd az utolsó percekben Kobajasi ezredre pontosan megfutotta Grosjean délelőtti leggyorsabb körét, ezzel harmadik helyre tessékelte Vettelt.
 
Daniel Ricciardo volt még az, aki tovább bontotta a sort, mikor három tizedre megközelítette a nap első felében 4. helyen záró csapattársát, így az ausztrál megelőzve Schumachert a hetedik helyen végzett. Paul di Restának az utolsó pillanatokban sikerült feliratkoznia egy 1:24.749-es idővel, amivel az utolsó helyen álló Sennát tudta csak megelőzni. 
 
Második tesztnap eredménye:
1. Romain Grosjean - Lotus           1:21.603 – 97 kör
2. Kobajasi Kamui - Sauber            1.21.603 - 87 kör
3. Sebastian Vettel - Red Bull        1:21.825 - 64 kör
4. Mark Webber - Red Bull             1:21.997 - 54 kör
5. Felipe Massa - Ferrari               1:22.257 - 106 kör
6. Jean-Eric Vergne - Toro Rosso   1:22.422 -  65 kör
7. Daniel Ricciardo - Toro Rosso     1:22.588 -  22 kör
8. Michael Schumacher - Mercedes 1:23.404 - 144 kör
9. Charles Pic - Marussia               1:23.982 - 46 kör
10. Vitalij Petrov - Caterham           1:24.312 - 112 kör
11. Gary Paffett - McLaren             1:24.480 - 59 kör
12. Timo Glock – Marussia             1:24.499 - 37 kör
13. Paul di Resta - Force India       1:24.749 - 14 kör
14. Bruno Senna - Williams            1:24.842 - 100 kör
 
 
FormaNet, Varga Viktória
 
 
 
 
 
 
 

  

Szólj hozzá

teszt f1 lotus formula 1 mugello romain grosjean második tesztnap