2012. jún 08.

F1 Kérdezz-felelek Sebastian Vettellel

írta: FormaNet
F1 Kérdezz-felelek Sebastian Vettellel

A regnáló bajnok, Sebastian Vettel idén nincs könnyű helyzetben, és a Formula-1 hivatalos weboldalán többek között azt is elárulta, hogy a Red Bull 2012-es konstrukciója nem feltétlenül álmai autója. Ugyanakkor biztos benne, hogy csapata jó irányba halad, és célja természetesen nem más, mint újra átvenni a vezetés a bajnokságban. A német versenyző a szabálytalannak minősített padlólemezről is beszélt, és véleménye szerint nincs akkora jelentősége a dolognak, mint amekkorát tulajdonítanak neki, azt viszont kissé bosszantónak találja, hogy az illetékesek ennyit variáltak a kérdésen.

 
 
 
Sebastian, hogy érzed magad mostanában? Vettel rajongók most azt láthatják, hogy Mark Webber ott liheg kedvencük nyakán…

Sebastian Vettel: Ez csak egy verseny volt, most pedig egy másik hétvége következik, és egy újabb esély. Úgyhogy a következő három napban majd meglátjuk, mit tudunk kihozni belőle. Arra kell fókuszálnunk, hogy az időmérőn jobbak legyünk, mert az utolsó két versenyen ezzel voltak gondok. A szabadedzéseken jók voltunk, aztán történt valami, ami miatt lényegesen visszaestünk az időmérőre. Ez elég disszonáns helyzet, de biztosíthatom a rajongókat arról, hogy megértettük a kérdéseket, és ennek tükrében a hétvégén a teljesítményt adoptálnunk kell az időmérőre is.

Mi történik veled és az RB8-cal? Van még valami, amit jobban meg kell értened az autón?

SV: Nem, nem így gondolom, bár be kell valljam, hogy még mindig nem a legkönnyebb ezt az autót vezetni, és nem titok, hogy ez még mindig nem álmaim kocsija. Másrészt azonban meg kell birkózni ezzel a helyzettel is, hiszen más nem áll rendelkezésemre, így jobb ha megpróbáljuk a helyzetből kihozni a maximumot. Azt gondolom, hogy ha az időmérőn nem sikerül a rajtrács legelejére keverednünk, akkor ott van még a versenyen mutatott tempónk, ami reményt adhat arra, hogy a végeredmény jobb legyen. Ha visszatekintünk Monacóra, az időmérő nem sikerült túl jól, és mivel szinte lehetetlen ott előzni, ezért a versenyből ennyit tudtunk kihozni az eredmény tekintetében. De Montrealban teljesen más a helyzet. Itt van lehetőség az előzésre, ezért ez egy teljesen más játék lesz. Persze a legideálisabb rajthely az első sor - lehetőleg a pole - lenne, és onnan pedig majd meglátjuk hogyan alakul a verseny… (nevet)

Mennyire könnyű vagy nehéz számodra megérteni azt, hogy egyszer legális az RB8-as, máskor pedig illegális?

SV: Ez egy kicsit meglepő nem igaz? De összességében nem gondolom, hogy ezzel a kérdéssel nekünk kellene foglalkozni, és őszintén remélem, hogy hamarosan egyszer és mindenkorra lezárul ez az ügy. Valójában nem hiszem, hogy a pályán hatalmas különbséget jelentene – csak egy kissé zavaró, hogy először illegális, majd legális, aztán megint illegális. Szóval ezzel kapcsolatban csak arra tudok gondolni, hogy a jövőben jó lenne, ha az emberek végleges döntéseket hoznának, és megkímélnének attól, hogy oda-vissza pakolgassuk a dolgainkat.

A rajongók kedvéért kicsit bővebben is elmondanád, hogy pontosan milyen lyukakról is beszélünk?
 
SV: Apró lyukakról beszélünk mindkét oldalon, közel a hátsó gumikhoz. Ezek a rések egy rosszul sikerült próba-program keretén belül kerültek az autóra, és ha nem történik meg ez a tiltás, akkor is bezártuk volna. Persze történt némi javulás, ahogy a kocsira egyéb változtatások is felkerültek, így nehéz megmondani, hogy teljesítményben valójában mennyit jelentettek ezek a rések. Számtalan új alkalmazással áll kölcsönhatásban, szóval túl egyszerű lenne azt mondani, hogy a lyukak segítségével szárnyal az autó, míg azok nélkül csak egy béna kacsa (Nevet). Szóval, mint ahogy azt már említettem, nem lesz nagy különbség - csak ez az állandó vita már kissé unalmas.
 
Hogy érzed, a Red Bull fejlesztési üteme jelenleg elég jó?
 
SV: Az eredmény jó. Valószínűleg az is igaz, hogy néhány alkatrész nem a várakozásoknak megfelelően javít a teljesítményen. Talán ez a legnagyobb különbség a tavalyi évhez képest - hogy érkeznek ugyan bizonyos új alkatrészek, de nem úgy működnek, ahogy arra előzetesen számítottunk. Amint átlépjük ezt a ciklust, azt hiszem újra rátérhetünk arra az útra, melyen 2011-ben voltunk.
 
 
Szóval mit vársz ettől a hétvégétől?
 
SV: Először is el szeretném mondani, hogy ez az egyik legjobb futam a szezonban. A város nagyszerű, és a szurkolók nagyon lelkesek. Ez a verseny mindig tartogat meglepetéseket. Vegyük például a tavalyi évet – sosem láttam még annyi esőt. Ez egy minden tekintetben érdekfeszítő délután volt, és sajnálatos, hogy egy balszerencse miatt végül a győzelem kicsúszott a kezeim közül. De ilyen versenyzés, és azt gondolom, hogy a rajongók minden egyes pillanatát élvezték, úgyhogy minden megteszünk azért, hogy egy újabb izgalmas előadást láthassanak ezen a hétvégén.
 
FormaNet, Varga Viktória

 

Szólj hozzá

f1 formula 1 red bull sebastian vettel kanadai nagydíj