2012. jún 09.

F1 Button a problémák ellenére is eredményes hétvégére számít

írta: FormaNet
F1 Button a problémák ellenére is eredményes hétvégére számít

A kanadai versenyhétvége első napján mechanikai problémák hátráltatták Jenson Buttont, aki ennek ellenére úgy gondolja, hogy a McLaren tempója nagyon biztató, és nem bánná ha vasárnap megismételhetné tavalyi montreali győzelmét.


 
Jelenleg milyen a hangulat a csapatnál a Kanadai Nagydíj előtt?

Jenson Button: Lesz egy verseny a hétvégén, és mint minden nagydíj előtt, most is nagyszerű a hangulat. (Nevet) Mindenki izgatott az újabb kihívások miatt, és jó érzéseink vannak a helyszínnel kapcsolatban. Mint ahogy valószínűleg sok más csapat, mi is úgy gondoljuk, hogy ha minden összeáll, akkor egy nagyszerű hétvégénk lehet. Egy dolog biztos, nem fogunk minden nagydíjat megnyerni a szezon hátralévő részében, mert ez a szezon egyszerűen nem így működik. Az a fontos számunkra, hogy folyamatosan kétszámjegyű pontokat szállítsunk. Az előző néhány verseny nem alakult túl jól számomra, kétszer célba sem értem, Barcelonában pedig csak két pontot gyűjtöttem. Ez egy elég rossz periódus volt a pontszerzés szempontjából, és tény, hogy ezen változtatni kell. Nagyon pozitív vagyok, mert tudom, hogy képes vagyok megváltoztatni a dolgokat, és van néhány kellemes emlékem is Montrealból.
 
A problémák miatti kilométerek hiánya hogyan befolyásolja a hétvégi kilátásokat?

JB: Természetesen fájó, hogy nem tudtam magas üzemanyagszint mellett futni, és nem tudtunk semmilyen beállítási munkákat elvégezni a sebességváltó cseréje miatt.  A harmadik szabadedzésen majd meglátjuk hogyan megy az autó. Szerencsére azért tudtunk valamennyi adatot gyűjteni a pénteki futások alkalmával, ami segítségünkre lesz az időmérőn. Szóval most is azt gondolom, jó hétvégénk lesz, és határozottan pozitív érzéseim vannak. Az autónk gyors - Lewis jó munkát végzett és nagyon gyors volt -, éppen ezért egyáltalán nem aggódom.
 
Ez azt jelenti, hogy valószínűleg feláldozzátok az időmérőt, és maximálisan a versenyre koncentráltok, mivel itt lehet előzni?

JB: Nem, egyáltalán nem. Számomra sokkal fontosabb, hogy kevés üzemanyaggal is fussak azért, hogy érezzem a gumik viselkedését. Igaz, hogy a pénteki nap nem volt tökéletes, de lehetett volna rosszabb is, és képesek vagyunk arra, hogy ezt az állapotot megváltoztassuk.
 
Ami a jövőt illeti, Valenciába és Silverstone-ba milyen célokkal érkezel majd?

JB: Meg kell próbálnom a lehető legtöbb pontot gyűjteni nem csak itt, hanem a következő néhány versenyen is. Egy kicsit le vagyok maradva az éllovastól, de a különbség nem jelentős. Jelenleg eddig maximum 150 pontot lehetett volna megszerezni, és az élen állónak nem egészen 80 pontja van. A következő néhány versenyen jól kell teljesíteni, és én is visszatérhetek ebbe a csapatba. Silverstone a hazai pályám lesz, úgyhogy szeretnék mindent jól csinálni, és az autó eddig jól ment ott. Valenciában pedig majd meglátjuk.
 
Tavaly nagy sikered volt itt Kanadában. Idén mire kell itt figyelni?

JB: Azt gondolom, hogy idén sokkal szárazabb hétvégénk lesz, mint tavaly volt, de még így is nagyon sok a kihívás. A gumikezelés nagyon fontos lesz, és ez egy nehéz pálya abban a tekintetben is, hogy nem könnyű megtalálni a megfelelő egyensúlyt, és sokkal kisebb leszorítóerőt igényel, mint a legtöbb pálya. Ebben a szezonban ez lesz az első alkalom, hogy alacsony leszorítóerős beállításokkal futunk. Mindemellett ez egy utcai pálya, így elég huplis. Továbbá figyelnünk kell a kanyarokban, melyek közül a legtöbb lassú kanyar. Távolról nézve azt mondanám, hogy Melbourne-höz hasonló, de az autó beállításai tekintetében nagyon más.
 
 
Mik azok a helyzetek, amikre leginkább emlékszel a tavalyi kanadai versenyből?

JB: Egyértelműen a győzelem, illetve amikor üldöztem Sebastian Vettelt, és a csapat mondta nekem a rádión, hogy fél másodperccel gyorsabb vagyok nála. Ez elég izgalmas volt. Aztán belehajszoltam egy hibába, és amikor az autójának egyik kereke megcsúszott a nedves felületen, akkor kiszélesítette a kanyart, én pedig meg tudtam előzni. Mindez nagyon különleges érzés egy autóversenyző számára.
 

FormaNet, Varga Viktória

 

 

Szólj hozzá

f1 mclaren button formula 1 jenson kanadai nagydíj