F1 Maldonado talán egyedüliként a mezőnyben megértette a Pirelli abroncsok működését?
A Formula-1-es világbajnokság 2012-es szezonjának egyik kulcskérdésévé vált a Pirelli abroncsok minél jobb megértése. A gumik viselkedése pályától, autótól, hőmérséklettől függően változik futamról futamra, ezzel meglehetősen kiszámíthatatlanná téve az idei szezont. A pilóták vezetési stílusa is jelentősen befolyásolja az abroncsok viselkedését, és főleg élettartamát. A Williams istálló barcelonai futamgyőztese, Pastor Maldonado úgy érzi, az olasz gyártó idei keverékét sikerült megértenie, és kezelésüket sokkal jobban elsajátította, mint az előző évben.
Maldonado kissé megosztja az F1 társadalmát gyakran agresszív, forrófejű, és talán sokszor átgondolatlan manőverei miatt, ám tehetségéhez nem fér kétség, mint ahogy ahhoz sem, neki idén már sikerült bizonyítani a Williams FW34-esben rejlő potenciált. A venezuelai pilóta elégedett azzal, hogy sikerült megértenie az új Pirelli keverékek működését, és azt, hogy hogyan tud azokkal a leghatékonyabban dolgozni.
„Azt hiszem, nagyon jól megértettem a gumikat. Sokkal jobban, mint az előző évben. Még ha változtak is idén, remekül érzem azokat."
"Pontosan tudom, mit kell ahhoz tennem, hogy vigyázzak a gumikra, és hogyan kezeljem azokat a versenyen, hogy hosszú élettartamuk legyen. Mindig próbálok javulni, és azt hiszem, köztem és az autó-, illetve a gumik közötti kombináció jelenleg jó."
A 27 éves pilóta elmondta, rengeteg kemény munka van abban, hogy sikerült megértenie a Pirelliket, és biztos benne, hogy az idei szoros bajnokság egyik legfőbb oka a gumikban keresendő.
„Ezek a gumik csak nagyon szűk hőmérsékleti tartományban működnek jól. Amint kikerül ebből a tartományból, már sehol sem vagyunk."
„Nagyon nehéz odatenni magunkat egy körön, hiszen nagyon kicsik a különbségek. Ha veszítünk két tizedet, máris nehéz bejutni a top tízbe. Nagyon keményen dolgoztunk azért, hogy megértsük a gumikat, ami segíthet abban, hogy az autó különböző körülmények, és különféle beállítások mellett jól működjön."
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery a valenciai verseny előtt azt jósolta, hogy az istállóknak rövidesen sikerül teljesen megérteni az idei abroncsok működését, ami némileg csökkenti majd a kiszámíthatatlanságot, ám eddig Maldonadón kívül még egyetlen csapat vagy pilóta sem tett olyan nyilatkozatot, ami ezt alátámasztaná. A kulcs tehát minden bizonnyal továbbra is a gumikezelés lehet, ami a versenyzés része, és - figyelembe véve az azonos feltételeket - egy megoldandó probléma mind a csapatok, mind pedig a pilóták számára.