2012. júl 04.

F1 Nosztalgikus és meghatározó silverstone-i emlékek a Ferrarinál

írta: FormaNet
F1 Nosztalgikus és meghatározó silverstone-i emlékek a Ferrarinál

A Formula-1 történelmének 63. Brit Nagydíjára készülve a Ferrari hivatalos honlapján Felipe Massa versenymérnöke, Rob Smedley mesélt a különleges helyszínről, mely nem csak a Scuderia történelmében, de a szakember életében is meghatározó szerepet tölt be, ami egészen gyermekkoráig nyúlig vissza.

silverstone.JPG  

A Brit Nagydíjak történelmében a Ferrari a legsikeresebb csapat, összesen 16 futamgyőzelemmel, mindemellett a legendás márka 1951. július 14-én az argentin José-Froilán Gonzalez jóvoltából itt szerezte meg első győzelmét. A Silverstone-i hétvége azonban nem csak a Ferrarinak, de Felipe Massa brit versenymérnökének, Rob Smedley-nek is az év egyik fénypontja.

"Számomra ez nem csak egy nagyszerű versenypálya, hanem a két hazai nagydíjam egyike Monza mellett. Szeretem Silverstone-t, szép emlékeim vannak innen, és olyan, mintha hazautaznék oda évente. Először 1988-ban jártam ott az édesapámmal. Nem is voltam még igazán biztos abban, hogy szeretnék menni.  13 éves voltam, sosem láttam még Formula-1-et, és semmit nem tudtam róla. Akkoriban még foci őrült voltam, de elmentem, és rögtön megbabonázott. Elsősorban a technikai oldala fogott meg. Emlékszem, átugrottam a kerítésen a paddocka  - ezt ma már nem tudnám megtenni -, és a March csapat néhány szerelője megmutatott nekünk pár dolgot a garázsban. Szóval a mai napig is mindig nagyon örülök, ha gyerekek az apukájukkal együtt megállítanak, hogy beszélgessünk, mert mindig kedves emlék marad számomra, hogy ezt történt velem is, amikor kisfiú voltam."

"Édesapám hatalmas Nigel Mansell rajongó volt abban az időben. Akkoriban a Williamsnél versenyzett, és úgy emlékszem, hogy az egész ország érte rajongott, mert fantasztikusan vezetett. Amikor pénteken megérkeztünk Silverstone-ba, én még senkiért sem rajongtam, de estére már Nigel Mansell fan voltam, és így is maradtam. Amikor abbahagyta, onnantól kezdve nem igazán kötődtem senkihez, egyszerűen csak élveztem nézni a versenyeket, és a fantasztikus pilótákat, mint például Ayrton Senna" - nosztalgiázott a Ferrari szakembere.

A Scuderia 1950-ben az első Formula-1-es versenyen, Silverstone-ban még nem sorakozott fel a rajtrácsra, de a következő évben José-Froilan Gonzalez jóvoltából itt ünnepelhette első futamgyőzelmét, és azóta még 15-ször állhatott ferraris pilóta a Brit Nagydíj dobogójának legfelső fokán. Legutóbb Fernando Alonso a tavalyi évben, éppen Gonzalez silverstone-i győzelmének 60. évfordulóját tette teljessé és emlékezetessé csapata számára.

massa - rob smedley.JPGA spanyol csapattársa, Felipe Massa eddig még nem volt szerencsés a legendás aszfaltcsíkon, a legjobb eredménye egy negyedik hely még 2009-ből. Smedley biztos abban, hogy a brazil most már sokkal jobb lesz, mint a szezon első néhány futamán.

"Ez az a sport, ahol némi szerencsére is szükség van. Voltak itt rosszabb versenyeink is a múltban, sőt 2008-ban számomra pont itt volt a valaha volt legrosszabb versenyem. Akkor egész délután egyetlen egy jó döntést sem sikerült meghoznunk."

"Silverstone-ra készülve, Felipének nagyon kevés hiányzik ahhoz, hogy újra a régi legyen, és visszaszerezze magabiztosságát az autóban. Fontos, hogy a dolgok jól alakuljanak, és ez a legutóbbi versenyen nem így történt. Kanadában a verseny elején hibázott egy kicsit, ami mindent megváltoztatott, Monacóban pedig 70 körön keresztül forgalomban autózott. Mindazonáltal látható, hogy az utóbbi néhány versenyen előrelépett, és magabiztosabb, mint a szezon elején volt, szóval már csak nagyon kevés hiányzik ahhoz, hogy minden kedvezően alakuljon számunkra."

"Ami Fernandót illeti, szemmel látható, hogy jó formában van, és a legfőbb gondja maximum most az lehet, hogy Silverstone-ban barátságos fogadtatásban részesüljön csapata felől, miután hazája, Spanyolország megverte az olaszokat a Labdarúgó Európa-bajnokság döntőjében."

000 facebook_banner.jpg

Smedley abban a tekintetben is optimista, hogy a pálya karakterisztikája kedvező lesz a csapat versenyautói számára.

"Úgy gondolom, jó esélyünk van Silverstone-ban még akkor is, ha nyilvánvalóan fejlesztenünk kell még a sebességünkön. Valenciában nem a miénk volt a leggyorsabb autó, de összehasonlítva a szezon elejével, már sokkal jobb volt, és a csapat nagyszerű munkát végzett. A nagy sebességű kanyarok kedveznek az autónknak, és a pálya kétharmadát ilyen kanyarok teszik ki. Szóval remélem, hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni majd a hétvégéből, és nem csak a legújabb fejlesztéseink miatt, hanem mert az F2012 alapvetően jó a gyors kanyarokban. Ezért úgy érzem, hogy jó eséllyel indulunk ezen a hétvégén" - bizakodott Smedley, és végül természetesen még az izgalmas és kiszámíthatatlan 2012-es szezonról is ejtett néhány szót.

"Nem hiszem, hogy valaha is láttam volna ilyen szoros versenyt, mivel senkinek nincs még magabiztos tudása különösen a gumikat illetően, ami azt jelenti, hogy nagyjából 10 versenyző esélyes a silverstone-i futamgyőzelemre. Amióta ebben a sportban dolgozom, még sosem tapasztaltam ehhez hasonlót. Ez nagyon jó a sportnak, és nekünk is."


FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

banner felirat 1.jpg

Szólj hozzá

ferrari f1 silverstone brit nagydíj formula-1 rob smedley