2012. júl 30.

F1 Szinte el sem kezdődött, máris megvan a motorháború első áldozata?

írta: FormaNet
F1 Szinte el sem kezdődött, máris megvan a motorháború első áldozata?

A FIA korábbi döntése alapján, 2014-től 1,6 literes V6-os turbó motorok váltják fel a mostani V8-as motorokat. A változtatást a csapatok is jóváhagyták, ám azóta is folyamatosan vitákat vált ki ez a kérdés. A jelenlegi gyártók mellett a Craig Pollock nevével fémjelzett PURE cégnél is gőzerővel folyt a fejlesztés, mostanáig. A termelés azonban gazdasági okok miatt az elmúlt héten leállt. A kialakult helyzet miatt türelmet kérnek a cég vezetői, de pillanatnyilag nem tudják megmondani, hogy mikor indul újra a munka.

PURE motor.jpg

Craig Pollock, az egykori BAR F1-es csapat főnöke, a PURE cég vezetője felfüggesztette a 2014-es motorok fejlesztését, a hivatalos indoklás szerint átmeneti finanszírozási nehézségek miatt A kölni székhelyű fejlesztő bázis vezetése reméli, hogy a befektetők rövidesen biztosítják majd az erőforrások gyártásához szükséges további támogatásokat, addig azonban a munka áll.

Pollock, a cég alapítója továbbra is reméli, hogy a gondok az elkövetkezendő pár napban megoldódnak.

„A helyzet elég egyszerű, a befektetőknek az Amerikai Egyesült Államokban van a bázisuk, ám a támogatásnak muszáj az Európai Unión belülről érkezni, amihez a svájci hatóságok ragaszkodnak az adóügyi helyzet miatt.
Arra számítunk, hogy a támogatás megérkezik július végén" – mondta Pollock

Pollock elmondta, hogy eddig a motorfejlesztési munka jó ütemben haladt, a tesztelésében és összeszerelésében a Toyota F1-es csapata segített, rendelkezésükre bocsájtva egykori berendezéseiket, eszközeiket.

Gilles Simon, a PURE cég technikai igazgatója, egy elnézést kérő e-mailt küldött a dolgozóknak, és a beszállítóknak, mely az alábbiakat tartalmazta.

„Szeretném figyelmeztetni a tisztelt kollégáimat, hogy a munkát Kölnben felfüggesztettük. Valójában, a tőke, amit a befektetőktől reméltünk egyelőre nem elérhető, és így nem tudjuk folytatni a feladatainkat a megfelelő pénzügyi alapok nélkül. Reméljük, hogy a helyzet gyorsan megoldódik, de jelenleg nincs elképzelésem, hogy a munkát mikor tudjuk újra folytatni. Elnézést kérek, a kialakul helyzet miatt."

000 facebook_banner.jpg

A PURE cég az induláskor teljes támogatást kapott a FIA elnökétől, Jean Todttól, és úgy készültek, hogy az eredeti, 2013-as időpontban kerülhetnek piacra az új motorok. Az új formula bevezetése részben azt a célt is szolgálná, hogy új, vagy egykori gyártókat vonzzanak be a szériába. A csapatok azonban elérték a szövetségnél, hogy egy évvel elhalassza az új motor bevezetését, és ez a késedelem mindenképpen növeli a költségeket.

Jelenleg is komoly viták folynak az új erőforrásokról. Számos ellenzője van a dolognak, van aki a hangja miatt aggódik, a csapatok egy jelentős része azonban leginkább a megnövekvő költségek miatt vonakodik a már elfogadott szabály bevezetésétől. Az új motorok legnagyobb ellenzője, az F1 teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone, aki igen sok résztvevőt állított már eddig is maga mellé az ügyben (erről itt olvashattok), és ez a tény talán elég ok lehet arra, hogy a PURE amerikai befektetője meggondolja magát, és akár félúton is visszalépjen, csökkentve ezzel a bevezetés elhúzódása, vagy végleges törlése miatt tovább növekvő pénzügyi veszteséget.

 

Szöveg: FormaNet, Kiss Róbert

001_fórum logo.png

hotel-gif.gif


Szólj hozzá

f1 forma1 fia pure formula1 bernie ecclestone jean todt motorszabály craig pollock