2012. aug 20.

F1 Már a Red Bull főtervezője is aggódik az új motorformula miatt

írta: FormaNet
F1 Már a Red Bull főtervezője is aggódik az új motorformula miatt

Hivatalosan ugyan 2014-ben már az új, 1.6-os turbómotorokkal áll fel a rajtrácsra a száguldó cirkusz mezőnye, ám a csapatok egy részének – elsősorban a közép és kiscsapatok – ellenállása miatt, és nem utolsó sorban Bernie Ecclestone jelentős ellenkampányának köszönhetően, ez csak a 2014-es szezonnyitó versenyen válik biztossá. A Red Bull zseniális főtervezője, Adrian Newey attól tart, ha bevezetik az új formulát, az domináns és meghatározó tényező lehet bizonyos, azonos erőforrást használó istállók számára.

IMG_7264.JPG

Newey azzal számol, hogy az új erőforrások jelentős különbségeket okozhatnak az autók között, felülírva a kocsik eddigi aerodinamikai, gumikezelési, és egyéb, a teljesítményt támogató szempontokat. A műszaki szakember szerint a szigorodó karosszéria szabványok, és a minden bizonnyal jelentős teljesítménybeli különbséggel rendelkező új motorok együttesen bizonyos csapatok számára komoly előnyt jelenthetnek majd.

„2014-ben jelentősen eltérő motorteljesítmények lesznek. Ez nem csupán azt jelenti, hogy a belsőégésű motorok hajtóművében lesz teljesítmény különbség, hanem a (turbó esetében) a gázvisszanyerő rendszerekben is."

„Elképzelhető, hogy egy motorgyártó jelentősen jobb lesz, mint a többi, ami azt eredményezheti, hogy annak a gyártónak az autói lesznek majd a rajtrács elején."

„Még a végén a motor gyártók világbajnoksága lesz."

Newey az elmúlt években folyamatosan kritizálta az FIA karosszériára vonatkozó szabályait, hiszen számtalan ötletét tiltotta be az irányító testület utólag, és most úgy gondolja, ezek az egyébként is kis mozgásteret biztosító szabványok még tovább szigorodnak.

Arra számit, hogy a jelenlegi egyensúly, mely már most is a motorok teljesítményét támogatja, tovább tolódhat, így még kevesebb lehetősége lesz a tervezőknek, innovatív megoldásokkal ellensúlyozni a motorok teljesítményéből adódó különbségeket.

„Az alváz szabványos, az aerodinamikával csak óvatosan, és egyre több dolog az, ami korlátoz már jelenleg is."

„A motorok beépítése nyilvánvalóan olyan valami, amivel együtt működnek a csapatok a motor gyártóval. De továbbra is majd azt látjuk, hogy valaki előrukkol valami újszerűvel, és ezt az előnyt igyekeznek ellopni." – nyilatkozta a Red Bull főtervezője.

000 facebook_banner.jpg

A teljességhez hozzátartozik az is, hogy a Red Bull annak ellenére is partnere Bernie Ecclestone-nak, az F1 jövőjét érintő legtöbb kérdésben, (így az új motorok bevezetésével kapcsolatos aggályai kapcsán is) hogy jelenleg a Renault szállítja az istálló autóihoz a motorokat, és a Renault az egyik leghangosabb támogatója az új motorformulának. A csapat az új motorformula kapcsán eddig műszaki kifogást nem kommunikált, ám az eddig is tudható volt, hogy az igen jelentős erőket felvonultató FIA-FOM motorháborúban a Red Bull, - köszönhetően részben a kiváltságoknak is – Bernie Ecclestone pártját fogja.

Szöveg és fotó: FormaNet

001_fórum logo.png

hotel phonix banner gif.gif

Szólj hozzá

forma1 red bull fia formula1 bernie ecclestone fom adrian newey új f1-es motor