2012. nov 28.

F1 Horner: Michael gesztusa majdnem olyan volt, mintha átadná a stafétát Sebastiannak

írta: FormaNet
F1 Horner: Michael gesztusa majdnem olyan volt, mintha átadná a stafétát Sebastiannak

Christian Horner, a Red Bull Racing csapatvezetője megköszönte Michael Schumachernek azt a gesztust, amikor a Brazil Nagydíj hajrájában átadta hatodik helyét honfitársának, aki éppen harmadik vb címe felé száguldott. Horner szerint ez a nagylelkűség valami olyasminek tűnt, mintha a hétszeres világbajnok legenda átadná a stafétát Vettelnek.

vettel - schumi - interlagos.jpg

Az évadzáró Brazil Nagydíjon utolsó versenyét futó Michael Schumacher a futam 63. körében szívélyesen engedte el a mögé érkező Sebastian Vettel, akinek ugyan a hetedik hely is elég lett volna a végső sikerhez (hiszen Fernando Alonso a második helyen ért célba), de a német legenda segítségével egy helyet előrelépve, végül hatodikként látta meg a kockás zászlót.

„Michael nagyon kedves volt, hogy átadta neki a hatodik helyet, és ez végül elég volt ahhoz, hogy harmadik egymást követő világbajnoki címet megszerezzük. Michael híres arról, hogy egy kemény versenyző. Azt hiszem ez a gesztus majdnem olyan volt, mintha átadná a stafétát, hogy Sebastian vigye tovább”- köszönte meg a gesztus Horner.

„Biztos vagyok benne, hogy ez nem esett túl jól korábbi munkáltatójának ( a Ferrarinak), de nagyon nagylelkű dolog volt, hogy félreállt honfitársa útjából.”

A csapatfőnök azt is elismerte, fontolgatták, hogy figyelmeztessék Vettelt arra, hogy inkább maradjon Schumacher mögött, és ne keveredjen kockázatos csatába az utolsó nagydíját futó Schumacherrel.

„Azt hittem, hogy egy nehéz harc lesz. Nem voltunk biztosak abban, hogy szóljunk-e Sebastiannak, hiszen abban a pillanatban a pozíciója elegendő volt, és nem volt szükség egy esetleges kiesésre. Michael nyilván úgy érezte, hogy valamit tennie kell, és ez nagyon nagylelkű volt tőle az utolsó nagydíján.”

000 facebook_banner.jpg

Sebastian Vettel természetesen már a leintést követően köszönetet mondott gyermekkori bálványának, a 43 esztendős legenda pedig elmondta, nem is sokat gondolkodott a félreálláson, hiszen honfitársa gyorsabb volt nála.

„Rádión szóltak nekem, hogy Seb van mögöttem. Sokkal gyorsabb volt nálam, így semmi értelme nem volt annak, hogy az útjába álljak. Szóval ennek semmi értelmét nem láttam, ezért inkább elengedtem. Szívesen tettem, és nagyon büszke vagyok rá. Nagyon jó barátom”- mondta Schumacher az esetről. 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 brazil nagydíj michael schumacher interlagos sebastian vettel formula-1