2013. feb 02.

F1 A Ferrarinál a legendás tervező, Byrne már gőzerővel dolgozik a 2014-es autón

írta: FormaNet
F1 A Ferrarinál a legendás tervező, Byrne már gőzerővel dolgozik a 2014-es autón

A Ferrari az idei autó kapcsán sem bízza magát a véletlenre, ám az F138-as pénteki bemutatóján  a következő év is központi témát szolgáltatott, ugyanis Maranellóban már gőzerővel dolgoznak a 2014-es, immár az új, 1.6-os turbómotorral hajtott autó projektjén is. Nem is akárki vesz részt a munkálatokban, mint a csapat egykori főtervezője, a legendás Rory Byrne, aki tavaly óta egyre jobban elmélyül a maranellóiak fejlesztéseiben.

Rory Byrne.jpg

Byrne pénteken Maranellóban az F138-as bemutatóját követően az Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy jelenleg is gőzerővel dolgozik az olasz csapat 2014-es autó-projektjén, mely versenygép már egy teljesen új szabályrendszer alapján épül. Az idei autó kapcsán elmondta, tetszik a Ferrari új autója, mely nevében a V8-as korszaknak int búcsút.

„Ez egy szép autó, de az egész egy gyerekjáték ahhoz képest, ami 2014-ben vár ránk.”

Byrne többször is visszavonult már az F1-ből, ám tavaly óta egyre jobban belefolyik a legendás istálló munkájába, ami talán nem véletlen. Sokan úgy gondolják, hogy ő az egyedüli, aki versenyre kelhet a Red Bull tervező zsenijével, Adrian Newey-vel, és ez a Ferrari számára rendkívül fontos, így sikerülhetett olyan ajánlatot adni a szakembernek, mely újra a csapattagok közé állította.

A dél-afrikai tervező nevét fémjelzik azok a Ferrarik, melyek a Schumacher érában öt éven keresztül verhetetlennek bizonyultak.

Byrne tervezte az 1999-es csapat világbajnoki címet nyerő F399-et, majd azt követően az F1-2000, F2001, F2002, F2003-GA, és F2004-es autókat, melyekkel Michael Schumacher öt egymást követő évben világbajnok tudott lenni.

A maranellói istálló öt éve, 2008-ban nyert utoljára konstruktőri világbajnoki címet, amikor Lewis Hamilton szerezte meg az egyéni bajnoki trófeát, egy rendkívül izgalmas szezon végén. Egyéniben utoljára Kimi Raikkönent ünnepelhették, mint világbajnokot, még 2007-ben, amikor a csapat is világbajnok lett. Ez igen hosszú idő, éppen ezért nagy a nyomás a csapaton mind a szurkolók felől, és természetesen a Ferrari részvényesei sem közömbösek a bajnoki trófeák tekintetében.

000 facebook_banner.jpg

Az autó bemutatón a csapatfőnök, Stefano Domaneicali elmondta, hogy bár idén nincsenek jelentős műszaki szabályváltozások, ám néhány extrém megoldást a tervező team adoptált az F138-ra, hogy az év elejétől versenyben legyenek a Red Bull-lal, és a többi konkurens alakulattal.

Egy, a csapat belső köréhez tartozó forrás erről így nyilatkozott az  Auto Motor und Sportnak: „Csak azt várjuk, hogy Newey mikor emel panaszt a hátsó felfüggesztésünk miatt.”  

A német lapértesülés a belső forrásra hivatkozva azt írja, a Ferrari F138-as hátsó kialakítása jelentősen hasonlít a 2012-es Red Bulléhoz, "csak talán még annál is extrémebb".

Szöveg: FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

 

Szólj hozzá

ferrari forma1 formula1 Rory Byrne