2013. ápr 07.

F1 Brawn: Hamilton mindig is egyenlő bánásmódot akart

írta: FormaNet
F1 Brawn: Hamilton mindig is egyenlő bánásmódot akart

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn számára nem ismeretlen terület a csapatutasítás intézménye, hiszen anno a Ferrari csapatvezetőjeként is volt része hasonló történetben. Ettől függetlenül a szakember hangsúlyozza, hogy ő sem kedveli az ilyen döntéseket, de a háttérinformációk ismeretében ez volt a helyes lépés. Brawn azt is kiemelte, hogy a csapatnál nincs kivételezés egyik versenyzővel sem, és Lewis Hamilton soha nem is kérte, hogy elsőszámú legyen új csapatánál.

lewis-hamilton-ross-brawn.jpg

A legutóbbi versenyhétvégén Malajziában - Sebastian Vettellel ellentétben -  Nico Rosberg csapatutasításnak engedelmeskedve végül nem előzte meg harmadik helyen autózó csapattársát, így pezsgőzés helyet beérte egy negyedik hellyel. Rosberg hiába volt gyorsabb az üzemanyaggal spóroló brit csapattársánál, és hiába kérte többször is, hogy megelőzhesse Hamilton, a csapatfőnök, Ross Brawn határozott utasítást adott, hogy a célig tartsák meg pozíciójukat. Az incidensből ugyan nem lett akkora kalamajka, mint a címvédő istállónál, a Red Bullnál, ettől függetlenül többnyire nem nyerte el az emberek tetszését, sőt még csapaton belül is voltak akik feleslegesnek tartották ezt az utasítást. Mindemellett maga Lewis Hamilton is rendkívül kényelmetlenül feszengett a dobogón, és amint szóhoz jutott, máris elmondta, hogy valójában nem neki kellene ott állnia a két red bullos mellett.

A Sky Sportsnak adott interjúban az 58 esztendős csapatfőnök elismerte, hogy igazából ő sem szívleli a csapatutasítás intézményét, ugyanakkor amit a nézők kívülről nem láthattak az az volt, hogy a Mercedes kissé kockázatos stratégiával kezdte meg a futamot, és benne volt a pakliban, hogy mindkét kocsiból kifogy az üzemanyag.

„Nekem sem  tetszett, hogy azt az utasítást kellett adnom Malajziában, ugyanakkor ha a műszaki oldaláról közelítjük meg a dolgot, akkor elég ostobán néztünk volna ki, ha mindkét autónkból kifogy az üzemanyag. Akkor nem igazán volt időnk arra, hogy teljesen kiértékeljük, hogyan alakul az autók üzemanyag-fogyasztása, közben pedig láttam magam előtt azt a forgatókönyvet, hogy a két pilótánk egymással harcol. Egy ilyen csatában nehéz kézben tartani az benzinfogyasztást.”

„Nem szívesen adtam ki ezt az utasítást, mert nem ez a sporttal kapcsolatos természetem, és a csapat is többször bebizonyította már a múltban, hogy nagy örömmel hagyjuk egymással versenyezni pilótáinkat.”

Brawn arról is beszélt, hogy a 2008-as világbajnok szerződtetésénél szó nem esett olyan dolgokról, hogy bármiben is kedvezményezett lesz új csapatánál, sőt Hamilton ugyanolyan feltételeket szeretne, mint amik csapattársának adottak, és talán ezért is érezte igazán kínosan magát a sepangi pódiumon.

„Természetesen Lewis versenyezni akar – a vele folytatott tárgyalások során egyszer sem merült fel az a kérdés, hogy ki lesz az elsőszámú vagy második számú. Csupán egyenlőséget akart - ugyanazt a technikát, ugyanazokat a lehetőségeket, és nagyszerű dolog, hogy elég magabiztos ahhoz, hogy nem akar ilyen előnyöket. Mindössze egyenlő bánásmódot akar, emiatt volt olyan kínos számára a helyzet.”

000 facebook_banner.jpg

A csapatvezető azt is jól tudja, hogy a vezetőségen belül talán nem mindenkinek tetszett a döntése, ugyanakkor ragaszkodik ahhoz, hogy akkor, abban a pillanatban nem is mindenki láthatta az összes információt, és mivel egy futamon nincs idő az ilyen - és hasonló - stratégiai döntéseket megvitatására, ezért valakinek fel kell vállalnia a feladatot és az ezzel járó felelősséget, ez pedig a csapatfőnök dolga.

„A döntés a pitwallnál született meg, és lehet, hogy  most Niki (Lauda) vagy Toto (Wolff), nem ért egyet ezzel, de én ismertem az összes információt és a tényeket. Minden információ a birtokomban volt ahhoz, hogy meghozhassam a döntést, nekik pedig nem. Szerintem a futam után mindketten belátták, hogy ez volt a helyes döntés. Egyértelműen nekem kell meghozni ezeket a döntéseket, és nagyon örülök akkor ha a dolgok végül engem igazolnak, illetve ha rossz döntést hozok, akkor pedig felteszem a kezem. De valakinek döntenie kell, és nincs idő arra, hogy egy bizottsággal vagy egy csoporttal mindezt megvitassuk. Mindig, minden alkalommal nem lehet jó döntést hozni, de ha 70-80 százalékban működik, akkor már jól végzem a dolgomat.”

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 maláj nagydíj sepang ross brawn formula-1 csapatutasítás