2013. ápr 17.

F1 Grosjean reméli, hogy Bahreinben végre maga mögött hagyja a problémákat

írta: FormaNet
F1 Grosjean reméli, hogy Bahreinben végre maga mögött hagyja a problémákat

Romain Grosjean tavaly F1-es dobogós eredményét ünnepelhette Bahreinben, így ismét nagy reményekkel utazik az idei szezon negyedik állomására. A francia versenyző idén eddig minden versenyen pontszerző helyen ért célba, ugyanakkor leginkább beleszürkült a mezőnybe olyannyira, hogy David Coulthard például úgy jellemezte eddigi teljesítményét, hogy ha így folytatja, akkor csak egy-egy újabb balesettel kelthet feltűnést. Maga Grosjean sem tagadja, hogy nem igazán találja meg autójával az összhangot, de bízik abban, hogy ez nagyon gyorsan-, lehetőleg már most hétvégén megváltozik.

romain gorsjean.jpg

Milyen érzéseid vannak Bahreinnel kapcsolatban?  

Romain Grosjean: Jó emlékeim vannak, miután tavaly egyértelműen erős versenyt futottunk. Az autónk jól működött, és úgy tűnt, hogy a meleget is kedvelte, ezért már nagyon várom, hogy ott legyünk. A kiegyensúlyozott időjárási mindig nagy segítség, amikor az autót beállítjuk a hétvégére.

Nagy kihívás megtalálni a megfelelő beállítást?

RG: Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az autó most pont olyan, mint amilyennek akarom, mert még mindig nem érzem azt, amit szeretnék. Ez nagyon frusztráló egy pilótának, hiszen mindenki azt akarja, hogy az autó teljes mértékben engedelmeskedjen, és azt csinálja, amit szeretnél, és mindezt következetesen. Persze nem mi vagyunk az egyetlen csapat, melyre nehéz idők járnak a szezon elején, de szeretnék a lehető leggyorsabban az élre kerülni. Sok időt töltök a mérnökökkel, és mindannyian keményen dolgozunk a fejlesztéseken.

Mi működött jól számodra tavaly Bahreinben?

RG: Ez egy olyan pálya, amit már az Formula-1 előtt is ismertem, és olyan a karaktere, amit kedvelek. Bizonyos kanyarokban kemény fékezésre van szükség, jó irányváltásokra a dupla balosban, és minden elég jól követi egymást a pályán. Tavaly sikerült megtalálni a jó egyensúlyt, és az E20-as jól kezelte a gumikat. Az E21 is hasonló jellemzőkkel rendelkezik, így reméljük, hogy az eredmény is hasonló lesz.

Milyen érzés volt 12 hónappal ezelőtt, amikor először állhattál dobogón?

RG: Nagyszerű érzés volt az első dobogós helyezés, és nagyon büszke voltam az egész csapatra, akik hihetetlen munkát végeztek. Azt hiszem, hogy minden a lehető legjobb volt azon a hétvégén.

Igaz, hogy Kínában nem éppen úgy alakultak a dolgok, ahogy azt elképzelted?

RG: Nem voltam elégedett a 9. hellyel, de legalább pontokat szereztem. Egy hosszú és kemény versenyem volt, és nem tudtunk olyan jól dolgozni, ahogy szerettünk volna. Hatodik helyről indultam, és úgy gondoltam, hogy jó esélyeim vannak arra, hogy az első ötben végezzek, de sajnos nem sikerült.

Mit gondolsz, hol ment el a versenyed?

RG: Egész hétvégén szenvedtünk az egyensúllyal. Az időmérőn aztán sokkal jobbnak éreztem, de a versenyen nem tudtam kihozni a maximális teljesítményt a kocsiból. Volt egy jó rajtom, és néhány pozíciót javítottam, így egy darabig Kimi mögött voltam, de aztán a gumik elkoptak, és visszaestem. A futam alatt többször forgalomba kerültem, ami nyilván nem segített, de továbbra is dolgoznunk kell azon, hogy több teljesítményt tudjunk kihozni az autóból.

000 facebook_banner.jpg

Mi a célod ezen a hétvégén?

RG: Először is az, hogy megtaláljam a megfelelő kapcsolatot az autóval. Szeretnék dobogós helyezésért harcolni, és olyan tempót diktálni, mint a tavalyi évben. Remélem, hogy ezt hamarosan elérjük, és szerintem Bahrein ideáli hely lenne ahhoz, hogy valóban jó pontokat szerezzek, vagy akár visszatérjek a dobogóra. Korábban gyorsak tudtunk itt lenni, így semmi okot nem látok arra, hogy miért ne tudnánk ezt megismételni.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

lotus forma-1 bahrein formula-1 romain grosjean