2013. ápr 20.

F1 A bahreini verseny is a gumikról fog szólni - A top 3 pilóta nyilatkozata

írta: FormaNet
F1 A bahreini verseny is a gumikról fog szólni - A top 3 pilóta nyilatkozata

Nico Rosberg a tavalyi kínai versenyhétvégét követően másodjára szerzett rajtelsőséget a szériában. A Mercedes német versenyzője a kvalifikáción maga mögé utasította a mezőny két nagy ászát, Sebastian Vettelt és Fernando Alonsót is.

A bahreini verseny a gumikról fog szólni top3.jpg

A pénteki gyengélkedés után minden bizonnyal mindenkit meglepett Nico Rosberg pole pozíciót érő tökéletes gyors köre, talán még magát a német pilótát és csapatát is. Rosberg az elmúlt három versenyhétvégéből kettőt nem tudott végigfutni, ennek tükrében most különösen boldog, hogy a legjobb helyről várhatja a futamot, és bár a gumik még nagy feladat elé állítják csapatát, de azt megígérte, hogy megpróbálja megnyerni a holnapi versenyt.

Nico Rosberg: Azt hiszem meglepetést okoztunk, mert a kvalifikáció előtt még nem volt egyértelmű, hogy kié a leggyorsabb autó, különösen az egykörös tempó tekintetében. Ma reggel már egész jól éreztem magam a pályán, és elégedettebb voltam, mint tegnap. Tegnap még kicsit küszködtünk, de azóta elég jól sikerült beállítanunk az autót. Most valóban elégedett vagyok. Fantasztikus ez az eredmény, és nagyon jó lesz a pole-ból rajtolni holnap. Nyilvánvaló, hogy nehéz versenyünk lesz, különösen a hátsó gumik kopása miatt, szóval vasárnap még sok minden történhet.

Jó lenne valóban hatásosan elkezdeni végre a szezont, mert eddig nem nagyon jöttek össze az időmérők. Most szeretném igazán elindítani az idényemet, magabiztos vagyok, szóval holnap versenyezni fogok. Nagy lesz a harc, és nagyon nehéz megítélni, hogy elég jó lesz-e ahhoz a versenytempónk, hogy nyerjünk. Abban viszont biztos vagyok, hogy meg fogjuk próbálni.

Sebastian Vettel bő két tizeddel kapott ki a mercedeses honfitársától, és elismerte, hogy ekkor különbséget most nem tudott volna behozni egy esetleges újabb gyors körrel sem.

Sebastian Vettel: Nem vagyok csalódott a második hely miatt. Gratulálok Nicónak, mert egy nagyon erős kört sikerült összeraknia. Ma ez neki jött össze. Először amikor átléptem a célvonalat, akkor láttam, hogy nem vagyok az első helyen, de nem tudtam, hogy mennyi hiányzott ehhez. Úgy éreztem, hogy az én köröm is rendben volt, és nyilván lehetett volna még itt-ott találni egy kis időt, de amikor megmondták, hogy mennyi volt a hátrányom, akkor elég egyértelművé vált, hogy ma Nicót nem lehetett megverni, mert az övé volt a legerősebb kör. Összességében nagyon elégedett vagyok, gumit is tudtunk spórolni holnapra, és ahogy Nico is mondta, a holnapi verseny is a gumikról fog szólni. Szóval majd meglátjuk mi történik, de nyilván jó dolog az első sorból indulni.

000 facebook_banner.jpg

Fernando Alonso az utolsó gyors körén hibázott, így el is vette a lábát a gázpedálról, és inkább a gumispórolást választotta. A spanyol ugyanakkor cseppet sem bánkódik emiatt, hiszen a Ferrari versenytempója bizonyítottan nagyon veszélyes.

Fernando Alonso: Szerettem volna az utolsó körömet befejezni, de az utolsó kanyar előtt láttam, hogy az előző körömhöz képest fél tizeddel lassabb vagyok, úgyhogy inkább kimentem a bokszba. Ezzel megspóroltunk egy kört, azaz valamennyi gumit sikerült spórolni a versenyre. A harmadik hellyel is nagyon elégedett vagyok. Van amikor küszködünk az időmérőn, de ma az autó nagyon versenyképes volt a kvalifikáción is, így azt gondolom, hogy ez egy nagyon jó helyzet a holnapi versenyre nézve. Ott vagyunk elől, és harcolhatunk a dobogós helyezésekért.

FormaNet, Varga Viktória 

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 fernando alonso sebastian vettel nico rosberg bahreini nagydíj formula-1