2013. sze 08.

F1 Vettel könnyű helyzetben van, a fő riválisok azonban igyekeznek azt megnehezíteni

írta: FormaNet
F1 Vettel könnyű helyzetben van, a fő riválisok azonban igyekeznek azt megnehezíteni

Sebastian Vettel idén talán még nem volt a mostaninál könnyebb helyzetben, hiszen legnagyobb riválisai közül kettő csak a középmezőny elejéről várhatja a rajtot, és a bajnoki tabella második helyezettje, Fernando Alonso is csak a harmadik sorból rajtolhat a Ferrari hazai versenyén. Természetesen a pontokat csak a leintés után osztják, és bár mindhárom ellenfél jól tudja, hogy nehéz helyzetben van, de ha rajtuk múlik, nem fogják hagyni, hogy a német bajnok könnyedén bezsebelje újabb diadalát.

Massa Alonso Monzában.jpg

Szombat délután az időmérő nagy részében úgy tűnt, egy kis szerencsével Fernando Alonsónak lehet valamennyi esélye arra, hogy megakadályozza a címvédő 40. F1-es pole-ja megszerzését, és a Ferrarinál minden trükköt be is vetettek ennek érdekében. A plusz tizedekért előhúzták a szélárnyékos trükköt, és a két pilóta már a harmadik szabadedzésen gyakorolta, természetesen Felipe Massa felvezetésével. A döntő pillanatokban azonban egy kis porszem, került a gépezetbe, és a spanyol végül csak az ötödik rajtkockát szerezte meg. Ráadásul egy rádióüzenet miatt is magyarázkodnia kellett, összességében azonban úgy gondolja, jó helyzetből várhatja az Olasz Nagydíjat, és megfogható a Red Bull, főleg ha jönne némi csapadék.

„A legutóbbi versenyhétvégékhez képest jól sikerült a időmérőnk, az autó versenyképes, és ez lehetővé teszi számunkra, hogy legjobb helyekért harcoljunk. Persze nem voltunk egy szinten a Red Bullokkal, melyek ismét nagyon jól mentek egész hétvégén, de a verseny csak vasárnap lesz, és mi jó helyzetből várhatjuk. Itt Monzában gyakran használják a szélárnyék stratégiáját, mert a 3-4 másodperccel előtted haladó autó lehetővé teszi, hogy nyerj néhány tizedet. Ezt a segítséget meg kell köszönnöm Felipének, különösen a Q3 miatt, amikor Jean-Eric Vergne közénk került, de ő bevárt engem. Ahogy az gyakran megesik, a rádióüzeneteket most is félreértették, és amikor azt mondtam „zsenik vagytok”, az arra irányult, hogy Nico Rosberg előtt ki kellett mennem gyorskört futni, de ezen felül hibátlan munkát végzett a csapat. Mindhárom etapban gyorsak voltunk, és közel kerültünk a Red Bullhoz.”

„Általában a versenyhétvége legrosszabb pontja számunkra a kvalifikáció, mivel gyakran 3-4 autó is van köztünk és a Red Bullok között, ezért úgy kezdhetjük meg a versenyt, hogy először ezeket meg kell előznünk. Mire ez megtörténik, a Red Bull már 10 másodperccel előttünk jár, majd általában meg is tudja tartani a verseny végéig ezt az előnyt. Szóval most szerencsések vagyunk, és nagyon ígéretesnek tűnik, hogy most nem lesz előttünk sok kocsi. Nincs ott (Lewis) Hamilton, nincs Kimi (Räikkönen), akik kissé lelassítanának minket a futam elején. Vasárnaponként általában jó tempót diktálunk, és ha ezt sikerül most is tartani, akkor nem látok rá okot, hogy miért ne foghatnánk be a Red Bullt.”

000 facebook_banner.jpg

„Ha esni fog az eső, akkor persze bármi történhet, de úgy gondolom, bármilyen körülmények segíthetnek minket. Egy normál futamon nyilván nehezebb lesz legyőzni a Red Bullt.”

A Lotusnál mindenki nagyon csalódott volt szombaton, hiszen egy autó sem került be a legjobb tízbe. Kimi Räikkönennek általában nem hoz szerencsét a legendás olasz pálya, így a finn egyáltalán nem lepődött meg 11. helyén.

„Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Egész hétvégén szenvedtünk egy kicsit, és most  is ugyanez volt a helyzet. Ez nem a mi pályánk, nem fekszenek nekünk az olyan vonalvezetésű helyszínek, ahol ennyire lapos szárnyállással kell futnunk. Az autó rendben volt, de nem volt meg a kellő leszorítóerőnk ahhoz, hogy elég gyorsak legyünk a kanyarokban. Remélhetőleg a holnapi nap egy kicsivel jobban alakul majd, de nem számítok nagy meglepetésre. Mindenesetre igyekszek minden tőlem telhetőt megtenni.”

Lewis Hamilton egész hétvégén sokat hibázott és csúszkált a monzai pályán, és a bakik a kvalifikáción sem kerülték el a legutóbbi négy nagydíjon pole-ból induló 2008-as világbajnokot, aki végül csak a 12. rajtkockát szerezte meg. Hamilton egy kicsúszásnál túl keményen szaladt rá a rázókőre, és megsérült autójának padlólemeze, ami valószínűleg később szerepet játszott abban, hogy ennyire lemaradt az élmenőktől. Mindemellett még Adrian Sutil is feltartotta a döntő pillanatokban, ám a brit versenyző csakis saját magát okolja a rossz szereplésért, és eltökélt szándéka, hogy a versenyen jóváteszi

Arctica sportnapszemüveg

 "Úgy vezettem, mint egy idióta. Hosszú ideje ez volt a legrosszabb időmérőm, és csak a csapatot sajnálom” – mondta Hamilton szombat délután, és ugyan tudja, hogy Sutil feltartotta, de mindez nem vigasztalja, és nem gondolja, hogy ettől romlott el a hétvégéje.

„Egyszerűen nem tudtam összerakni egy jó kört sem a Q2-ben, és ez rendkívül kiábrándító, mert volt egy gyors autóm. Az időmérő mindig is az erősségem, de szombaton ez most nem jött össze. A Q1 még rendben is volt, de a középső etapban nem végeztem elég jó munkát. Az első körömben kicsúsztam a Parabolicánál, és ekkor megsérült a kocsim, ezután indult be igazán a lefelé tartó spirál. Majd meglátjuk, mit tudunk tenni holnap, az biztos, hogy pokolian fogom nyomni, hogy tisztességes eredményt érjek el.”

"Valaki azt mondta, hogy 67 verseny óta először nem kerültem be a Q3-ba, így érthető, hogy ezt most nem könnyű feldolgoznom, de szeretném a lehető legjobb eredményt elérni, a pontokat csak vasárnap kapjuk, szóval minden tőlem telhetőt megteszek majd.”

Ha a 2012-es Spanyol Nagydíjon kapott rajtrács büntetést nem számítjuk, akkor Hamilton legutóbb a 2010-es Maláj Nagydíjon került hasonlóan nehéz helyzetbe, amikor már a Q1-ben kiesett.

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma1 lewis hamilton fernando alonso autosport kimi raikkönen formula-1 olasz nagydíj olasz nagydíj 2013