2014. jan 20.

F1 Kubica csak a szépre emlékezik

írta: FormaNet
F1 Kubica csak a szépre emlékezik

Az idő előrehaladtával egyre biztosabbá válik, hogy a 2011-ben súlyos balesetet szenvedő Robert Kubicának már nincs visszaút a Formula-1-es mezőnybe. Az egyszeres futamgyőztes lengyel pilóta ennek ellenére igyekszik múltjának pozitív részeit megőrizni, és bár rendkívüli tehetségével nem sikerült eljutnia a világbajnoki címig, de nagyon büszke arra, hogy neve rajta van a széria futamgyőzteseinek listáján. Kubica az Autosport munkatársának adott interjúban elelevenítette fel F1-es pályafutásának legszebb momentumait, és kissé rejtélyes választ adott a múltban sokszor felreppenő ferraris pletykákra.

robert kubica 2008.JPG

Az Autosport nemrégiben - a Formula-1-ben 2006 és 2010 között versenyző - Robert Kubicát is felsorakoztatta azon listájára, amit a világbajnoki cím nélküli legjobb F1-es pilótákról állított össze. Kubica a szériában töltött idő alatt összesen 273 pontot gyűjtött, ezen belül egy pole pozíciót, egy futamgyőzelmet és további 11 dobogós helyezést könyvelhetett el. Sokak szerint a lengyel tehetség sokra vihette volna a királykategóriában, ám egy szerencsétlen baleset átírta életének forgatókönyvét. Az Autosport munkatársa, Richard Rodgers természetesen kíváncsi volt arra, hogy maga a versenyző mit gondol, a „mi lett volna ha”-val kezdődő történetről, konkrétabban, egy jó autóban vajon megszerezhette-e volna a világbajnoki trófeát?

„Így utólag ezt nem lehet megmondani, de az tény, hogy az F1-ben töltött utolsó három évem nagyon nehézkes volt. Különösen a 2008-as és 2009-es szezon a BMW-nél, különböző okok miatt elég nehéz volt. Annak ellenére, hogy nagyon kritikus vagyok magammal szemben, így utólag visszatekintve ezekre az évekre, nem emlékszem sok olyan versenyre, ahol jobban teljesíthettem volna. Lehet, hogy nem én vezettem a leglátványosabban, de a feladatom az volt, hogy pontokat szerezzek a csapatnak, és úgy hiszem, nagyon jó versenyeket futottam és valóban jól teljesítettem a feladatomat. Ha a 2010-es évet nézzük, láthatjuk, hogy csak egy-két versenyen fordult elő, hogy a saját hibámból vesztettem el egy-egy pozíciót. 17 futamon keresztül igazán jó munkát végeztem, és a szezon utolsó időmérőjén, Abu-Dzabiban is csak a balszerencsének köszönhetően nem kerültem be a top10-be, de addig mindannyiszor sikerült az első tízbe kvalifikálni magamat. És nagyon szép versenyeim voltak olyan helyszíneken, mint például Monaco vagy Spa, pályafutásom legjobb körét pedig egyértelműen Szuzukában teljesítettem, ahol a harmadik helyről rajtolhattam. Sokan nem tudták, hogy akkor megsérült az autóm padlólemeze, így nem volt száz százalékos, ezért is érzetem nagyszerű teljesítménynek, sőt beletelt vagy két órába, mire utána teljesen lenyugodtam.”

„Azt nem tudom, hogy nyerhetem-e volna világbajnoki címet az F1-ben, de mindig a lehető legjobbat akartam nyújtani. Ha a balesetem utáni szezonokat nézzük, Sebastian Vettel és a Red Bull párosítása nagyon erős volt, így persze nagyon nehéz lett volna, de sosem lehet tudni. Most csak a jelen számít, és arra kell koncentrálnom” – ecsetelte Kubica, aki királykategóriás pályafutásából igyekszik a lehető legpozitívabb dolgokat megtartani emlékezetében.

„Ami 2011-ben történt, az nyilván nem volt betervezve, és a lehető legrosszabb forgatókönyv volt, de meg kell találni benne a pozitívumokat. Nem tudom hány versenyző nyert nagydíjat a Formula-1 történelmében, de én is köztük vagyok, és ez egy igazán különleges dolog az életemben. Nyilván két oldalról lehet szemlélni a történteket, de ha visszatekintek, nem a negatívumokra gondolok, hanem pozitívan látom a dolgokat. Sok olyan versenyző van, aki nem nyert világbajnoki címet, és közülük én vagyok az egyik. Viszont legalább nyertem versenyt, pedig sok jó pilóta volt, akiknek még ez sem sikerült.”

Sokak szerint Kubica előbb-utóbb a Ferrarinál kötött volna ki, sőt akkori hírek szerint a szerencsétlen baleset előtt erről már tárgyalások is folytak Maranellóban, de konkrétumokat ő maga sem árult el ezekről a spekulációkról.

„Ez egy kissé kényes téma. Azt hiszem, ha folytatni tudtam volna F1-es pályafutásomat, akkor nem maradtam volna sokáig ugyanazokban a színekben. A mondat további részét pedig mindenki fejezze be úgy, ahogy szeretné…”- válaszolt titokzatosan arra a kérdésre, hogy anno közel állt-e egy ferraris szerződéshez. 

 000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

forma-1 robert kubica autosport Formula-1