2014. már 12.

F1 Fogadjunk? - Melbourne-i esélyek

írta: FormaNet
F1 Fogadjunk? - Melbourne-i esélyek

Futamgyőztes személyére tippelni a szezonnyitó előtt most még nehezebb mint az elmúlt pár évben, egyrészt a hatalmas szabályváltozásoknak köszönhetően, másrészt sok csapat saját bevallása szerint még nem áll készen az idei bajnokságra, és többeknek még az is nagy eredmény lenne, ha egyáltalán célba érnének Melbourne-ben. Ettől függetlenül valószínűleg minden szurkolónak van egy favoritja az Ausztrál Nagydíjra. Az egyik legnagyobb online fogadási iroda listáján nem meglepő módon a Mercedes a legnagyobb esélyes, és bár a Williams is nagyon meggyőzően teljesített, de úgy tűnik annyira nem, hogy Ferrari és Fernando Alonso ne előzze meg őket a fogadási listán. Lássuk mit ajánlanak a bukmékerek kedvenc csapatunk, pilótánk melbourne-i  győzelméért…

melbourne.JPG

 

Mercedes: 2,00

Lewis Hamilton: 3,25; Nico Rosberg: 5,00

Az egyik legesélyesebbnek tartott Mercedes egyike azon kevés csapatnak, mely – az előző évhez képest - változatlan pilótafelállással kezdi az új szezont. Tavaly érdekesen alakulat a csapaton belüli erősorrend, hiszen Rosberg két versenyt is nyert, míg Hamilton csak egyet, ezzel együtt azonban a brit bajnok végzett előrébb a pontversenyben. Többen – köztük a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner – már most úgy gondolják, hogy az ezüstnyilak pilótái között dől el idén a bajnoki cím sorsa, sőt Bernie Ecclestone szerint Hamilton most behúzza második vb trófeáját. Ezeket a tippeket persze még korai lenne komolyan venni, az mindenesetre biztos, hogy a téli teszteken mutatott formájuk valóban meggyőző mind megbízhatóság-, mind pedig sebesség tekintetében. A két pilóta közül eddig csak Hamilton tudott nyerni Melbourne-ben, még mclarenes korszakában, 2008-ban. Tavaly csak az ötödik helyen ért célba, míg német kollégája műszaki probléma miatt kiesett. Nyilván a 2013-as eredmények most semmit sem jelentenek, de az eddig látottak alapján ezúttal talán sikeresebb hétvégéje lehet a Mercedesnek. A bukmékerekhez hasonlóan az F1 nagyura is Hamiltont tartja a legesélyesebbnek a szezonnyitó futamon.

“Lewis Hamilton fogja megnyerni az első versenyt és időn lesz a világbajnok”- jósolt Ecclestone a Sport Bildnek adott nyilatkozatában.

Ferrari: 5,50

Fernando Alonso: 8,00; Kimi Räikkönen: 14,00

A téli tesztek eredményei alapján ugyan nem a maranellói gárda tűnt a második legjobb csapatnak, ám a Mercedestől való lemaradása koránt sem nevezhető vészesnek. Ráadásul a brackley-i csapathoz hasonlóan, itt is egy rendkívül erős versenyzőpáros sorakozik fel a rajtrácsra, akik közül egyelőre a spanyol klasszist tartják esélyesebbnek, bár például az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve szerint az új szabályok inkább Räikkönen vezetési stílusához illenek. Hogy a kanadai bajnoknak igaza lesz-e, az előbb-utóbb kiderül, az viszont biztos, hogy Alain Prost és Nigel Mansell páros óta (1990) ez a legizgalmasabb felállás a legendás alakulatnál. A spanyolt segítheti, hogy immár zsinórban ötödik idényét kezdi meg ugyanannál az istállónál, ám a Jégember képes nagy meglepetést okozni, és ezt jól mutatta a tavalyi szezonnyitó is, amikor a nem éppen favoritnak számító Lotusszal Kimi megnyerte a futamot. Ezen kívül még egyszer nyert Melbourne-ben, mégpedig éppen első ferraris versenyén, 2007-ben. Alonso már elég régen, még 2006-ban tudott nyerni ezen a helyszínen, mostani csapatánál pedig tavalyi versenye volt eddig a legsikeresebb melbourne-i szereplése, amikor a harmadik rajtkockából indulva végül Räikkönen mögött ért célba másodikként.

Williams: 6,00

Felipe Massa: 10,00; Valtteri Bottas: 15,00

Szintén egy érdekes párosítás lehet a Williams csapaté, hiszen Bottas már megszokott környezetben kezdheti meg az új kihívásokkal teli évet, miközben Massa tapasztalata és elhivatottsága már a szezonkezdés előtt lenyűgözte a Williams szakembereit. A tesztek alatt mindkét versenyző még „szabadnapjain” is kint volt a pályán csapatával, így semmi kétség a felől, hogy a jobb időket is megélt legendás istálló két igazán jó csapatjátékost választott. A brazil honfitársa, a Williamstől visszavonuló Rubens Barrichellót kicsit saját pályafutásának Brawn gp-s korszakára emlékezteti Felipe csapatváltása, hiszen anno ő is az esélytelenek nyugalmával vágott neki az ismeretlennek, és végül bajnoki címért harcolhatott.  A győzelmi esélyeket illetően csapat mindenesetre óvatos , és célok egyelőre a folyamatos, erős pontszerző helyezések.

McLaren: 7,50

Jenson Button: 12,00; Kevin Magnussen: 19,00

A tavalyi szezon egyik legnagyobb meglepetése volt, hogy a McLaren Sergio Pérez menesztése melett döntött, és helyére egy újoncot ültetett. Elméletileg túl nagy elvárás lenne Magnussentől, hogy debütáló évében komoly kihívást jelentsen a mezőny legtapasztaltabb versenyzőjének, ám a 2007-es év még nem volt annyira régen, hogy ne emlékeznénk Lewis Hamilton F1-es bemutatkozására az akkor már kétszeres világbajnok, Fernando Alonso mellett. Button immár 15. Ausztrál Nagydíját kezdi meg vasárnap, és eddigi pályafutása során ezen a helyszínen háromszor (2009, 2010, 2012) is pezsgőzhetett a dobogón, mégpedig mindannyiszor a legtetején. Nála többször (négyszer) csak Michael Schumacher tudott Ausztrál GP-t nyerni. Ami az idei konstrukciót illeti, a wokingiak nagyon bizakodóak, és többször elmondták, hogy a teszteken mutatott teljesítménynél több van az MP4-29-ben. A 2009-es bajnok szerint azonban ezt a pluszt egyelőre még nem tudják kicsalogatni az autóból, de a megbízhatóság és az alapok rendben vannak, így a tavalyinál mindenképpen sikeresebb évre számít.

Red Bull: 11,00

Sebastian Vettel: 12,00; Daniel Ricciardo: 41,00

Főleg a tavalyi szezon tükrében most kissé szürreális élmény Vettel neve mellett 12-es szorzót látni, ám a kollektív tesztek követőinek nem is annyira meglepő. Az energiaitalosok valószínűleg még azt is kisebb sikernek könyvelnék el, ha vasárnap célba érne mindkét autójuk, de ez nem feltétlen csak rájuk igaz, hiszen szinte minden csapatnál hangsúlyozzák, hogy a megbízhatóság idén kulcsfontosságú lesz. Vettel saját bevallása szerint a Red Bull jelenleg nem esélyes a győzelemre, ettől függetlenül persze izgatottan várja a hétvégét, a hazai közönség előtt „fellépő” új csapattárssal, Daniel Ricciardóval együtt. Érdekes, hogy az RB10 bukdácsolása ellenére, Vettel jóval kisebb szorzót kapott, mint az ausztrál márkatárs, sőt a mezőnyből itt van a legnagyobb (több mint háromszoros) különbség. Ez is a német klasszis tehetségét mutatja, és azt, hogy a problémák ellenére butaság lenne leírni a négyszeres bajnokot. Bernie Ecclestone ugyan Hamiltonra adná le tippjeit, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy ha az autója megengedné, akkor Vettel lenne az, aki a lehető legtöbbet ki tudná hozni idén az új szabályokból.

Force India: 15,00

Nico Hülkenberg: 26,00; Sergio Pérez: 34,00

A Force India a 2013-as évhez képest egy teljesen új felállással kezdi meg a szezont. Hülkenberg sokak szerint már megérdemelne egy versenyképes csapatot, Péreznek pedig a sikeretelen mclarenes kitérője után most nagy szüksége lenne egy olyan lendületes évre,  mint amilyet 2012-ben a Sauberrel produkált. A Williams mellett a (szintén Mercedes motorokat használó) Force India is okozhat meglepetést az első néhány futamon, és mindkét versenyző úgy véli, csapatuk nagyon jól felkészült a kezdésre. Hülkenbergnek eddig még sosem volt szerencséje Melbourne-ben, olyannyira, hogy eddigi három F1-es futamán egyszer sem tudta megkezdeni a második kört. Pérez szintén három ausztrál versenyhétvégén van túl, legjobb eredménye pedig egy nyolcadik hely még 2012-ből, a Sauberrel.

Lotus: 67,00

Romain Grosjean: 67,00; Pastor Maldonado: 101,00

Tavaly Kimi Räikkönennel a Lotus nyerte meg a szezonnyitót, ami minden bizonnyal most nem fog megismétlődni, és nem csak a finn hiánya miatt. A csapat kihagyta a jerezi tesztet, amit később Bahreinben sem tudtak pótolni, sőt minden nap történt valami zűr az autóval. Az istálló technikai igazgatója, Nick Chester a minap elismerte, hogy az első két nagydíjon még nem számítanak nagy eredményekre, de remélik Bahreinre már valamelyest javul a helyzet: „Minden leginkább attól függ, hogy a Renault milyen fejlődésen megy keresztül. Azt hiszem az első néhány futam nehéz lesz, de remélhetőleg a harmadik versenyhétvégén már jobb helyzetben leszünk. Ez valóban azon múlik, hogy a Renault milyen gyorsan oldja meg a problémákat”- ecsetelte a szakember. Mindemellett az anyagi zűrök miatt sok szakember elhagyta az alakulatot, és bár az enstone-iak vezetősége hagsúlyozza, hogy mindez már a múltté, jelenleg nehéz elképzelni, hogy a Lotus megismételheti tavalyi sikereit. 

Sauber: 81,00

Adrian Sutil: 101,00; Esteban Gutiérrez: 251,00

Egyelőre úgy tűnik, a Sauber nem fog a meglepetéscsapatok közé bejutni, és ezt a szorzók is jól mutatják. A téli felkészülés alatt ugyan voltak jobb napjai is az alakulatnak, és összességében a C33 jól vizsgázott megbízhatóságból, de a teljesítménnyel még nem lehetnek elégedettek. Ami a versenyzőket illeti, tavaly az összesített pontversenyben mindketten kikaptak saját csapattársuktól, és 2013-as szezonukból kiindulva finomanszólva sem egy ütős párosítás.

Toro Rosso: 81,00

Arctica sportnapszemüveg

Jean-Eric Vergne: 101,00; Danyiil Kvjat: 201,00

A Toro Rossónál is egy - sokak által nagy tehetségnek kikiáltott - újonc debütál, a 19 esztendős orosz származású Danyiil Kvajt személyében, mestere pedig a második F1-es szezonját megkezdő Vergne lesz, aki tavaly 13 pontjával végül a bajnokság 15. helyét szerezte meg. A csapat versenyautóját idén már (a Ferrari helyett) Renault motor hajtja, ami a tesztek ismeretében nem egy jól időzített váltás. Meglepetésre tőlük sem számíthatunk, kezdésnek néhány pont is jó eredmény lenne a kisbikáktól.

Marussia: 151,00

Jules Bianchi, Max Chilton: 251,00

A Mercedes mellett a Marussia az a csapat, mely a tavalyi évhez képest változatlan pilóta-felállással vág neki az új kihívásnak. A Rosberg és Hamilton duóval ellentétben itt azonban eddig elég egyoldalúan alakult a csapaton belüli csatározás, Bianchi javára. Bár megbízhatóság szempontjából Chiltoné a plusz pont, hiszen tavaly rekordot  döntött azzal, hogy debütáló évében minden egyes nagydíjon meglátta a kockás zászlót. A pontszerzés eddig még egyikőjüknek sem jött össze, most azonban reménykedhetnek, hogy egy kis kavarodással és néhány kieséssel talán végre bekeveredhetnek a top10-be, persze ehhez az kell, hogy az MR03 is beérjen a célba.

000 facebook_banner.jpg

Caterham: 251,00

Kobajasi Kamui, Marcus Ericsson: 501,00

A sereghajtóknál még az új, ismeretlen érában is bátran osztogatják az oddsokat a fogadóirodák, közülük is legesélytelenebbnek tartott csapat az új pilótapárost felsorakoztató, Renult motoros Caterham. Kobajasi tapasztalata és elszántsága valamit segíthet a kiscsapaton, de idén mindenki – így a japán versenyző is – az ismeretlenbe csöppent bele. A Renault motoros autók közül a tesztek során egyébként a CT05 volt a legmegbízhatóbb, de a teljesítménnyel még ők sem tudtak foglalkozni Bahreinben. Kobajasi legutóbb (2012, Sauber) a hatodik helyet szerezte meg Melbourne-ben, de saját bevallása szerint ez most nem lehet reális cél számára. 

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 fogadás melbourne formula-1 ausztrál nagydíj