2014. jún 18.

F1 Fogadjunk? - Osztrák Nagydíjra hangolva

írta: FormaNet
F1 Fogadjunk? - Osztrák Nagydíjra hangolva

Tizenegy évnyi szünet után a királykategória ezen a hétvégén visszatér az ausztriai Österreichringre, mely 1997 és 2003 között A1 Ring néven volt ismert, és ma már a Red Bull Ring nevet viseli. Eddig összesen 18 Osztrák Nagydíjnak adott otthont, és a konstruktőrök közül hat diadallal a McLaren vezeti a győzelmi listát, a Ferrari és a Lotus előtt. A jelenlegi mezőnyből egyedül Kimi Räikkönen ünnepelhetett itt dobogós helyezést még 2003-ban, amikor a McLaren pilótájaként második helyen végzett Michael Schumacher Ferrarija mögött. A Red Bull hazai versenyén a fogadóirodák a Mercedes versenyzőit tartják a legesélyesebbnek ezen a hétvégén is.

red bull ring.JPG

 

Kanadai botlásuk ellenére, a Mercedes magasan a legnagyobb esélyesnek számít a 2014-es szezon nyolcadik állomásán is. A csapat 1.12-es szorzóval vezeti a fogadási listát, míg a második helyen álló Red Bull autók győzelmére 7-es szorzóval lehet fogadni. Legutóbb Kanadában Lewis Hamilton műszaki probléma miatt nem tudta teljesíteni a versenytávot, ennek ellenére 1.70-es oddsszal továbbra is őt tartják a legesélyesebbnek, míg a bajnoki tabella élén álló Nico Rosberg (2.60) csak a második helyen áll. A csapat azóta már tudja, hogy Montreálban mi okozta mindkét autó problémáját, ami miatt Hamilton kiesett, Rosberg pedig nem tudta megtartani vezető pozícióját.

„Először próbáltunk ki egy új hűtőrendszert, és valamiért a szoftver megzavarodott. Túlléptünk egy előre meghatározott hőmérsékletet, mert elszámoltuk a dolgot. Pontosan tudjuk mi történt, és mégegyszer nem fordul elő”- nyilatkozta nemrégiben a sportigazgató, Toto Wolff, aki nem mellesleg úgy véli, hogy Hamilton a szerencsétlenség után még elszántabb lett. 

„A világbajnoki tabella élén most nőtt Nico előnye, de Lewis igazi harcos, biztos vagyok benne, hogy minden eddiginél lehengerlőbb formában fog visszatérni.”

Hamiltonnak egyébként teljesen ismeretlen a pálya, míg Rosbergnek még a Formula3-as pályafutása alatt volt alkalma közelebbről is megismerni az akkor még A1 Ring vonalvezetését, de a német úgy véli, hogy ebből a szempontból ezen a hétvégén minden pilóta a nulláról indul.

Kanadai győzelme ellenére, Daniel Ricciardo "csak" 15-ös szorzót kapott, míg világbajnok csapattársa 13-ast. A legutóbbi siker és hazai pálya valószínűleg hatalmas lendületet ad a csapatnak, kérdés, hogy ez mire lesz elég a Mercedes ellen. A csapatfőnök, Christian Horner nemrégiben elismerte, hogy még mindig jelentős hátrányban vannak az Ezüst Nyilakkal szemben.

„Ne kerülgessük a forró kását – Kanadában is Mercedesé volt a leggyorsabb autó. Ezúttal beleszaladtak néhány problémába, de volt, hogy nekünk adódtak gondjaink. Mindenesete nagyon, nagyon erősek voltak. Még mindig sok a teendőnk. Az egyenesben 12-15 km/órával voltunk lassabbak a Force Indiánál és a Williamsnél, így ezen a területen javulnunk kell” – ecsetelte Horner.

A konstruktőri pontverseny harmadik helyén álló Ferrari helyzete még reménytelenebbnek tűnik, sőt a kanadai futam után aga az elnök, Luca di Montezemolo is elismerte, hogy ettől az évtől már nem vár csodát.

„Nem hinném, hogy rövidtávon csodát tudunk tenni. Keményen dolgozunk a jövő érdekében, tudva, hogy amit az idén csináltunk, az nem volt elég. Nehéz pillanatokat élünk meg,  de beszéd helyett cselekednünk kell."

Erre a hétvégére egy Ferrari diadalért 23-szoros pénzt fizetnek, Fernando Alonso győzelmét 26-os szorzóval fogadhatjuk meg, míg a továbbra is halovány formát mutató Kimi Räikkönen elsősége esetén pénzünk százszorosát kaphatjuk vissza.

Arctica sportnapszemüveg

A top3 után a Williams (29.0) , a Force India (51.0) és a McLaren (81.0) hármasa sorakozik fel az esélyesek listáján, ami pedig a versenyzők személyét illeti, ebből a csoportból Valtteri Bottas áll a legelőkelőbb helyen 51-es oddsszal, majd őt követi csapatársa, Felipe Massa 67-es szorzóval. Még a force indiás Nico Hülkenberg (81.1) is megelőzi Räikkönent, de a csapattársa, Sergio Pérez, valamint a McLaren versenyzői már a finn mögött sorakoznak fel. Közülük a „leggyengébb láncszem” Kevin Magnussen 251-es oddsszal.

Räikkönen, Alonso és Button mellett Massa az, aki már versenyzett F1-es autóval ezen a pályán, de – Rosberghez hasonlóan – a brazil is úgy véli, hogy a 11 évvel ezelőtti tapasztalatok csak minimális előnyt jelenthetnek.

„Nem sokan vagyunk akik versenyeztek már ezen a pályán, ami ugyan egy kis előnyt jelent, de azóta a pálya is és az autók is változtak, így nem lesz ugyanolyan a helyzet, mint 11 évvel ezelőtt. Tanulás szempontjából ez nem egy nehéz pálya, és mivel a Formula-1-ben mi vagyunk a világ legjobb pilótái, így nagyon gyorsan felvesszük majd a tempót. Versenyképesek lehetünk, de jelenleg még nagyon nehéz megjósolni, hogy hol leszünk az ellenfelekhez képest”- nyilatkozta a csapat futamelőzetesében Massa.

A McLaren versenyzőinek sem ismeretlen a pálya, sőt Magnussennek vannak a legfrissebb tapasztalatai, hiszen ő tavaly versenyzett itt a Word Series by Renault szériában, és nagyon élvezte a pálya vonalvezetését. Buttonnak ennél régebbi emlékei vannak, de a brit bajnok teljesen odáig van a visszatérő helyszínért.

„Nagyszerű, hogy visszatérünk Ausztriába. Nyilvánvaló, hogy az Osztrák Nagydíj nagy történelmi múlttal rendelkezik, és sok nagyszerű pilótát és bajnokot adott ez az ország a múltban. Jelenleg is van egy világklasszis csapatuk, így több szempontból is logikus, hogy vissza kellett térnünk ide. Mindemellett ez egy fantasztikus helyszín, egy fantasztikus helyen. Korábbi látogatásaimból emlékszem a tiszta hegyi levegőre, a hűvös reggelekre, még mielőtt a nap beragyogja a paddockot, és a gyors, lendületes kanyarokra, amik még mindig megvannak. Érdekes lesz látni, hogy az elmúlt tíz évben mi változott. Úgy hallottam, hogy a pálya vonalvezetése nagyjából változatlan maradt, de a boxokat és a paddockot felújították. Szerintem ez egy jó döntés volt. A pálya egyszerű de nagyszerű, egy mini-klasszikus”- áradozott a stájerországi versenypályáról a 2009-es szezon világbajnoka.

A mezőny második felének sorát a Toro Rosso vezeti 251-szeres szorzóval, míg a faenzai alakulat után álló Lotus győzelmére már négyszázszoros oddsszal lehet fogadni. A sereghajtóknál a Sauber már ezerötszáz feletti, míg a Marussia és a Caterham jócskán kétezer feletti szorzót kapott. 

000 facebook_banner.jpg

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

tipp forma-1 fogadjunk formula-1 red bull ring osztrák nagydíj