2014. jún 27.

F1 2015-ben jönnek a szikrázó autók és az SC utáni állórajt

írta: FormaNet
F1 2015-ben jönnek a szikrázó autók és az SC utáni állórajt

A költséghatékonyság, valamint az izgalmak és a látvány fokozása jegyében a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újabb módosításokat jelentett be a 2015-ös évre vonatkozóan. A Motorsport Világtanács (WMSC) csütörtökön Münchenben ülésezett, ahol elfogadott néhány-, korábban a Stratégiai Munkacsoport által tett javaslatot is. Többek között 2015-től a versenyautók újra szikrákat szórnak, a biztonsági autós periódus után pedig az eddigi repülőrajt helyett állórajt lesz.

williams.JPG

 

- Annak ellenére, hogy a versenyzők és a szurkolók egy része ellenezte a felvetést, csütörtökön biztosság vált, hogy jövőre a biztonságiautós periódus után állórajttal folytatódik a verseny, bár nem minden esetben. Kivétel, ha a SafetyCar a futam első két körében, vagy a leintés előtt öt körrel hajt pályára. Ezekben az esetekben marad az eddig megszokott verzió.

- A látványt szem előtt tartva az idei – kissé suta – orrokra is esztétikusabb megoldást írnak elő a műszaki szabályozásban, illetve a legutóbbi versenyhétvége első napján Nico Rosberg és Kimi Räikkönen által tesztelt, titánból készült fenéklemez is felkerül jövőre a kocsikra, azaz visszatérnek a szikrákat szóró versenyautók.

- A költségcsökkentés jegyében jövőre szigorodnak a felhasználható erőforrásokra vonatkozó szabályok, és amennyiben 20 nagydíjnálnem lesz több a versenynaptárban, úgy  a mostani öt helyett mindössze négy motort használhat el egy versenyző a szezon alatt.

- Az évközi tesztek száma nyolc napról négyre (2x2 nap) csökken, és ebből két napot a fiatal pilótáknak kell adni. Az év eleji teszt változatlanul háromszor négy nap lesz, és mindegyik Európában. 2016-tól azonban ennek száma is csökken 2x4 napra.

- A parc fermé-szabályokat is szigorították: jelenleg az időmérőt követően már a beállításokon is csak korlátozottan szabad változtatni, míg jövőre a harmadik szabadedzés után lép életbe az a tilalom.

- A CDF-re fordítható időt és a szélcsatornában tölthető órák számát is csökkentették (80 óra helyett 65-re), illetve a versenyhétvégéken az autókon dolgozó csapatok munkaóráját is lerövidítették. Az éjszakai „kényszerpihenőket" hatról hét órára növelték, 2016-tól pedig plusz egy órával még megtoldják a kötelező pihenőt.

- Biztonsági intézkedések között szerepel a kettős rögzítésű kerékanya bevezetése.

000 facebook_banner.jpg

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 szabályok 2015 formula-1