F1 Hamilton győzelmének örülhetett a brit közönség Silverstone-ban
Lewis Hamilton hazai közönsége előtt F1-es pályafutásának 27. futamgyőzelmét ünnepelhette, miután csapattársa, Nico Rosberg váltóhiba miatt kiesett. A brit ezzel négy pontra csökkenetett hátrányát a bajnoki pontversenyt vezető márkatársához képest, azaz újra kiélezett küzdelem kezdődik a bajnoki címért. A dobogó második fokára a 14. helyről rajtoló Valtteri Bottas állhatott fel, a harmadik hely pedig Daniel Ricciardóé lett. Jenson Button hazai pályán csak egy hajszállal maradt le a dobogóról, a brit pilóta mögött célbaérő Sebastian Vettel és Fernando Alonso pedig óriási csatával szórakoztatta a közönséget.
A szombati esős, kissé kaotikus időmérő után többen - például a McLaren - is arra számítottak, hogy egy kis csapadék szerencsét hozna, a vasárnapi verseny azonban száraz körülmények között kezdődött. A mezőny nagy része a lágyabb (közepes) keverékű Pirelliken sorakozott fel a rajtrácsra, kivéve a Ferrarikat, melyek a kemény abroncsokon kezdtek.
A rajt után a pole-ból induló Nico Rosberg megtartotta vezető helyét, Sebastian Vettelt azonban a mögüle rajtoló Jenson Button megelőzte, sőt hamaros Lewis Hamilton is, akinek a hatodik helyről sikerült két pozíciót javítania. A Red Bull és a Mercedes kerekei picit még össze is értek, de a mezőny hátsó régiójában néhányan ennél sokkal melegebb pillanatokat éltek át. Kimi Räikkönen az 5-ös kanyarnál kicsúszott a búkótérbe, majd a pályára visszafelé tartva a fűvön elvesztett uralmát Ferrarija felet, ami után a Wellington egyenesnél falnak csapódott, majd a pörgő autó a szemközti oldalon landolt. A pályán átszánkázó Räikkönent Felipe Massa nem tudta kikerülni, így ő is megpördült, de ezt követően vissza tudott hajtani a boxba. Csapata sajnos végül nem tudta rendbe hozni a sérüléseket, így a brazil 200 versenye gyorsan véget ért. Kobajasi Kamuit is súrolta a megcsúszó Ferrari, de mind Massa, mind pedig a japán pilóta remek reflexekkel mentette a menthetőt. A Ferrari versenyzőjét orvosi autó szállította az orvosi központba, az ütközésben megsérül korlát miatt pedig megszakították a futamot. Később kiderült, hogy Räikkönen térdén és bokáján zúzódásokat szenvedett, de sérülései nem komolyak.
A rajt után egyébként Sergio Pérez és Jean-Eric Vergne is ütközött, így az újraindítás előtt mindkét autón orvosolni kellett néhány problémát.
Egy kör után a pontszerzők sorrendje a következő volt: Nico Rosberg, Jenson Button, Kevin Magnussen, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Valtteri Bottas, és a marussiás Max Chilton volt, ez utóbbinak azonban a boxutcából kellett megkezdenie az új rajtot, miután már piros zászlós periódus alatt hajtott be a boxba. Helyét így csapattársa, Jules Binachi vette át.
A szünetben több autón is kereket cseréltek, majd nagyjából egyórás szünet után biztonsági autó mögött indult újra a verseny. A mezőny ezúttal szépen elrajtolt, Hamilton pedig néhány kanyar után máris sikeres támadást indított Magnussen McLarenje ellen, majd Button sem úszta meg ex csapattársa támadását. A mezőny hátsó feléből induló Bottas is sok pozíciót nyert az eredeti rajt után, majd az újraindítást követően is folytatta menetelését. Először Ricciardót, majd a hatodik helyen autózó Hülkenberget autózta körbe, és eztán Vettelt vette célkeresztbe. A középmezőnyben Alonso is folytatta felzárkózását, és a hatodik körben már a nyolcadik volt, majd két körön belül Ricciardót és Hülkenberget is átlépte. A két hátrahagyott pilóta is nagy csatában volt, melyből végül a Red Bull ausztrálja jött ki győztesen. A spanyol bajnok hiába törtetett előre, később egy öt másodperces büntetést kapott, mert még az eredeti rajtnál rosszul állt fel a rajtrácsra.
A 10. körben Räikkönen és Massa után Esetban Guttiérrez is feladta versenyét, miután a lotusos Pastor Maldonadóval ütközött, és a kavicságyban landolt. Egy körrel később Marcus Ericsson Caterhamje is beparkolt a garázsba, a hírek szerint az autó felfüggesztése sérült meg.
Közben Vettel közepes gumikra váltott, az élen Hamilton a 15. körre már négy másodpercre faragta le hátrányát csapattársához képest, Alonso pedig Magnuessent megelőzve az ötödik helyig zárkózott fel, majd nem sokkal később már a - Bottasszal szembe dobogós helyét elvesztő - Buttont támadta, igaz várt még rá egy büntetés.
Rosberg a 18. kör végén hajtott be szerelőihez, és a második helyre tért vissza csapattársa mögé, aki hat körrel később váltott. Ezt követően visszaállt az eredeti sorrend, de kettőjük közti különbség nagyjából hat másodpercre nőtt, ugyanis a brit kerékcseréje 1.4 másodperccel tovább tartott, mind német márkatársáé. Hamilton nem örült túlzottan, a rádión be is szólt csapatának, hogy a következő kerékcsere már jó legyen. A két rivális egyébként más taktikán volt, és amíg Rosberg már a puhább abroncsokat kapta meg, addig a 44-es számú Mercedesre újra a kemény keverékek kerültek fel. Hogy melyik lett volna a nyerő taktika, az nem derült ki, ugyanis Rosberg hamarosan váltóproblémával találta szembe magát, és a 29. körben feladta versenyét.
Nem sokkal Rosberg szerencsétlensége előtt egy kicsivel hátrébb Vettel megelőzte Magnussent, Alonso pedig a kerékcserével együtt letudta büntetését.
Rosberg kiesését – és a kerékcseréket követően Hamilton mögött nem kis hátrányban a mezőny hátsó feléből rajtoló, egy kiállással taktikázó Bottas autózott a második helyen, őt követte Ricciardo, aki szintén egykiállásos taktikán volt, majd következett Button és az újra felzárkózó Alonso duója. A spanyol megkapta a nyakára Vettelt, aki hosszú körökön keresztül agresszívan támadta az ötödik helyért. Mindkét bajnok idegei pattanásig feszültek a nagy csatában, ami csapatrádiós bejátszásokból jól érezhető volt. Vettel mögött Magnussen és Hülkenberg sorakozott fel, az utolsó két pontszerző helyen pedig a Toro Rossók autóztak.
Közben az élen Hamilton a 41. körben kényelmesen letudta utolsó kerékcseréjét, majd nagyjából 20 másodperces előnnyel tért vissza az első helyre.
Öt körrel a leintés előtt az Alonso és Vettel még mindig egymást "püfölte", Vettel kitartóan (nem mellesleg meglehetősen idegesen) próbálkozott, de a spanyol nem adta meg könnyen magát. Sokadik kísérlet után végül hatalmas kerék-kerék elleni harcban a címvédő sikerrel járt, ezután viszont Alonso reklamált hevesen csapatának, hogy üldözője a megengedettnél tovább használta a DRS-t, ezért adja vissza a pozíciót.
A hajárban még a dobogó harmadik foka volt kérdéses, ugyanis a frissebb gumikon autózó Button vészesen közel került Ricciardóhoz. Végül a támadásra már nem jutott idő, így Hamilton mögött Bottast és Riccardót intette le a kockás zászlót. A negyedik helyen befutó Button csak egy hajszállal maradt le a pódiumról, mögötte pedig a reklamáció ellenére maradt a Vettel-Alonso sorrend. Az utolsó négy pontszerző helyen nem változott a felállás: Magnussen és Hülkenberg mögött a Toro Rossó pilótái értek célba, Kvjat és Vergne sorrendben.
Az utolsó percekben Pastor Maldoando Lotusa is megadta magát, így a venezuelai a pálya szélén fejezte be a Brit Nagydíjat.
Brit Nagydíj végeredménye:
1. Lewis Hamilton Mercedes 2:26:52.094 2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +30.135 3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +46.495 4. Jenson Button McLaren-Mercedes +47.390 5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +53.864 6. Fernando Alonso Ferrari +59.946 7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1:02.563 8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1:28.692 9. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1m29.340 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault -1 kör 11. Sergio Perez Force India-Mercedes -1 kör 12. Romain Grosjean Lotus-Renault -1 kör 13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari -1 kör 14. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 kör 15. Kamui Kobayashi Caterham-Renault -2 kör 16. Max Chilton Marussia-Ferrari -2 kör 17. Pastor Maldonado Lotus-Renault -3 kör Kiesők Nico Rosberg Mercedes 28 kör Marcus Ericsson Caterham-Renault 11 kör Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 9 kör Felipe Massa Williams-Mercedes 1 kör Kimi Raikkonen Ferrari 0 kör
Bajnoki pontverseny állása a Brit Nagydíj után
1. Nico Rosberg 165 1. Mercedes 326
2. Lewis Hamilton 161 2. Red Bull-Renault 168
3. Daniel Ricciardo 98 3. Ferrari 106
4. Fernando Alonso 87 4. Williams-Mercedes 103
5. Valtteri Bottas 73 5. Force India-Mercedes 91
6. Sebastian Vettel 70 6. McLaren-Mercedes 90
7. Nico Hulkenberg 63 7. Toro Rosso-Renault 15
8. Jenson Button 55 8. Lotus-Renault 8
9. Kevin Magnussen 35 9. Marussia-Ferrari 2
10. Felipe Massa 30 10. Sauber-Ferrari 0
11. Sergio Perez 28 11. Caterham-Renault 0
12. Kimi Raikkonen 19
13. Jean-Eric Vergne 9
FormaNet, Varga Viktória