2014. júl 11.

F1 A kezdetek - Max Chiltonnal

írta: FormaNet
F1 A kezdetek - Max Chiltonnal

Max Chilton idén Kanadában, F1-es pályafutása során első alkalommal esett ki , miután zsinórban 26 nagydíjon mindannyiszor meglátta a kockás zászlót. A széria hivatalos oldalának legújabb sorozatában most a Marussia 23 éves brit versenyzője emlékszik vissza néhány további legelső alkalomra…

max chilton.JPG

 

Ki volt az első hősöd gyermekkorodban?

Max Chilton: Michael Schumacher. Sokáig csak a „piros autó”. Amikor még nagyon fiatal voltam, csak a győztes piros autót jegyeztem meg, hiszen amikor még gyerek vagym mindig nyerni akarsz. Szóval mindig is azért az autóért rajongtam, és aztán abba a korba kerültem, hogy azt is megtudtam, ki ül benne. Az egész életemben követtem pályafutását, gyerekkoromtól kezdve egészen addig, míg egy nap Abu Dhabiban pénteken a pályára léphettem, és ő még mindig ott volt az F1-ben. Így hát mai napig ő a példaképem.

Melyik volt az a nagydíj amin először ott voltál és emlékszel is rá?

MC: Egyetlen nagydíjon sem voltam egészen 2008-ig, amikor egy monacói versenyhétvégén a  World Series by Renault-ban ott versenyeztem, de még akkor sem igazán láttam a futamot, mert nem tudtam rá jegyet szerezni. Az első nagydíj amire emlékszem azt a tévében láttam. Michael Schumacher nyert Monzában 2000-ben a Ferrarival. A rajongók elárasztották a pályát, és azt gondoltam, „wow ez igazán különleges dolog”.

Hány évesen döntöttél úgy, hogy F1-es pilóta akarsz lenni?

MC: Gyerekként nem gondoltam, hogy valaha is versenyző leszek, csak imádtam nézni. Aztán a bátyám (Tom Chilton túraautó versenyző) elkezdett versenyezni, én pedig gokartozni. Azt hiszem, innentől általában mindenkinek eszébe jut, hogy Formula-1-es pilóta akar lenni. A lehetőség meg volt, aztán a dolgok mentek a maguk útján, voltak jó versenyeim, és most itt vagyok. Szóval a kérdésre válaszolva, akkor gondoltam rá először, amikor versenyezni kezdtem, úgy 8 vagy 9 évesen.

Mikor volt az első nagy baleseted egy versenyautóval?

 MC: Attól függ mit értünk ezalatt, mert igazán nagy bukásom még nem volt. Talán az egyik ami kissé drámainak tűnt az F3-as autóval volt egy szezon előtti teszten, 15 évesen – egy évvel korábban, mint ahogy az életkoromból adódóan versenyezni kezdhettem ott. Snettertonban volt, kissé nedves pályán slick gumikkal mentem, és a Bomb Hole kanyart nem tudtam bevenni, csak mentem egyenesen. Nem volt nagy baleset, de sokkolt amikor a kerék és az első szárny letört. A szerelőket nem zavarta, de engem kicsit megviselt a dolog.

Milyen színű volt az első sisakod?

MC: Kék. Egy időben a bátyám és én ugyanazt a dizájnt használtuk, amit valaki nekünk tervezett. Még két-három évvel ezelőtt is ugyanolyan sisakot használtunk, és még a mai napig is vannak bennük hasonlóságok. A három csíkot például megtartottuk.

max chlton sisiak 2014.JPG

Mikor nyerted meg első trófeádat, és hogyan nézett ki?

MC: Az első trófea talán egy műanyag volt, amit a helyi gokartközpontban kaptam Crawley-ben, 6-7 évesen. Az első igazi tórfeámat úgy 9 éves koromban nyertem gokarttal, a kenti bajnokságban. Műanyagból és bádogból készült. Még mindig megvan az összes régi trófeám.

Milyen autót vezettél először?

MC: Az első autó amin vezetni tanultam egy sárga terepversenyzésre való Mini volt. A bátyámnak és nekem is volt ilyen. Talán 8 éves lehettem, amikor először vezettem. Emlékszem, egyszer lefulladtam, de onnantól kezdve minden jól ment. Egy régi típus volt, amit ma már nem használnak, de azt hiszem, az egyik korábban első vagy harmadik helyen végzett a brit bajnokságban. Mi viszont csak játszottunk vele.

Hol volt az ház, ahol éltél? 

MC: Reigate-ben. Én csak ott éltem. A házunk a városközpontban volt.

Ideges voltál első nap az iskolában?

MC: Nem emlékszem az első napra, de tudom, hogy évekig egy rémálom volt, mert sosem akartam iskolába menni. Édesanyámnak kényszerítenie kellett, és sosem akartam elengedni a kezét, mindig a tanár jött ki, és vitt be a terembe. Aztán amikor rájöttem, hogy valójában mi zajlik az iskolában, akkor már élveztem. Ma már hiányzik.

Mit sportoltál először gyermekkorodban?

MC: Valószínűleg fociztam. Az iskolában a hoki volt a kedvencem, még megyei bajnokságokon is részt vettem.

Mi volt az első étel amit főztél?

MC: A pirítós az számít? Nem? És a mikróban készített kaják? Ebben az esetben a mikróban készült Bird’s Eye csirke. Egy időben király voltam az elkészítésében!

Mi volt az első dolgod ma reggel?

MC: Az, amit általában mindenki mond – megnéztem a telefonomat. Ez igazán szörnyű. De amikor felébredek, mindig arra gondolok először, hogy mennyi ideig maradhatok még ágyban.

Mi volt az első dolgod, amikor legelőször ülést kaptál az F1-ben?

MC: Az első dolog volt, hogy megnyertem a szingapúri versenyt a GP2-ben. Közvetlenül azután, hogy bejelentették, én lehetek a Marussia tartalékversenyzője. Amikor verseny-szerződést kaptam, akkor éppen otthon voltam, és azt hiszem elmentem egyet pizzázni a barátaimmal.  

Mi volt az első lemez amit vásároltál?

MC: Az első lemezem talán Nickelback Silver Side Up című albuma volt, ami nem az én világom. Az első, amit én vettem, az az Ushertől a Confessions. Ez egy nagyon jó album volt, azóta sem csinált ennél jobbat.

Mikor volt az első romantikus csókod?

MC: A romantikus azt jelenti, hogy már idősebb vagy nem igaz? Valószínűleg a barátnőmmel, amikor elkezdtük járni öt és fél évvel ezelőtt.

max chilton és barátnője.JPG

Mikor volt az első alkalom, amikor egy rajongó autogramot kért tőled?

MC: Elképesztő, de azt hiszem valamikor a gokartos időkben. Szerintem az emberek abban a reménykedtek, hogy egy napon majd lesz belőlem valaki.  

Mikor kóstoltál először pezsgőt?

MC: Amikor először kóstoltam pezsgőt, akkor utáltam, és még mindig nem szeretem. A gokartban rózsavizet kapsz, így valószínűleg a brit Formula-3-ban, 2008-ban, amikor dobogón álltam az Oulton Parkban, Jaime Alguersuari és Oliver Turvey mellett.

Melyiket kívánod meg először - a gyümölcsöt vagy egy szelet csokit?

MC: Egy szelet csokoládé bármikor jöhet. De édesanyám mindig egy almát és egy KitKat csokit adott, és úgy volt a legjobb.

Mi volt az első szavad kisgyerekként?

MC: Azt mondták, hogy "níí-nóó" – tudják, ahogy a tűzoltóautó is szirénázik.

Mikor volt először, hogy a stewardok elé kellett állnod?

MC: Azt hiszem, még a gokartban, úgy 2002 körül. Valaki megóvta az eredményemet, de én nyertem.  Ha jól emlékszem azzal vádoltak, hogy valakit leszorítottam a pályáról, de én nem csináltam semmi ilyesmit.

Hány évesen borotválkoztál először?

MC: Nem igazán nő a szakállam, de minden nap borotválom, úgy 18-19 éves korom óta. De vízzel még sosem borotválkoztam. 

000 facebook_banner.jpg

A kezdetek - Adrian Sutil

A kezdetek - Pastor Maldonado

A kezdetek - Felipe Massa

A kezdetek - Sebastian Vettel

A kezdetek - Romain Grosjean

A kezdetek - Nico Rosberg

A kezdetek - Kobajasi Kamui

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

forma-1 a kezdetek formula-1 max chilton