2014. júl 16.

F1 Hamilton: A mai F1-ben nehéz titkolózni a csapattárs előtt

írta: FormaNet
F1 Hamilton: A mai F1-ben nehéz titkolózni a csapattárs előtt

A mai Formula-1-es technológiáknak köszönhetően Lewis Hamilton szerint lehetetlen eltitkolni a csapattárs elől bizonyos – némi pluszt jelentő – dolgokat, adatokat, és úgy érzi, hogy a szezon második fele nagyon szoros küzdelmet hoz majd a Mercedes csapatán belül. A folytatásban a brit bajnok többek között az időmérőkön szeretne javulni a végső siker érdekében.

hamilton - rosberg - 2014.JPG

 

 

Lewis Hamilton úgy készülhet csapata hazai versenyére, a hétvégi Német Nagydíjra, hogy mindössze négy pont választja el a bajnoki pontversenyt vezető csapattárstól, Nico Rosbergtől. A legutóbbi négy időmérő edzésen a brit bajnok mindannyiszor alul maradt legfőbb riválisával szemben, így ezen a területen ezúttal szeretne hibátlan munkát végezni. Hamilton jól tudja, hogy a kettőjük közti különbségek csak apró nüanszokon múlnak, és minden alkalommal találni kell valami pluszt, mert a mai F1-ben egy csapaton belül képtelenség eltitkolni egymás elől az adatokat, nem úgy mint anno a gokartos időkben, vagy a junior kategóriákban, ahol szintén versenyzett egymás ellen a két tehetség, és itt többnyire Hamilton volt a nyerő.

„A gokartban nincsenek adatok. Nincs boxkiállás, nem fontos a fékhőmérséklet vagy, hogy mennyi van még a turbó-gombodban. Szóval ha előnyben vagy, azt könnyebben megtarthatod, és a mögötted lévő nem lát bele a dolgaidba. A mai F1-es technológiával rengeteg információhoz jutunk, és nehéz ebből bármit is eltitkolni. Ezt már megtapasztaltam Fernando (Alonso) mellett is. Amikor megkaptam az F1-es ülést, azt gondoltam, hogy Jézusom, Fernando annyira gyors, ráadásul mindenféle technikát alkalmaz. De szerencsére ott voltak az adatai. Ha azok nem lettek volna, akkor nem tudtam volna őt legyőzni abban az évben”- emlékezett vissza Hamilton a BBC Radio 5 Live-nak adott interjúban.

Természetesen nincs ez másként a Mercedes csapaton belül, azaz a versenyzők minden alkalommal látják hol nyert tized-, század-, vagy ezredmásodperceket a másik.

"Vannak esetek, amikor Nico a gyorsabb, én pedig látok bizonyos dolgokat. Van, hogy én vagyok elől, és ő látja az adatokat. Például az üzemanyag- felhasználásnál. Legutóbb kiderült számukra, hogyan tudtam spórolni, így most már ezt is tudja, és talán ezen a téren közelebb kerül hozzám. Minden alkalommal, amikor eltűnik az a kis előny, akkor találni kell valami újat, akár nekem, akár neki”- ecsetelte a helyzetet a 2008-as világbajnok, aki összeségében örül annak, hogy ilyen szoros csatát kell megvívnia.

„Ez is a játék része, és nagyszerű, hogy ez a játék ennyire szoros. Sosem akartam olyan évet, hogy félgőzzel nyerjek. Érezni akarod, hogy mindent megtettél, minden csepp verejtéked és minden energiádat a győzelem érdekében raktad bele, és ha így nyersz, annál nincs jobb érzés a világon, hiszen tudod, hogy ha túljársz valaki eszén, akkor okosabb vagy nála. Így van ez a csapattárssal is.”

Hamilton utoljára Spanyolországban tudta legyőzni márkatársát a kvalifikáción, így most Hockenheimben arra fog törekedni, hogy ezen a mérlegen javítson, hiszen - csapaton belül - az előrébb lévő versenyzőnek mindig picivel könnyebb az élete a versenystratégiát, boxkiállásokat illetően.

„Egyre inkább nyilvánvaló számomra, hogy az időmérő nagyon fontos része a szezonnak. Nagyon nehéz megelőzni egy olyan srácot, akinek ugyanolyan autója van. Erre az egyetlen út a boxkiállás, így neked kell jobb helyzetben lenned, ami nem könnyű, mert néha Nico a gyorsabb, néha pedig én.”

„Úgy érzem, mintha egész évben hátrányban lennék, hiszen a több győzelmem ellenére is csak rövid ideig vezettem a bajnokságot. A szezon második fele egyfajta újrakezdés lesz, és nagyon szoros küzdelem lesz kettőnk között”- jósolt Hamilton, aki eddig már kétszer nyert Német Nagydíjat, de a hazai pálya előnyét most Rosberg élvezheti.

A német versenyző egyébként stílusosan éppen a Német Nagydíj előtt hosszabbított csapatával, és bár részleteket nem közöltek, de annyi kiderült a bejelentésből, hogy Rosberg a napokban több éves szerződést írt alá a Mercedesszel. Ennek örömére vasárnap természetesen ő is a legnagyobb trófeára pályázik. 

"Micsoda hét! Megnősültem, Németország nyert, és aláírtam az új szerződésemet a Mercedesszel. Már csak meg kell nyerni a hazai versenyemet"- írta a Twitteren Rosberg, aki a német válogatott sikerének tiszteletére, különleges sisakfestéssel készül a hétvégére. 

rosberg sisak.JPG

 

000 facebook_banner.jpg

 

FormaNet, Varga Viktória

001_fórum logo.png

Szólj hozzá

mercedes forma-1 rosberg hamilton formula-1