F1 Alonso volt a leggyorsabb az időmérő előtt Szingapúrban
A Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzésén Fernando Alonso és Daniel Ricciardo is gyorsabbnak bizonyult a Mercedesnél. Nico Rosbergnek egy haramdik hely jutott, csapattársát, Lewis Hamilton pedig egy Toro Rosso valamint Sebastian Vettel is megelőzte. Ez végül egy hatodik legjobb időt jelentett a brit bajnok számára.
Magyar idő szerint 12 órakor, a harmadik szabadedzéssel folytatódott a szingapúri versenyhétvége, a pénteki időjárási viszonyokhoz hasonló feltételek mellett. Pénteken a Mercedes fölénye nem volt túl meggyőző, de a történethez hozzátartozik, hogy Nico Rosberg a második gyakorláson csak a keményebb keveréken tudott jó kört összerakni, az opciós gumikon futott gyorskörét Pastor Maldonado balesete miatt félbe kellett hagynia. Végül a német csak a 13. lett, miközben csapattársa, Lewis Hamilton az élen mindössze nagyjából egy tizedmásodperccel előzte meg a mögötte záró Fernando Alonsót, és három tizeddel volt gyorsabb a harmadik legjobb kört futó Daniel Ricciardótól.
Már pénteken is voltak érdekes párbeszédek az új szigorítások miatt, melyek a rádióforgalmazást érintik, és amik elsősorban a vezetéstechnikai tanácsokat tiltják. Csak egyelőre még maguk az érintettek sem mindig tudják, hogy pontosan mik esnek tiltás alá, mindemellett persze a beidegződések is működnek. Ez utóbbi például az utolsó edzésen a Caterhamnél okozott kellemetlen pillanatokat, amikor Kobajasi Kamuinak a részidőkről adtak információt a rádión. A Force Indiánál is majdnem beleestek ebbe a hibába, de a mérnök a mondat közepén gyorsan elhallgatott, amikor rájött, hogy mit is mond.
A pályán egyébként az ellenőrző körök után sokat nem kellett várni az első autóra. Tíz perc elteltével hat pilóta szerepelt a listán, melyen Daniel Ricciardo 1:50.762-es köre állt az élen, majd mögötte a Mclarenek 1:51-es időkkel sorakoztak. A következő öt percben további hat-hét név került fel a tabellára, miközben Ricciardo bement 1:50 alá, mögé pedig csapattársa, Sebastian Vettel zárkózott fel. A Mercedesek és a Ferrarik az első negyed elteltével még sehol sem voltak.
A következő 15 percben a hiányzók is előbújtak, és persze a Mercedesek átvették az uralmat. Rosberg 1:48.575-ös körével rögtön egy másodperccel túlszárnyalta az addig élen álló Ricciardót, Hamilton viszont nyolc tizeddel lassabb volt márkatársánál, sőt hamarosan a negyedik helyig csúszott vissza, miután a Red Bullok beelőzték. Utánuk Fernando Alonso és a két Williams következett, majd Kimi Räikkönen és két Toro Rosso sorrend alakult ki a top10-ben a keményebb gumikon.
Az utolsó percekben kerültek elő a szuperlágy gumik, és az időmérő szimulációkkal történt némi átrendeződés.
Rosberg jött ki elsőként az opciós gumikon, de nagyjából egy másodpercet javított csak addigi leggyorsabb körén, ami a pénteki 2-2.5 másodperces különbségekhez képest elég karcsú volt. Pillanatokon belül Alonso át is vette a vezetést 1:47.299-cel, sőt Ricciardo is beelőzte a németet, aki így végül harmadik lett.
Hamiltonnak még ennyire sem sikerült összeraknia gyorskörét, és Alonsótól bő négytizedes hátrányban csak a hatodik helyen végzett, közvetlenül Jean-Eric Vergne Toro Rossója és Sebastian Vettel Red Bullja mögött. A Williams a nehéz pénteki nap után valamit talált, hiszen mindkét versenyzője bekerült a legjobb nyolcba, Felipe Massa és Valtteri Bottas sorrendbe, majd őket követte Räikkönen és a sauberes Esteban Gutiérrez.
Harmadik szabadedzés végeredménye
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m47.299s | - | 12 |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m47.350s | 0.051s | 15 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m47.488s | 0.189s | 15 |
4 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m47.693s | 0.394s | 17 |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m47.711s | 0.412s | 17 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m47.738s | 0.439s | 12 |
7 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m47.909s | 0.610s | 15 |
8 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m48.205s | 0.906s | 15 |
9 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m48.226s | 0.927s | 16 |
10 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m48.422s | 1.123s | 20 |
11 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m48.450s | 1.151s | 11 |
12 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m48.577s | 1.278s | 9 |
13 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m48.599s | 1.300s | 16 |
14 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m48.637s | 1.338s | 18 |
15 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m49.078s | 1.779s | 15 |
16 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m49.115s | 1.816s | 19 |
17 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m49.485s | 2.186s | 17 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m50.149s | 2.850s | 15 |
19 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m50.376s | 3.077s | 17 |
20 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m50.939s | 3.640s | 17 |
21 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m51.221s | 3.922s | 16 |
22 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m51.598s | 4.299s | 17 |
FormaNet, Varga Viktória