2014. nov 20.

F1 Hivatalos: Vettel váltja Alonsót a Ferrarinál

írta: FormaNet
F1 Hivatalos: Vettel váltja Alonsót a Ferrarinál

A Scuderia Ferrari csütörtökön hivatalosan is megerősítette amit jó ideje már tudni lehet – Fernando Alonso még két évig érvényes szerződése ellenére a szezon végén távozik a csapattól, helyére Sebastian Vettel érkezik Kimi Räikkönen mellé. Alonso a közleményben nehéz döntésről beszélt és érzelmesen búcsúzott a maranellói gárdától...

alonso - vettel.JPG

 

Fernando Alonso 2010-től tagja az F1 legendás olasz istállójának, és első évében éppen csak lecsúszott a bajnoki címről. A következő évben egy 2016-ig szóló szerződést írt alá, emellett  pedig többször is hangoztatta, hogy a Ferrari lesz az utolsó csapata a királykategóriában. Az élet azonban más forgatókönyvet írt számára, és ebben nyilván jelentős szerepet játszott az a tény, hogy öt év alatt nem sikerült eddigi két vb címét gyarapítania. 2011-ben mindössze negyedik lett a bajnoki tabellán, majd következő évben - három pontos hátrányban - ismét lecsúszott a legelőkelőbb helyről. Tavaly szintén meg kellett elégedni az „ezüsttel”, jelenleg pedig ötödik helyen áll a bajnoki küzdelemben és legszerencsésebb esetben is csak harmadik lehet a szezon végén.

„Nem könnyű nap ez számomra, hiszen még ha mindig is nagy lelkesedéssel és elszántsággal tekintünk a jövőbe, de összességében ferraris versenyzőként az utam végéhez érkezetem”- kezdte nyilatkozatát a 33 esztendős spanyol.

„Ez egy nehéz, de jól átgondolt döntés volt és elejétől a végéig a Ferrari iránt érzett szeretem volt a fő szempont. Mindig szerencsés voltam, hogy saját döntéseket hozhattam a jövőmmel kapcsolatban, és ez a lehetőségem most is megvolt. Köszönetet kell mondanom a csapatnak, amiért megértették a helyzetemet. Öt év után hagyom itt a Scuderia Ferrarit, ahol szakmailag a legmagasabb szintre jutottam, ahol nagy kihívásokkal szembesültem és ahol új határokat értem el. Azt is bebizonyítottam, hogy egy igazi csapatjátékos vagyok, hiszen mindig a Scuderia érdekeit helyeztem előtérbe.”

„A Ferrari mindig is szívemben marad, de fontos döntést kellett hoznom. Nagyon büszke vagyok arra, amit együtt elértünk. A Maranellóban dolgozó nők és férfiak erőfeszítéseinek köszönhetően háromszor is másodikak lettünk, és kétszer egészen az utolsó verseny utolsó köréig küzdöttünk a bajnoki címért. Minden kétséget kizáróan az elmúlt öt évben karrierem néhány legszebb pillanatát éltem meg itt, és úgy érzem, nem csak barátokat, de egy családot hagyok itt. Most nagy lelkesedéssel várom a jövőt és tudom, hogy az ágaskodó ló mindig is ott lesz a szívemben. Szeretném az egész csapatnak megköszönni a belém vetett bizalmat”- búcsúzott érzelmesen Alonso.

Néhány perccel ezután a csapat bejelentette Sebastian Vettel érkezését. A négyszeres világbajnok hároméves szerződést kötött az olasz gárdával,l és jövőre Kimi Räikkönen csapattársaként sorakozik majd fel a rajtrácsra.

Már a Japán Nagydíj hétvégéjén hivatalossá vált, hogy Vettel hat év után elköszön a Red Bull Racingtől, mely csapattal négy világbajnoki címe mellett összesen 38 futamgyőzelmet, 44 rajtelsőséget és 65 dobogós helyezést szerzett, idén viszont ezen statisztikákból csak a legutóbbit tudta gyarapítani. Bár az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner már Szuzukában is egyértelművé tette, hogy Vettel a Ferrarihoz készül, ő maga azonban nem mondhatott semmi konkrétat, egészen a mai napig. 

 „A következő lépés F1-es karrieremben az, hogy a Scuderia Ferrarival folytatom, amivel egy álmom válik valóra. Gyermekként a piros autóban ülő Michael Schumacher volt a legnagyobb példaképem, és hihetetlen megtiszteltetés, hogy végre esélyt kapok arra, hogy én is egy Ferrarit vezessek. A Ferrari szelleméből már kaptam egy kis ízelítőt 2008-ban Monzában, amikor egy Maranellóban készült motorral megszereztem első győzelmemet a szériában. A Scuderiának nagy hagyománya van ebben a sportágban, és nagyon motivált vagyok, hogy segítsek a csapatnak újra felérni a csúcsra. Szívemet és lelkemet beleadom majd, hogy ez megtörténjen”- nyilatkozta a német bajnok.

 000 facebook_banner.jpg

A Ferrari részéről a csapatfőnök, Marco Mattiacci búcsúztatta Alonsót és üdvözölte az új „jövevényt”.

„A legnagyobb versenyzők mindig is különleges helyet foglalnak el a Ferrari szívében. Szívből köszönjük Fernandónak az elmúlt öt évet, mely rendkívüli kaland volt a Scuderia számára, hiszen kétszer is nagyon közel került ahhoz, hogy világbajnoki címet nyerjen. Biztos vagyok benne, hogy egy olyan nagyszerű versenyzőnek, mint Fernando, mindig is szívében marad az ágaskodó lovacska, és a Ferrari rajongói továbbra is nagyra becsülik majd jövőbeni törekvéseit.”

„A csapat úgy döntött, hogy a Formula-1 történelmének legfiatalabb többszörös bajnokával kezdi meg a következő esztendőt. Formula-1-es szempontból Sebastian Vettel a fiatalság és a tapasztalat egyedülálló kombinációja, és felbecsülhetetlen csapatszelleme elengedhetetlen ahhoz, hogy Kimivel együtt szembenézzen a ránk váró kihívásokkal és céllal, ami nem más, mint, hogy a lehető leghamarabb újra az élen legyünk. Mindannyian osztozunk Sebastian sikeréhségében, lelkesedésében, munkamoráljában és kitartásában. Ezek a kulcsfontosságú elemei annak, hogy a Scuderia egy új győztes fejezetet írjon a Ferrari történelmébe."

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

ferrari forma-1 alonso vettel formula-1