2014. dec 02.

F1 Szezonértékelés Daniel Ricciardóval

írta: FormaNet
F1 Szezonértékelés Daniel Ricciardóval

Semmi kétség, Daniel Ricciardo volt az idei év egyik nagy meglepetése, hiszen a Mercedes versenyzőin kívül a mezőnyből egyedül ő állhatott a dobogó csúcsán 2014-ben, és végül harmadik lett a bajnoki pontversenyben olyan bajnokokat maga mögé utasítva, mint Fernando Alonso, vagy éppen csapattársa, Sebastian Vettel. A Red Bull hivatalos weboldalán az ausztrál tehetség most idei szezonjáról, legkedvesebb- vagy éppen legnehezebb pillanatairól beszél…

daniel ricciardo 2014.JPG

 

Mikor a téli tesztek alatt először ültél bele az RB10-esbe, mik voltak az elvárásaid erre az évre? Számítottál arra, hogy a bajnokság első három helyezettje között leszel?

Daniel Ricciardo: Gondoltam rá még mielőtt kipróbáltam volna az autót. Legfőbb célom az volt, hogy dobogós helyezést érjek el, megszerezzem az első győzelmemet és ha mindez sikerül, akkor talán ott lehetek az első háromban. Nyilván ez nem tiszteletlenség részemről, de miután teszteltem az autót, azt gondoltam, nagyon kemény telünk lesz. Aztán a szezon során fejlődtünk és végül a teljesítményünk meghaladta a téli tesztek utáni várakozásainkat.

Idén láttunk tőled néhány nagyszerű versenyzést. Szerinted melyik volt a három legjobb előzésed?

DR: Hockenheimben a Fernandóval (Alonso) folytatott harc nagyon szórakoztató volt, és talán ezt élveztem leginkább. Aztán Monzában Seb (Vettel) előzését, illetve amikor Lewist (Hamilton) megelőztem Magyarországon a 2-es kanyar külső ívén. De van még egy csomó amikből választhatnék, nehéz leszűkíteni a kört.  

Volt három fantasztikus győzelmed idén, de mindig vannak nehéz idők is. Melyik volt a legrosszabb pillanatod ebben a szezonban?

DR: Szerencsére nem volt túl sok, kivéve talán a melbourne-i kizárást. De úgy vagyok vele, hogy még így is büszke lehetek arra, amit azon a hétvégén elértem, szóval valójában nincsenek rossz pillanataim.

daniel ricciardo -  2014.JPG

Melyik volt a legnehezebb győzelmed?

DR: Talán a kanadai. Azt hiszem az első győzelemig mindig nehéz eljutni, így megkönnyebbülés volt számomra. Sokáig beragadtam Pérez mögé, az idő csak telt, én pedig tudtam, ha nem előzöm meg, akkor elúszik a győzelem. Nehéz volt megelőzni, mert az egyenesben nagyon jó tempót diktált.

Mindig nagy mosoly van az arcodon és gyakran lehetett látni, hogy viccelődsz Sebastiannal vagy a srácokkal a garázsban. Melyik volt idén a legviccesebb pillanatod?

DR: Talán az, amikor valakit elütöttem. Nem volt komoly, csak a kerék egy kicsit megütötte. Még valamikor a szezon elején történt, és utána nagyon sokat nevettünk és viccelődtünk ezen.

Melyik volt a legjobb éjszakád a csapattal?

DR: Talán Budapestet mondanám. Ne érts félre, Kanada is jó volt, de akkor csak kimerültséget éreztem, nyilván azért, mert nagyon magas volt az adrenalin szintem a hétvégén, ami emiatt nem tudtam igazán felszabadulni, de Budapesten már igen.

Ha tehetnéd, utólag min változtatnál a szezonban?

DR: Nem akarok beképzeltnek tűnni, de igazán semmit sem változtatnék, mert nincs olyan amit megbántam volna.

Úgy érzed, hogy ez a szezon karriered egyik nagy lépcsőfoka volt?

DR: Egyértelműen. Bizonyítotttam néhány dolgot, és nyilván jó, hogy saját magamnak is, de azt hiszem mindenki másnak is bebizonyítottam, hogy jó helyen vagyok itt.

Több autogramot, interjút adtál, és több óriásplakáton tűntél fel 2014-ben?

DR: Egyértelműen.

A következő évben új csapattársad lesz. Mi volt az első reakciód mikor megtudtad, hogy Danyiil Kvjat érkezik melléd 2015-ben?

DR: Valamennyire meglepetés volt, de valójában sosem meglepő amit a Red Bull tesz. Hogy őszinte legyek, az elmúlt öt évben nyomon követtem a pályafutását. Mindig elég gyors és mindig nagyon gyorsan alkalmazkodott. Idén tényleg volt néhány fantasztikus momentuma, szóval igazából nem lepett meg, hogy a Red Bull programjából őt választották ki. Még fiatal, de arra számítok, hogy gyors lesz és jó csatáink lesznek.

danyiil kvjat - daniel ricciardo.JPG

Szerinted az idei teljesítményed után jövőre nagyobb nyomás lesz rajtad? Hogyan fogsz megbirkózni a megnövekedett elvárásokkal?

DR: Ezek az elvárások nincsenek rám hatással, de az igazság az, hogy most már tudom, hogy képes vagyok nyerni, és az emberek is tudják, szóval ha hatodik-hetedik helyen érek célba, miközben tudom, hogy az autó egy negyedik-ötödik helyre képes lett volna, akkor az nyilvánvalóan nem az elvárásoknak megfelelő eredmény. De őszintén szólva ettől még nem érzek nagyobb nyomást magamon.

Sok rajongói, szponzori és média eseményen vettél részt idén. Melyik volt a legjobb ilyen PR napod?

DR: Egy bemutató mindig nagyon szórakoztató, és csináltunk pár ilyet idén. Jó dolog gumit égetni az utcákon és hasonlók. Múltkor például Dubaiban az Infinitivel tartottunk egy vezetési élménynapot, és volt lehetőségem ráijeszteni néhány utasra.

000 facebook_banner.jpg

Az a hír járja rólad, hogy eléggé édesszájú vagy. Mint minden F1-es versenyző, te is szigorú diétát tartasz és egész évben keményen edzel, de amikor a személyi edződ nem látja, néha kisurransz egy kis desszertért vagy jégkrémért?

DR: Szerencsére most a teszten (Abu-Dzabiban) nincs itt, szóval most végeztem ki egy zacskó csokit.

Most következik a jól megérdemelt pihenés. Mik a terveid?

DR: Nagyon szeretem a munkámat, de ugyanennyire szeretem a szabadságot is. Imádom azt a tudatot, hogy most van 3-4 hetem mindenféle kötelezettség nélkül, amikor bármilyen nyári ruhát felvehetek és megihatok pár hideg italt… Élvezni fogom a napsütést, és mint a fiatalok, nagyokat szórakozok majd a barátaimmal.

 

FormaNet, Varga Viktória

Szólj hozzá

f1 forma-1 red bull formula-1 daniel ricciardo