2015. feb 04.

F1 Räikkönen a teszthét legjobb idejével zárt az élen Jerezben

írta: FormaNet
F1 Räikkönen a teszthét legjobb idejével zárt az élen Jerezben

A jerezi teszthét utolsó napján is a Ferrari motorok aratták le a „babérokat”. Kimi Räikkönen a négy napos teszthét legjobb idejével zárt az élen, mögötte a sauberes Marcus Ericsson, és a tavalyi bajnok, Lewis Hamilton végzett a top3-ban. Mindhárom versenyző 100 kör felett teljesített a nap folyamán, miközben a McLaren és a Red Bull tovább bukdácsolt.

raikkonen_jerez.jpg

 

A jerezi teszthét zárónapján három világbajnok, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Jenson Button lépett pályára, míg a Red Bullnál Danyiil Kvjat, a Williamsnél Felipe Massa, a Saubernél Marcus Ericsson, a Toro Rossónál pedig Max Verstappen folytatta a munkát. Romain Grosjean most először tesztelhette új autóját, miután a Lotus az első napról lemaradt, majd két napig Pastor Maldonado kapta meg a lehetőséget.

A hiányzó Force Indiáról közben továbbra is aggasztó hírek keringenek, bár azokat a pletykákat, melyek szerint az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat kihagyja, a csapat egyelőre cáfolta. Az azonban biztosnak tűnik, hogy a 2015-ös autó a következő tesztre sem fog elkészülni. Ezt maga a csapatfőnök helyettes, Bob Fernley ismerte el. A szakember elmondta, akármennyire is igyekeznek, a VJM08-as valószínűleg csak az utolsó teszten gurul pályára.

Eső ugyan már nem esett, de a pálya még vizes volt a reggeli indulásnál, így az ellenőrző köröket intermediate abroncsokkal tették meg a versenyzők. Räikkönen, Hamilton, Ericsson, és Verstappen rögtön a zöld jelzést követően pályára hajtott, és a Saubernek köszönhetően pár perc múlva meg is született az első mért kör. Ericsson 1:58.596 alatt teljesítette a kört, miközben Grosjean és Button még a garázsban készülődött. Nagyjából fél ór elteltével a hiányzók is csatlakoztak, de az első órában az ellenőrző körök után a többség kivárt, hogy javuljanak a pályaviszonyok.

Ahhoz képest, hogy nem volt nagy forgalom a pályán, Kvjat autója egy néhány perces piros jelzést „kiharcolt”, miután leállt a pályán. A csapat később az energiavisszanyerő problémájával magyarázta a leállást, és emiatt orosz pilóta nyolc kör után hosszabb szünetet volt kénytelen beiktatni.

A piros zászló után lassan szállingózni kezdtek az autók, többek között Räikkönen és Hamilton is megkezdte programját már a slick gumikon, amikkel természetesen folyamatos javultak a köridők. Hamilton és Räikkönen az élen egy ideig egymásra „licitált”, majd a Mercedes hosszabb etapba kezdett, miközben a finn bajnok a nap felénél egészen 1:22.537.ig faragta le idejét a kemény Pirelliken, és ezzel bő egy másodpercet vert a második helyen álló Mercedesre.

Hamilton mellesleg rövid időre piros zászlós szünetet idézett elő egy megpörgésével, de nagy galibát nem csinált, ugyanis hamarosan újra a pályán rótta a köröket.

hamilton_-_jerez.jpg

A két élmenő mögött Grosjean és Verstappen sorakozott fel, és az első négy helyezett kilométerek tekintetében is jól állt – mind a négyen 50 kör felett teljesítettek a délelőtt folyamán.

A Red Bull után nem nagy meglepetésre a McLaren autója töltötte legtöbb időt a garázsban – Button mindössze 12 körig jutott.

Délutánra mindkét problémás csapat összekapta magát, bár a McLarennek egy órával a leintés előtt véget ért a jerezi teszthét, ez alkalommal a benzinpumpa meghibásodása miatt. Button összesen 35 körig jutott, ami a wokingiak rekordja az elmúlt négy napban.

Az utolsó két órában a Lotusnál is pakolni kezdett, a csapat információja szerint hajtáslánc probléma akadályozta Grosjean további munkáját.

grosjean_-_jerez.jpg

Közben Räikkönen lágy gumikon, egy egykörös etapon megfutotta a hét legjobb köridejét (1:20.841), Hamilton közepes keverékeken tovább javított, és bő egy órával a teszt vége előtt átlépte a 100 kört is, de maradt a második helyen. Legalábbis egy ideig, amíg utolsó órában sauberes Ericsson - szintén lágy gumikon – be nem előzte.

Az edzés végén Ericsson leálló Sauberje miatt ismét meglengették a piros zászlót, de ahogy az ilyenkor szokás, mindössze csak az üzemanyagot fogyasztották ki a kocsiból.

A 100 körös határt az első három helyezett lépte át, a negyedik legjobb időt autózó toro rossós Verstappen mindössze hárommal maradt el ettől a kerek számtól. Az újonc mögött Massa és Grojean sorakozott fel, az utolsó két helyen pedig ismét a Red Bull és a McLaren osztozott. 

Negyedik tesztnap végeredménye:

Versenyző                          Csapat                     Köridő                 Hátrány            Kör 

1. Kimi Räikkönen              Ferrari                       1:20.841               -                       106

2. Marcus Ericsson             Sauber/Ferrari        1:22.019              1.178               112

3. Lewis Hamilton                Mercedes                 1:22.172             1.331               116

4. Max Verstappen            Toro Rosso/Renault  1:22.553             1.712               97

5. Felipe Massa                  Williams/Mercedes   1:23.116             2.275               73

6. Romain Grosjean           Lotus/Mercedes        1:23.802             2.961               53

7. Danyiil Kvjat                    Red Bull/Renault       1:23.975             3.134               63

8. Jenson Button                McLaren/Honda         1:27.660             6.819               35

 

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

teszt ferrari f1 forma-1 raikkonen jerez formula-1