F1 Räikkönen a teszthét legjobb idejével zárt az élen Jerezben
A jerezi teszthét utolsó napján is a Ferrari motorok aratták le a „babérokat”. Kimi Räikkönen a négy napos teszthét legjobb idejével zárt az élen, mögötte a sauberes Marcus Ericsson, és a tavalyi bajnok, Lewis Hamilton végzett a top3-ban. Mindhárom versenyző 100 kör felett teljesített a nap folyamán, miközben a McLaren és a Red Bull tovább bukdácsolt.
A jerezi teszthét zárónapján három világbajnok, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen és Jenson Button lépett pályára, míg a Red Bullnál Danyiil Kvjat, a Williamsnél Felipe Massa, a Saubernél Marcus Ericsson, a Toro Rossónál pedig Max Verstappen folytatta a munkát. Romain Grosjean most először tesztelhette új autóját, miután a Lotus az első napról lemaradt, majd két napig Pastor Maldonado kapta meg a lehetőséget.
A hiányzó Force Indiáról közben továbbra is aggasztó hírek keringenek, bár azokat a pletykákat, melyek szerint az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat kihagyja, a csapat egyelőre cáfolta. Az azonban biztosnak tűnik, hogy a 2015-ös autó a következő tesztre sem fog elkészülni. Ezt maga a csapatfőnök helyettes, Bob Fernley ismerte el. A szakember elmondta, akármennyire is igyekeznek, a VJM08-as valószínűleg csak az utolsó teszten gurul pályára.
Eső ugyan már nem esett, de a pálya még vizes volt a reggeli indulásnál, így az ellenőrző köröket intermediate abroncsokkal tették meg a versenyzők. Räikkönen, Hamilton, Ericsson, és Verstappen rögtön a zöld jelzést követően pályára hajtott, és a Saubernek köszönhetően pár perc múlva meg is született az első mért kör. Ericsson 1:58.596 alatt teljesítette a kört, miközben Grosjean és Button még a garázsban készülődött. Nagyjából fél ór elteltével a hiányzók is csatlakoztak, de az első órában az ellenőrző körök után a többség kivárt, hogy javuljanak a pályaviszonyok.
Ahhoz képest, hogy nem volt nagy forgalom a pályán, Kvjat autója egy néhány perces piros jelzést „kiharcolt”, miután leállt a pályán. A csapat később az energiavisszanyerő problémájával magyarázta a leállást, és emiatt orosz pilóta nyolc kör után hosszabb szünetet volt kénytelen beiktatni.
A piros zászló után lassan szállingózni kezdtek az autók, többek között Räikkönen és Hamilton is megkezdte programját már a slick gumikon, amikkel természetesen folyamatos javultak a köridők. Hamilton és Räikkönen az élen egy ideig egymásra „licitált”, majd a Mercedes hosszabb etapba kezdett, miközben a finn bajnok a nap felénél egészen 1:22.537.ig faragta le idejét a kemény Pirelliken, és ezzel bő egy másodpercet vert a második helyen álló Mercedesre.
Hamilton mellesleg rövid időre piros zászlós szünetet idézett elő egy megpörgésével, de nagy galibát nem csinált, ugyanis hamarosan újra a pályán rótta a köröket.
A két élmenő mögött Grosjean és Verstappen sorakozott fel, és az első négy helyezett kilométerek tekintetében is jól állt – mind a négyen 50 kör felett teljesítettek a délelőtt folyamán.
A Red Bull után nem nagy meglepetésre a McLaren autója töltötte legtöbb időt a garázsban – Button mindössze 12 körig jutott.
Délutánra mindkét problémás csapat összekapta magát, bár a McLarennek egy órával a leintés előtt véget ért a jerezi teszthét, ez alkalommal a benzinpumpa meghibásodása miatt. Button összesen 35 körig jutott, ami a wokingiak rekordja az elmúlt négy napban.
Az utolsó két órában a Lotusnál is pakolni kezdett, a csapat információja szerint hajtáslánc probléma akadályozta Grosjean további munkáját.
Közben Räikkönen lágy gumikon, egy egykörös etapon megfutotta a hét legjobb köridejét (1:20.841), Hamilton közepes keverékeken tovább javított, és bő egy órával a teszt vége előtt átlépte a 100 kört is, de maradt a második helyen. Legalábbis egy ideig, amíg utolsó órában sauberes Ericsson - szintén lágy gumikon – be nem előzte.
Az edzés végén Ericsson leálló Sauberje miatt ismét meglengették a piros zászlót, de ahogy az ilyenkor szokás, mindössze csak az üzemanyagot fogyasztották ki a kocsiból.
A 100 körös határt az első három helyezett lépte át, a negyedik legjobb időt autózó toro rossós Verstappen mindössze hárommal maradt el ettől a kerek számtól. Az újonc mögött Massa és Grojean sorakozott fel, az utolsó két helyen pedig ismét a Red Bull és a McLaren osztozott.
Negyedik tesztnap végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1. Kimi Räikkönen Ferrari 1:20.841 - 106
2. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:22.019 1.178 112
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:22.172 1.331 116
4. Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:22.553 1.712 97
5. Felipe Massa Williams/Mercedes 1:23.116 2.275 73
6. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:23.802 2.961 53
7. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1:23.975 3.134 63
8. Jenson Button McLaren/Honda 1:27.660 6.819 35
FormaNet, Varga Viktória