2015. feb 07.

F1 Rosberg: Bárki beleszaladhat a késembe

írta: FormaNet
F1 Rosberg: Bárki beleszaladhat a késembe

Nico Rosberg tavaly nagy csatában maradt alul Lewis Hamiltonnal szemben a vb címért zajló küzdelemben, és a vereség saját bevallása szerint sokkal erősebb versenyzővé tette. Rosberg a széria hivatalos oldalának adott interjúban többek között idei céljairól beszélt, melyek közül első helyen szerepel a csapattárs legyőzése, és persze a többiekkel is szivesen felvenné a harcot. A 29 esztendős német pilóta nem szeretné könnyen megkaparintani a trófeát, sokkal izgalmasabb lenne számára, ha egy drámai küzdelemből jönne ki győztesen...

rosberg_-_mercedes.jpg

 

Lenyűgöző, hogy mennyi kört tettél meg Jerezben. Christian Horner azzal viccelődött, hogy a Mercedes most éppen kérkedik. Valóban?

Nico Rosberg: Ha, ez jó. És biztos vagyok benne, hogy mindenki irigyli a „kérkedésünket”. Mindössze arról van szó, hogy minél több kört teszünk meg, annál többet tanulunk.

Szóval most csak arról van szó, hogy minél több kilométert tegyetek meg, és az időkkel nem foglalkoztok?

NR: Igen, csak a körökkel. Mert egy idő után az autóban bizonyos dolgok elfáradnak, elromlanak, nekünk pedig el kell jutnunk addig a pontig. Látnunk el, hogy mikor és az autó mely részeinél történnek meg ezek. 

Lewisszal együtt azt mondtátok, hogy a tavalyi kocsi volt a legjobb, amit valaha vezettetek. Most kaptatok már némi ízelítőt a 2015-ös autóról – ez még jobb lesz?

NR: Ez az autó még jobb, mint a tavalyi volt. Egyértelműen fejlődött, de persze a kérdés az, hogy a többi autóhoz képest mennyit. Ami engem illet, fantasztikus érzés vezetni, szóval nagyon elégedett vagyok.

Ha ez jobb mint a tavalyi, akkor az eléggé rossz hír a többi csapat számára…

NR: Nem tudjuk még, jelenleg a Ferrari elég nagy meglepetés számunkra.

nico_rosberg_-_jerez.jpg

Akkor a Ferrari is kérkedik? Nem lehet, hogy kevés üzemanyaggal mennek, hogy jónak tűnjön az autó?

NR: Reméljük, de fogalmam sincs.

Szóval már „fened a késed” az új szezonra?

NR: Már az Abu-Dzabi után elkezdtem fenni!

Mi a legfőbb célod?

NR: Jelenleg Lewis, és persze bárki más is beleszaladhat a késembe! (Nevet)

Szóval azt gondolod, hogy Lewis az, aki közted és a vb cím között áll?

NR: Igen, függetlenül attól, hogy milyen lesz az autónk tempója, biztos, hogy ő nagy kihívást jelent majd számomra. És persze majd meglátjuk, hogy a többieknek milyen lesz a teljesítménye.

Te egy elemző alkat vagy, és biztos, hogy kielemezted már a 2014-es évedet azért, hogy ugyanazokat a hibákat ne kövesd el újra. Mi az ami rosszul ment? Balszerencse, megbízhatósági gondok, vagy amikor igazán számított, akkor nem tudtad kihozni magadból a maximumot?

NR: Nem lehet egy dolgot kiemelni. Lewis egy kicsivel jobban dolgozott, és ennyi. Jobban vezetett. Itt is ott is egy kicsit előnyben volt, nekem pedig most meg kell találnom ezeket az apró plusz lépéseket, hogy le tudjam győzni. És igyekszem majd megtenni.

Időnként elég feszült a kapcsolatotok – hol jobban, hol kevésbé…

NR: Feszült? Miért mondják ezt?

Nyilván úgysem hisszük el, hogy tavaly év végén a legjobb barátok voltatok…

NR: Van egyfajta kapcsolatunk, amiben vannak hullámvölgyek, és ez továbbra is így lesz. Intenzív csata zajlik közöttünk, és szerintem ez sem fog változni a közeljövőben.

rosberg_-_hamilton.JPG

Lewis már elmondta, hogy a harmadik vb címre pályázik… Mennyire nehéz, hogy a legnagyobb mumusod a saját csapattársad?

NR: A tavalyi tapasztalatok biztosan segítenek majd. A nehézségek mindig erősebbé teszik az embert, és én a nehéz pillanatokból tanulok a legtöbbet.

Dolgozol a tavalyinál egy vastagabb „védőpáncélon”?

NR: Nyilván az idő előrehaladtával ez a páncél mindig egyre vastagabb lesz, és persze voltak nehézségeink, de összességében mindig jól éreztem magam, és ez továbbra is így van.

Lewis és Te nagyon különbözőek vagytok. Téged valahogy mindig úgy festettek le, mint aki az élet napos oldalára született. Jó neveltetés, álom munka, gyönyörű feleség, milliomos életstílus stb. Talán az egyetlen árnyékos oldal, hogy még nem sikerült világbajnoki címet nyerned. De valójában nem voltak sötét felhők az utadon?

NR: Természetesen voltak, hiszen mindenkinek megvannak a saját problémái. Például iskolás koromban a többi gyerek elég csúnyán bánt velem. Sokat utaztam a szüleimmel, így sosem kerülhettem be a bandába, mindig kívülálló voltam. Később persze felfedeztem az utazás szépségeit, de gyerekként utáltam. Szerettem volna én is része lenni a dolgoknak. Nyilván ez most már kissé gyerekesnek tűnik, de hétévesen nagyon komolyan vettem. Aztán a versenyzői pályafutásom során is voltak zavaros időszakok. Volt például két olyan évem a Formula-3-ban, amikor nem haladtam semerre, és úgy tűnt, hogy a Formula-1-es álmok szertefoszlanak. Később az F1-ben is voltak nehéz időszakok. Szerettem volna nyerni, de sok-sok évig csak néztem, ahogy a többiek fantasztikus autókkal nyerik a versenyeket. Ott volt például Lewis, aki rögtön nyert a McLarennel, aztán ott volt Vettel és a Red Bull, én meg csak mögöttük értem célba. Nyilván nem szenvedtem ettől folyamatosan, egyszerűen csak nyerni akartam, és amikor ez nem sikerül, az elég sz@r érzés. De nem rágódom a múlton. A tavalyi Abu-Dzabi Nagydíj után is mindössze egy nap kellett ahhoz, hogy az életem visszatérjen a normális kerékvágásba.

Tényleg csak egy csettintés és tovább lehet lépni?

NR: A sportsikerek annyira rövid életűek, hogy nincsenek nagy hatással a hétköznapi életre.

A vereség jobb emberré tett? Intelligensebb és keményebb lettél tőle?

NR: A kemény pillanatok mindig jobbá tesznek, a verség pedig egy kemény pillanat volt.

Ha megnézzük a többi csapatot, jelentős változásokat látunk: Fernando Alonso a McLarennél, Sebastian Vettel a Ferrarinál. Mit gondolsz ezekről a váltásokról?

NR: Érdekesnek találom, és el tudom képzelni, hogy milyen nagyszerű ez a rajongóknak. Ez a sportnak is jót tesz, és úgy gondolom, hogy mindketten nagy kihívást jelentenek majd.

Azt mondják, minden top versenyző álma, hogy egyszer a Ferrarinál versenyezzen. Nálad ez nincs napirenden?

NR: Jelenleg teljesen elköteleztem magam az Ezüst Nyíl mellett, és semmiféle „vörösnek” nincs helye nálam. Szeretem az Ezüst Nyíl mítoszát – Fangio, Stirling Moss… szóval nagyon büszke vagyok a történelmünkre.

mercedes_2.JPG

Meglep, hogy Lewisnak még nincs új szerződése? Jelenleg te vagy az egyetlen versenyzője a Mercedesnek 2016-ra.

NR: Ezzel most nem igazán foglalkozom. A szezon közepén talán majd érdekelni fog, hogy ki lehet 2016-ban a csapattársam, de jelenleg nem érdekel. Nagyszerű lenne ha Lewis maradna, hiszen ő egy nagy kihívás egy nagy csatában.

Tudnál mondani valaki, aki jobb csapattárs lenne?

NR: Nem. Ez egy olyan kihívás, amit nagyon élvezek.

2015-ös álmaid…

NR: Egy remek szezonkezdés, majd egy nehéz időszak az év közepén, és végül egy fantasztikus, győzelmekkel teli visszatérés.

Miért szeretnél egy a forgatókönyvedbe mélypontot?

NR: Mert izgalmasabb egy drámai időszak után visszatérni az élre.

 

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

mercedes f1 forma-1 nico rosberg formula-1