F1 Ricciardo volt a második tesztnap leggyorsabb és legszorgalmasabb versenyzője
A Red Bullnak ezúttal hatékony tesztnapja volt, Daniel Ricciardo nem csak a legjobb köridőt gyűjtötte be még a délelőtt folyamán, de a mezőnyből ő tette meg a legtöbb kilométert. Kimi Räikkönen a tegnapi naphoz hasonlóan most is a második helyen zárt, a harmadik helyen pedig a williamses Felipe Massa végeztt. Az első három versenyző egyébként egy tizeden belül volt.
Barcelonában továbbra is szép idő könnyítette meg a csapatok dolgát, igaz ennek ellenére csütörtökön az első tesztnapon igen sok probléma történt. Baleset, betegség és persze műszaki problémák is hátráltattak egy-egy alakulatot. Az első napon Pastor Maldonado volt a leggyorsabb a Pirelli lágy keverékű gumijain, mögötte a közepes gumikon Kimi Räikkönen és a szintén lágy abroncsokat használó Daniel Ricciardo fért be a top3-ba.
Hármójuk közül Räikkönen és Ricciardo ma is pályára lépett, míg a Lotusnál a tesztpilóta, Jolyon Palmer váltotta Maldonadót. A Mercedesnél az eredeti tervek szerint Nico Rosberg kezdte meg a munkát, ami tegnap még kérdéses volt, meg nyakában begyulladt egy ideg, a jelek szerint azonban nem volt komoly probléma. Rosberg egyébként ma reggel Twitteren jelentette be, hogy augusztusban kislánya születik.
A McLarennél Jenson Button tegnap csak fél napot tesztelhetett, ma Fernando Alonso folytatja a munkát. A Williamsnél Felipe Massa, a Force Indiánál Sergio Pérez, a Toro Rossónál Carlos Sainz Jr, a Sauberneél pedig Marcus Ericsson állt munkába reggel.
Alig telt el negyed óra a kezdés után, máris minden autó megjelent a katalán versenypályán, bár Ricciardo Red Bulljával volt egy kis gond. A boxutca végén ugyanis leállt és a szerelőknek kellett visszatolni. Nagy baj nem lehetett, mert az ausztrál hamarosan csatlakozott társaihoz.
Az első mért kör a sauberes Ericsson jóvoltából született meg, majd csatlakozott Rosberg, Pérez és Massa is. Az első órában ők négy iratkoztak fel a tabellára, a sort pedig a Williams brazilja vezette 1:27.772-es idővel. További egy óra elteltével már csak a Lotus és a Red Bull nem futott mért kört, de nem sokkal később ők is pótolták a „hiányosságokat”. Ricciardo mindaddig a boxkiállásokat gyakorolta a csapat szerelőivel.
Az élen ekkor már 1:26-os köridők sorakoztak, mégpedig Péreznek, Alonsónak és második mért körén rögtön a harmadik helyre felzárkózó Ricciadónak köszönhetően.
Nem sokkal ezután a közepes abroncsokon végre Rosberg is villantott, és a mezőnyből elsőként ment be 1:26 alá. Persze még ez sem volt űber időnek mondható, de a német programja nem is erről, sokkal inkább aerodinamikai tesztkörökről szólt.
Kissé meglepő módon a nap első fele teljes nyugalomban telt, mindenki végezte a dolgát különösebb probléma nélkül. A legtöbb kört Rosberg (66) teljesítette az ebédidő előtt, de Ricciardo eddig igencsak sok problémával küzdő Red Bullja sem sokkal maradt el a Mercedes mögött. Nem mellesleg az egyórás szünet előtt az ausztrál bérelte ki a legelőbb helyet a tabellán, 1:24.574-es körével. Mögötte félidőnél Räikkönen, Pérez és Rosberg triója sorakozott. Räikkönen egyébként mindössze egy századdal maradt el a Red Bulltól.
Ricciardo és Räikkönen lágy abroncsokon futotta meg addigi legjobb idejét, míg Pérez már szuperlágyakkal férkőzött be Rosberg elé.
Délután a Mercedesnél Lewis Hamilton váltotta le a nyaki fájdalmakkal küzdő német kollégáját, a többi csapat változatlan felállással folytatta a munkát, ami egyébként igen lassan akart beindulni. Többen hosszabb etapokba kezdtek, és a továbbra is zökkenőmentes munkát csak másfél óra múlva zavarta meg egy piros zászló, amikor Sainz a 9-es kanyarnál kicsúszott a kavicságyba.
Köridőkben- és ezáltal a sorrendben túl sok változás nem történt, de azért néhányan javítottak. Massa például lágy gumikon az utolsó órában felugrott a harmadik helyre, és mindössze 98 ezred választotta el a továbbra is élen álló Ricciardótól, aki délután versenyszimulációt teljesített.
A Mercedesnél Hamilton is szorgalmasan rótta a köröket, de Rosberghez hasonlóan ő is csak a közepes gumikon. Végül egészen 89 körig jutott, és az ötödik helyig zárkózott fel Ricciardo, Räikkönen, Massa és Pérez mögé.
A délelőtt 66 körig jutó Rosberg a hatodik helyen zárt, így a Mercedes lett a nap legszorgalmasabb csapata összesen 155 körrel. A Red Bull sem szégyenkezhet, hiszen Ricciardo 143 körig jutott, azaz a pilóták közül ma ő vezetett a legtöbbet. A Mercedes és a Red Bull mellett még a Toro Rosso, a Sauber és a Force India is elérte a bűvös százas „mérföldkövet”.
A kilométer listát a Rosberg mögött végző Fernando Alonso McLarenje zárta 59 körrel, ami az eddigi tesztnapok tükrében egy szép teljesítmény a wokingiaktól.
Alonso mögött Palmer lett a nyolcadik a Lotusszal, majd őt követte a sauberes Ericsson, aki miatt a leintés előtt fél órával néhány percre megszakították a tesztet, mert a célegyenesben megállt az autója. A tabellát a Toro Rosso újonca, Sainz zárta.
A második tesztnap végeredménye:
Pilóta | Csapat | Köridő | Hátrány | Kör | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m24.574s | 143 | |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.584s | 0.010s | 90 |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m24.672s | 0.098s | 88 |
4 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m24.702s | 0.128s | 121 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.923s | 0.349s | 89 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m25.556s | 0.982s | 66 |
7 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m25.961s | 1.387s | 59 |
8 | Jolyon Palmer | Lotus/Mercedes | 1m26.280s | 1.706s | 77 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.344s | 2.770s | 113 |
10 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1m28.945s | 4.371s | 100 |
FormaNet, Varga Viktória