F1 Massáé a barcelonai teszt eddigi legjobb ideje, a McLaren és a Mercedes küzdelmes napot zárt
Az utolsó teszthét első napján Felipe Massa Williamse volt a leggyorsabb, Marcus Ericsson és a délutánt kihagyni kényszerülő Lewis Hamilton előtt. A Mercedes műszaki problémával küzdött a nap második felében, de kilométerek tekintetében még így is jócskán túlszárnyalták a továbbra is szenvedő McLarent...
Csütörtökön reggel Barcelonában megkezdődött a téli felkészülés utolsó felvonása. A négynapos kollektív teszt első napján Lewis Hamilton (Mercedes), Kimi Räikkönen (Ferrari), Jenson Button (McLaren), Felipe Massa (Williams), Danyiil Kvjat (Red Bull), Romain Grosjean (Lotus), Carlos Sainz Jr (Toro Rosso), és Marcus Ericsson (Sauber) kezdte meg a munkát. A Force India csak péntek délután csatlakozik, immár 2015-ös konstrukciójával.
A McLarennek ezen a héten Fernando Alonsót egészen biztosan nélkülöznie kell, miután múlt vasárnap egy baleset következtében agyrázkódást szenvedett. A spanyol tegnap elhagyhatta a kórházat, de egyelőre nem vezethet, így Kevin Magnussen helyettesíti.
Alighogy elkezdődött a nap, Danyiil Kvjat – még a boxutcában – megálló Red Bullja miatt máris előkerült a piros zászló. Néhány perc szünet után Kimi Räikkönen 1:32.451-es idővel elsőként iratkozott fel a tabellára, majd az első órában mindössze hárman csatlakoztak a finnhez. Ekkor Lewis Hamilton 1:25-ös idővel állt az élen, de perceken belül tovább javított, és közepes Pirelliken már 1:24.881-nél állította meg az órát. A Red Bull gondja nem tartott sokáig, orosz versenyzője a megállás után hamarosan újra elhagyta a garázst, ezúttal sikeresen.
További egy óra elteltével már csak a Toro Rosso hiányzott a sorból. A faenzai gárda sok új elemmel készült többek között új aerocsomaggal és új orrkúppal, ezért náluk aerodinamikai teszteken volt a fő hangsúly. Persze a többieknél is megjelentek már az új elemek, hiszen hamarosan itt a szezonnyitó.
Talán a hűvös idő miatt egyébként nem volt túl nagy forgalom a katalán pályán, és ezen az az sem segített, hogy dél körül szemerkélni kezdett az eső. Emiatt egy órával az ebédidő kezdete előtt ki is ürült a pálya. Addig a továbbra is élen álló Hamilton 42 köre volt a legtöbb.
A top3-ban Massa és Kvjat követte a brit bajnokot, már nagyjából egy másodperces hátrányban. A lista végén Button 1:31-es idővel foglalt helyet, és körök tekintetében is a McLaren kullogott leghátul, mindössze hét körrel. A kötelező egyórás szünetig az eső miatt már nem sok esemény történt, és persze a sorrendben sem volt változás. Hamilton 1:24.881-gyel és 48 körrel minden tekintetben az élen maradt.
Délután az időjárással szerencsésebbek voltak a csapatok, hiszen még a nap is kisütött, és a pályaviszonyok is gyorsan javultak. Egy óra múlva a nap második piros zászlója is meglebbent, ezúttal Sainz megálló autója miatt. Egészen addig három versenyző javított délelőtti idején, köztük Massa is, de a brazil ezzel együtt is még egy ideig még maradt a második helyen. A következő órában azonban lágy gumikon 1:23.500-as időt villantott a Williams, ami a múlt heti legjobb köridőt (Romain Grosjean: 1:24.067 – szuperlágy gumin) már most bőven felülmúlta.
A Mercedes mindeközben a garázsban vesztegelt az MGU hibája miatt, végül Hailton a nap második felében nem is tudta folytatni programját. A Saubernél viszont versenyszimulációba kezdtek, de összességében délután is szokatlanul nagy volt a csend a pályán, és csak nagyjából a leintés előtt egy órával élénkült meg kissé a forgalom, Massának, Grosjeannak, Kvjatnak és Räikkönennek köszönhetően. A McLarennek nem nagy meglepetésre nyoma sem volt, és Sainz leállása után a Toro Rosso is sok időt vesztegelt a garázsban. A wokingiakat most éppen hidraulikus hiba hátráltatta.
Az utolsó órában a sauberes Ericsson szuperlágy gumikon megelőzte Hamiltont, de így is jócskán elmaradt Massa lágy abroncsokon futott idejétől. A kilométer "versenyt" viszont megnyerte, 122 körével, rajta kívül csak Massa lépte át a százat.
A harmadik helyig visszacsúszó Hamilton mögött Kvjat Red Bulja és Grosjean Lotusa sorakozott fel.
A délután legnagyobb híre egyébként a Lotus háza tájáról érkezett, mégpedig egy új fejlesztő tesztpilótanő szerződtetésével kapcsolatban. A 26 esztendős spanyol származású Carmen Jorda az utóbbi években a GP3-ban versenyzett, de pontot egyszer sem tudott szerezni. A Lotusnál elsősorban a szimulátorban kap munkát, de néhány versenyhelyszínre elutazik majd csapattal.
Első tesztnap végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1. Felipe Massa Williams/Mercedes 1:23.500 103
2. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:24.276 0.776 122
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:24.881 1.381 48
4. Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1:25.947 2.447 75
5. Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:26.177 2.677 75
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:26.327 2.827 80
7. Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1:26.962 3.462 86
8. Jenson Button McLaren/Honda 1:31.479 7.979 7
FormaNet, Varga Viktória