2015. már 25.

F1 Renault: A győzelemhez nem csak motor, de autó és versenyző is kell

írta: FormaNet
F1 Renault: A győzelemhez nem csak motor, de autó és versenyző is kell

Az év eleji nehézségek után a Renult már most elismeri, hogy valószínűleg idén nem lesz győztes motoruk, ezzel együtt a francia gyártónál úgy vélik, hogy nem csak az erőforrás, hanem a Red Bull autója is közrejátszik a gyengélkedésben...

red_bull_melbourne.JPG

 

A tavalyi év második legjobb csapata, a Red Bull Racing finomanszólva is problémásan kezdte a 2015-ös évet, és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon mind a Toro Rossónál, mind a "nagytestvérnél" motorhiba jeletkezett, ami után megkezdődött az egymásra mutogatás. Az energiaitalosok szerint jelenleg leggyengébb pontjuk a Renault motor, mely nem csak gyengébb lett, de az autó vezethetőségét is negatívan befolyásolja.

A Renault-nál elismerik, hogy a Red Bullnak és a Toro Rossónak legkorábban a jövő évig várnia kell arra, hogy győztes motort kapjon, ugyanakkor úgy vélik, hogy a probléma ennél sokkal összetettebb. A Renault F1-es részlegének ügyvezető igazagtója, Cyril Abiteboul az Autosportnak úgy nyilatkozott, hogy ezt az idényt ugyan leírták, de nem csak a motorokon múlik a győzelem.

„Futamgyőztes motorra nem számítunk idén, ezzel tisztában vagyunk. De a győzelemhez nem csak motor, hanem autó és versenyző is kell" - szúrt oda a mostanában sokat kiritizáló Red Bullnak, ezzel együtt azt is elismerte, hogy az agresszív fejlesztések nem hozták a várt eredményeket, sőt talán kicsit visszájára sült el a dolog, mert nem volt elég idő a tökéletesítéshez.

„A tél folyamán agresszív fejlesztési programot követtünk. Néhány fontos lépést átugrottunk vagy lerövidítettünk, aminek következtében egyes feladatokat nem a próbapadon, hanem már a pályán végeztünk el. Ez nem feltétlen volt előremutató, de jó tanulság volt azok számára, akik ezt a stratégiát szorgalmazták. Azt hiszem nem titok, hogy a Red Bull különösen agresszív fejlesztési stratégiát követ, és megpróbálták nálunk is szorgalmazni a motorok terén azt az irányt, amit ők az autó fejlesztéssel képviselnek. Képesek vagyunk jobb munkát végezni a motorok terén, de ehhez nem elég egy tél."

Abiteboul az Auto Hebdónak adott interjúban kicsit részletesebben is kifejtette a problémát: "Sok technikai fejlesztéssel indítottuk az évet, és ezek közül néhány nagyon későn érkezett, de persze nem akarok kifogásokat gyártani. A többieknek sikerült, nekünk nem. Botrányos, frusztráló és szomorú ez a helyzet. Ráadásul a Red Bull is karosszéria gondokkal küzd, ami szintén nem segít a helyzeten. Különösen az autó hátsó részének stabilitásával vannak problémái. Ez a két tényező okozza a nehéz vezethetőséget."

A napokban a tervezőzseni, Adrian Newey is kemény kritikát fogalmazott meg a francia gyártóval szemben. Az ettől az évtől elvileg már kicsit háttérbe vonuló Newey szerint egyetlen probléma Renault motorokban keresendő, melyek továbbra is óriási lemaradásban vannak a riválisokhoz képest, így nehéz bármiféle előrelépést remélni.

"Dühítő, hogy olyan motorral rendelkezünk, ami jelentős lemaradásban van, megbízhatatlan, és nem látjuk a fényt az alagút végén. 12 napot teszteltünk a szezon előtt, plusz volt egy filmes napunk is, és ezalatt azt hiszem hat nagyobb meghibásodásunk volt, így a motorhibák korlátozták a pályán töltött időt. Ráadásul a mérések azt mutatják, hogy a motorerő ugyanolyan, mint az előző évben"- kritizált Newey, de szavai persze nem maradtak reakció nélkül.

"Nehéz ilyen kritikákat hallani, ha olyan partnered van, aki hazudik. Adrian egy elbűvölő úriember és kiváló mérnök, de életének nagy részét azzal tölti, hogy a motorgyártókat kritizálja. Túl öreg már ahhoz, hogy megváltozzon" - vágott vissza Abiteboul.

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

f1 forma-1 renault red bull formula-1