2015. már 26.

F1 Alonso és Bottas is mesélt sérüléséről a sepangi paddockban

írta: FormaNet
F1 Alonso és Bottas is mesélt sérüléséről a sepangi paddockban

Csütörtök délelőtt az FIA orvosi csapatának vizsgálatain áteső Fernando Alonso és Valtteri Bottas is engedélyt kapott a versenyzésre. Mindkét versenyző úgy érzi, száz százalékosan készen áll a Maláj Nagydíjra. Alonso nem mellesleg néhány kérdésben tiszta vizet öntött a pohárba nem csak a baleset okáról, de azon pletykákkal kapcsolatban is, amik eszméletvesztéséről és emlékezetkieséséről szóltak...

alonso_1.JPG 

Az FIA ma délelőtt hivatalosan is megerősítette, hogy a melbourne-i futamot sérülés miatt kihagyó Fernando Alonso és Valtteri Bottas minden kötelező rutinvizsgálaton átesett, és mind a McLaren, mind a Williams pilótáját alkalmasnak találták arra, hogy részt vegyen a hétvégi Maláj Nagydíjon.

Alonso még a téli felkészülés hajrájában szenvedett balesetet Barcelonában, Bottasnál pedig a szezonnyitó időmérő edzésén komoly hátfájdalmak jelentkeztek, aminek következtében vasárnap az FIA biztonsági okokból nem engedte rajthoz állni.

Malajziában mindkét versenyző beszélt sérüléséről, többek között a sok találgatás és félrebeszélés után Alonso elmondta, hogy valószínűleg kormányhiba okozta a barcelonai balesetét, nem pedig a szél, amire csapata először hivatkozott.

"Ekkora sebességnél még egy hurrikán sem mozdítja meg az autót. Aznap nagy figyelmet kaptunk, és valószínűleg elsőre ez volt a csapat válasza a történtekre, de ezek akkor még csak találgatások voltak. Nem tehették, hogy nem mondanak semmit 3-4 napig, amíg nem emlékszem mindenre. Az még rosszabb lett volna. Azt mondták, hogy elméletileg a szél okozhatta, de nyilván ez nem segített a helyzeten."

"Gond volt a kormánnyal, ami jobbra zárt a 3-as kanyar közepén, és nekimentem a falnak. Az utolsó pillanatban fékeztem és leváltottam ötösből hármas fokozatba. Sajnos bizonyos adatok még mindig hiányoznak, és bizonyos területeken nem túl jó az adatgyűjtés, de egyértelmű, hogy az autóval volt valami probléma. Jelenleg a pontos magyarázatot még nem találtuk meg, szóval nincs egyértelű válasz" - magyarázta a kétszeres bajnok, majd azt is egyértelművé tette, hogy egyáltalán nem volt valóságalapja azoknak a pletykáknak, hogy ébredése után 1995-ben képzelte magát, amikor még gokartversenyző volt.

"Mindenre emlékszem. Egy napsütéses reggel volt, emlékszem a beállítások változtatására, a köridőkre, arra, hogy Vettel volt előttem, majd levágta a 3-as kanyarban a sikánt, hogy elengedjen, ő pedig a boxba hajtson. Az ótközés után még egy darabig a fal mentén sodródtam, aztán kikapcsoltam a rádiót, aztán a főkapcsolót. Teljesen tudatomnál voltam. Csak a pálya kórházban vesztettem el az eszméletemet, de az orvosok at mondták, hogy ez a gyógyszerek miatt teljesen normális eset volt. A helikopteren történő szállítás és az azt követő vizsgálatok miatt volt szükség azokra a gyógyszerekre, ami szintén egy teljesen normális eljárás. Nem ébredtem 1995-ben, nem beszéltem olaszul vagy hasonló dolgok, amikről írtak. Emlékszem a balesetre, és a következő napból is mindenre emlékszem" - szögezte le Alonso.

bottas.JPGValtteri Bottas a melbournei- hétvége szombati napját felidézve nagy fájdalomról számolt be, ami a kvalifikáció középső etapjában, a 13-as kanyarnál nyilalt bele a hátába. Elmondása szerint másnap reggelre már jobban volt, és szeretett volna versenyezni, de természetesen elfogadta az FIA döntését.

"Az utolsó gyorskörömön teljes erőből fékeztem a 13-as kanyarban, majd úgy éreztem, mintha valaki kést döfött volna a hátamba, és ez a fájdalom egészen éjjelig kitartott. Aztán szerencsére enyhülni kezdett, és reggelre már készen álltam a versenyzésre. Átmentem a teszteken is, de a kórházból kapott anyagból - MRI meg ilyesmik - talán úgy gondolták, hogy jobban járok, ha nem versenyzek, ami igaz lehetett. Nagy csalódás volt számomra, de tiszteletben tartottam az FIA döntését."

"A múlt hétvége óta már nincsenek fájdalmaim, így edzhettem is. Úsztam, konditeremben voltam, és nem voltak fájdalmaim. Mindent tőlem telhetőt megtettem, és szerencsére volt erre két hetem, szóval magabiztosan ülök vissza az autóba" - nyilatkozta Bottas, és hozzátette, hogy az ülésen is módosítottak egy kicsit a kényelem miatt.

"Van egy elképzelésünk a probléma okáról, ezért elég sokat változtattunk az ülésemen és a pedálok helyzetén. A hátam ezáltal természetesebb pozícióba került, kevesebb nyomás nehezedik rá."

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

f1 forma-1 alonso maláj nagydíj sepang formula-1 bottas