F1 Hamilton átvette a vezetést, Räikkönen beférkőzött a Mercedesek közé
Lewis Hamiltonnak ugyan közel sem volt tökéletes napja, ettől függetlenül megfutotta a nap legjobb köridejét, nagyjából négy tizedet verve az utána sorakozó Kimi Räikkönenre és saját csapattársára, Nico Rosbegre.
Magyar idő szerint reggel hétkor folytatódott a Maláj Nagydíj pénteki programja. Az első szabadedzést Nico Rosberg uralta, miután csapattársa, Lewis Hamilton mindössze négy körig jutott, és idő nélkül maradt motorprobléma miatt. A Mecedes erőforrása végül nem szorult cserére, és a brit bő félórás csúszással visszatérhetett a pályára a második gyakorláson.
A 90 perces edzés első harmada Rosberg elsőségével és egy piros zászlóval zárult. A Manor újonca, Roberto Merhi sokalt be a 11-es kanyarnál, majd a kavicságyban ragadt. Nem sokkal később Sebastian Vettel is megprödült ezen a részen, de ő legalább folytatni tudta körét. A pályaviszonyok ugyan javultak reggel óta, ettől függetlenül mindvégig sokan panaszkodtak a tapadás hiányára, amiért leginkább a forró (több mint 60 fokos) aszfalt volt a felelős.
Az első gyakorláson, illetve a második edzés elején még csak a Pirelli kemény keverékű gumijai voltak használatban, a második félidőben aztán előkerültek a közepes abroncsok is. A kemény gumikon egyébként Rosberg, Vettel és Räikkönen trió volt a leggyorsabb, utánuk pedig a Williamsek következtek. Hamilton a hatodik helyen állt, de javítani egy ideig nem tudott, ugyanis a telemetria ismételt hibája miatt megint behívta a csapat. Szerencséjére ezúttal nem lehetett nagy probléma, mert hamarosan visszatért a pályára, sőt a lágyabb Pirelliken maga mögé utasította az ekkor élen álló Räikkönent, és mellesleg elsőként - és végül egyedüliként - ment be 1:40 alá.
A többség ekkor már hosszabb etapokkal foglalatoskodott. A Lotusok, illetve Daniel Ricciardo Red Bullja technikai problémák miatt kimaradt ebből a menetből, bár Pastor Maldonado az utolsó percekben még kihajtott néhány körre, és két kör erejéig még Ricciardónak is volt lehetősége a hajrában.
Tíz perccel a leintés előtt Hamilton, Räikkönen és Rosberg bérelte ki az első három helyet, mögöttük Kvjat Red Bullja előzte be a Williamseket, Vettel pedig a hetedik helyig csúszott vissza, miután a lágyabb gumikon futott körét először a piros zászló miatt kellett megszakítania, majd visszatérve egy piruettel leamortizálta őket, így legjobb idejét a kemény keverékeken jegyezte. Összességében a német bajnoknak nem lehet oka panaszra, ugyanis a Ferrarik a hosszú etapokon is nagyon erősnek tűntek.
A fenti sorrend a leintésig már nem változott. Vettel mögött Verstappen Toro Rossója és Ericsson Sauberje sorakozott fel, a top10 utolsó helyét pedig Ricciardo bérelte ki annak ellenére, hogy a másfél óra alatt mindössze nyolc kört tudott megtenni, és Vettelhez hasonlóan ő is a kemény Pirelliken érte el legjobb idejét. Az utolsó percekben Ricciardo csapattársa, Kvjat is bemenekült a boxba, miközben a csapatrádión kétségbeesetten kiabálta, hogy "motor, motor, motor".
A tabella másik végén a McLaren csak a Manort tudta megelőzni, melynek - Merhi balesete után - ezúttal is csak az egyik autója tudott 107 százalékon belül teljesíteni.
A köridőket összehasonlítva egyébként - a Pirelli előzetes jóslatának megfelelően - kemény és közepes gumik közötti különbség nagyjából egy másodperc volt.
A nap leggyorsabb versenyzője természetesen nem lehetett teljesen elégedett, és úgy véli, a Ferrarik komoly veszélyt jelenthetnek Malajziában.
„A csapat fantasztikus munkát végzett, hogy ilyen gyorsan összerakták a kocsit. Hálás vagyok érte, mert a gumik miatt fontos volt, hogy minél többet legyek a pályán. Sajnos így is időt veszítettem, ezért nem tudtam teljesen felkészülni a futamra, és még a beállításokat sem tudtuk tökéletesíteni. A Ferrari jónak tűnik, meglepődtünk, hogy ilyen jó időket mentek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a folytatás. A köröm nem volt tökéletes, még csiszolni kell a beállításokon és az autó egyensúlyán, szóval reméljük még egy kicsit előrébb léphetünk" - nyilatkozta Hamilton a második edzést követően.
Második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Kör | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m39.790s | 16 | |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1m40.163s | 0.373s | 29 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m40.218s | 0.428s | 26 |
4 | Danyiil Kvjat | Red Bull/Renault | 1m40.346s | 0.556s | 17 |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m40.450s | 0.660s | 31 |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m40.560s | 0.770s | 27 |
7 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m40.652s | 0.862s | 29 |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m41.220s | 1.430s | 30 |
9 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m41.261s | 1.471s | 30 |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m41.799s | 2.009s | 8 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m41.877s | 2.087s | 15 |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m41.988s | 2.198s | 30 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m42.242s | 2.452s | 24 |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m42.291s | 2.501s | 31 |
15 | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 1m42.330s | 2.540s | 28 |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m42.506s | 2.716s | 25 |
17 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m42.637s | 2.847s | 24 |
18 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m42.948s | 3.158s | 7 |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m45.704s | 5.914s | 12 |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m47.229s | 7.439s | 6 |
FormaNet, Varga Viktória