2015. már 27.

F1 Hamilton átvette a vezetést, Räikkönen beférkőzött a Mercedesek közé

írta: FormaNet
F1 Hamilton átvette a vezetést, Räikkönen beférkőzött a Mercedesek közé

Lewis Hamiltonnak ugyan közel sem volt tökéletes napja, ettől függetlenül megfutotta a nap legjobb köridejét, nagyjából négy tizedet verve az utána sorakozó Kimi Räikkönenre és saját csapattársára, Nico Rosbegre. 

hamilton_sepang.JPG

 

Magyar idő szerint reggel hétkor folytatódott a Maláj Nagydíj pénteki programja. Az első szabadedzést Nico Rosberg uralta, miután csapattársa, Lewis Hamilton mindössze négy körig jutott, és idő nélkül maradt motorprobléma miatt. A Mecedes erőforrása végül nem szorult cserére, és a brit bő félórás csúszással visszatérhetett a pályára a második gyakorláson.

A 90 perces edzés első harmada Rosberg elsőségével és egy piros zászlóval zárult. A Manor újonca, Roberto Merhi sokalt be a 11-es kanyarnál, majd a kavicságyban ragadt. Nem sokkal később Sebastian Vettel is megprödült ezen a részen, de ő legalább folytatni tudta körét. A pályaviszonyok ugyan javultak reggel óta, ettől függetlenül mindvégig sokan panaszkodtak a tapadás hiányára, amiért leginkább a forró (több mint 60 fokos) aszfalt volt a felelős. 

Az első gyakorláson, illetve a második edzés elején még csak a Pirelli kemény keverékű gumijai voltak használatban, a második félidőben aztán előkerültek a közepes abroncsok is. A kemény gumikon egyébként Rosberg, Vettel és Räikkönen trió volt a leggyorsabb, utánuk pedig a Williamsek következtek. Hamilton a hatodik helyen állt, de javítani egy ideig nem tudott, ugyanis a telemetria ismételt hibája miatt megint behívta a csapat. Szerencséjére ezúttal nem lehetett nagy probléma, mert hamarosan visszatért a pályára, sőt a lágyabb Pirelliken maga mögé utasította az ekkor élen álló Räikkönent, és mellesleg elsőként - és végül egyedüliként - ment be 1:40 alá.

A többség ekkor már hosszabb etapokkal foglalatoskodott. A Lotusok, illetve Daniel Ricciardo Red Bullja technikai problémák miatt kimaradt ebből a menetből, bár Pastor Maldonado az utolsó percekben még kihajtott néhány körre, és két kör erejéig még Ricciardónak is volt lehetősége a hajrában. 

Tíz perccel a leintés előtt Hamilton, Räikkönen és Rosberg bérelte ki az első három helyet, mögöttük Kvjat Red Bullja előzte be a Williamseket, Vettel pedig a hetedik helyig csúszott vissza, miután a lágyabb gumikon futott körét először a piros zászló miatt kellett megszakítania, majd visszatérve egy piruettel leamortizálta őket, így legjobb idejét a kemény keverékeken jegyezte. Összességében a német bajnoknak nem lehet oka panaszra, ugyanis a Ferrarik a hosszú etapokon is nagyon erősnek tűntek. 

A fenti sorrend a leintésig már nem változott. Vettel mögött Verstappen Toro Rossója és Ericsson Sauberje sorakozott fel, a top10 utolsó helyét pedig Ricciardo bérelte ki annak ellenére, hogy a másfél óra alatt mindössze nyolc kört tudott megtenni, és Vettelhez hasonlóan ő is a kemény Pirelliken érte el legjobb idejét. Az utolsó percekben Ricciardo csapattársa, Kvjat is bemenekült a boxba, miközben a csapatrádión kétségbeesetten kiabálta, hogy "motor, motor, motor".

A tabella másik végén a McLaren csak a Manort tudta megelőzni, melynek - Merhi balesete után - ezúttal is csak az egyik autója tudott 107 százalékon belül teljesíteni. 

A köridőket összehasonlítva egyébként - a Pirelli előzetes jóslatának megfelelően - kemény és közepes gumik közötti különbség nagyjából egy másodperc volt.

A nap leggyorsabb versenyzője természetesen nem lehetett teljesen elégedett, és úgy véli, a Ferrarik komoly veszélyt jelenthetnek Malajziában.

„A csapat fantasztikus munkát végzett, hogy ilyen gyorsan összerakták a kocsit. Hálás vagyok érte, mert a gumik miatt fontos volt, hogy minél többet legyek a pályán. Sajnos így is időt veszítettem, ezért nem tudtam teljesen felkészülni a futamra, és még a beállításokat sem tudtuk tökéletesíteni. A Ferrari jónak tűnik, meglepődtünk, hogy ilyen jó időket mentek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a folytatás. A köröm nem volt tökéletes, még csiszolni kell a beállításokon és az autó egyensúlyán, szóval reméljük még egy kicsit előrébb léphetünk" - nyilatkozta Hamilton a második edzést követően.

Második szabadedzés végeredménye: 

VersenyzőCsapatKöridőHátrány  Kör 
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m39.790s   16
2 Kimi Räikkönen Ferrari 1m40.163s   0.373s   29
3 Nico Rosberg Mercedes 1m40.218s   0.428s   26
4 Danyiil Kvjat Red Bull/Renault 1m40.346s   0.556s   17
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m40.450s   0.660s   31
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m40.560s   0.770s   27
7 Sebastian Vettel Ferrari 1m40.652s   0.862s   29
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m41.220s   1.430s   30
9 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m41.261s   1.471s   30
10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m41.799s   2.009s   8
11 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m41.877s   2.087s   15
12 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1m41.988s   2.198s   30
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m42.242s   2.452s   24
14 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 1m42.291s   2.501s   31
15 Nico Hülkenberg Force India/Mercedes 1m42.330s   2.540s   28
16 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m42.506s   2.716s   25
17 Jenson Button McLaren/Honda 1m42.637s   2.847s   24
18 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m42.948s   3.158s    7
19 Will Stevens Marussia/Ferrari 1m45.704s   5.914s   12
20 Roberto Merhi Marussia/Ferrari 1m47.229s 7.439s    6

 

Első szabadedzés eredménye 

FormaNet, Varga Viktória 

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

mercedes f1 forma-1 hamilton szabadedzés sepang formula-1