F1 Hamilton a második edzésen is megközelíthetetlen volt
Lewis Hamilton a második szabadedzésen is meggyőző fölénnyel zárt az élen, csapattársa, Nico Rosberg azonban egy hiba miatt csak az ötödik lett. A Mercedes brit bajnokát Kimi Räikkönen tudta megközelíteni, de ő is bő négy tizedmásodperces lemaradásban foglalta el a második helyet, Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel előtt.
A második szabadedzés nagyjából ott folytatódott, ahol az első befejeződött. Délelőtt a második helyen záró Nico Rosberg rögtön javított addigi legjobbján, és még a Pirelli közepes keverékű abroncsain 1:39.126-tal nyitott, miközben Sebastian Vettel egy megpörgéssel kezdett a hideg gumikon.
Néhány perccel a kezdés után egy furcsa affér is történt a pályán, ugyanis valaki átszaladt rajta a főtribünnél. A vakmerő ismeretlennek szerencséje volt, mert nemsokkal ezután már érkezett is egy autó a célegyenesben. Közben Lewis Hamilton is pályára hajtott, és 68 ezreddel túlszárnyalta német márkatársát, ezzel átvette a vezetést. Mögéjük Kimi Räikkönen zárkózott fel a harmadik helyre, a sort pedig Valtteri Bottas, Sebastian Vettel és Felipe Massa folytatta. Az első félórában csak a két Red Bull nem kezdte meg a munkát.
Az edzés második harmadában előkerültek a lágy gumik, melyeken Rosberg első körében hibázott, így rövid időre Räikkönen vette át a hatalmat 1:37.662-vel. A finn persze csak addig élvezhette elsőségét, míg meg nem érkezett Hamilton, aki bő négy tizedet vert ferraris riválisára. Rosberget Vettel is beelőzte, azaz a Ferrarik beférkőztek a két Mercedes közé.
Az első lágygumis körök után rövid időre meg kellett szakítani az edzést, mégpedig Massa miatt, aki a hosszú egyenes végén megcsúszott, és kicsit súrolta a palánkot. A brazilnak ezzel végetért a gyakorlás, bár autójának csak az első szárnya sérült, de a csapatnak át kellett néznie, hogy műszaki hiba történt-e. Massa végül mindössze 7 körrel a 17. helyig csúszott vissza, mivel lágy gumikon nem is tudott mért kört futni. Később a brazil pilóta elmondta, hogy a hátsó szárny meghibásodása miatt fékezésnél megszűnt a leszorítóerő, majd megindult az autó hátulja. Szerencsére jól korrigált, és csak kicsit sérült meg az első szárny, viszont ez éppen egy frissített verzió volt, amiből jelenleg nincs másik, így a hétvége további részében valószínűleg a régi elemet kell használnia.
A folytatásban a manoros Will Stevens sem tudott sokáig visszatérni műszaki probléma miatt, a Red Bullok azonban megkezdték a munkát, és Daniel Ricciardo friss szett opciós gumikon rögtön a 3. helyre ugrott fel, csapattársa, Danyiil Kvjat pedig Rosberg mögött a hatodikra. Az orosz ezután nem maradhatott sokáig kint, ugyanis Red Bullja füstölni kezdett, majd rádióban jelentette, hogy a fékek romlottak el. Kvjat vissza sem tudott térni a boxba, sőt a hátsó egyenes végén ki is csúszott. Ezúttal csak sárga zászlós figyelmeztetés lépett életbe, nem kellett megszakítani a körözést.
Az élen kialakut sorrend a leintésig nem változott, Rosberg így maradt az ötödik helyen, ugyanis a megszaktás után közepes abroncsokon folytatta, így javítani nem volt lehetősége, és a többség is a szokásos hosszú etapokat futotta az utolsó 30 percben. Rosberg és Kvjat mögött Valtteri Bottas lett a hetedik, a top10 utolsó triója pedig Felipe Nasr, Romain Grosjean és - kisebb meglepetésre - Jenson Button volt. A McLaren brit pilótája már két másodperccel maradt el Hamiltontól.
Button nem bízta el magát, és a leintést követően elmondta, hogy lágy gumikon egykörös tempóban jobbak, mint hosszú etapon, illetve úgy véli, hogy míg nekik ezúttal problémamentes edzésük volt, addig a többiek valószínűleg nem tudtak mindent kihozni a tervezett programjukból, és ezért végeztek ilyen jó helyen. A realitás mellett a 2009-es bajnok annak örül, hogy autóját megbízhatónak és jól kezelhetőnek érezte a pénteki nap során.
Ami az élmezőnyt illeti, a Mercedesnél és a Ferrarinál is egyetértenek abban, hogy a maranellóiak pilótái versenytempóban talán ezen a hétvégén is meg tudják szorongatni Hamiltont és Rosberget.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m37.219s | 32 | |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m37.662s | 0.443s | 35 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull / Renault | 1m38.311s | 1.092s | 24 |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m38.339s | 1.120s | 30 |
5 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m38.399s | 1.180s | 35 |
6 | Danyiil Kvjat | Red Bull / Renault | 1m38.737s | 1.518s | 10 |
7 | Valtteri Bottas | Williams / Mercedes | 1m38.850s | 1.631s | 27 |
8 | Felipe Nasr | Sauber / Ferrari | 1m39.032s | 1.813s | 26 |
9. | Romain Grosjean | Lotus / Mercedes | 1m39.142s | 1.923s | 32 |
10 | Jenson Button | McLaren / Honda | 1m39.275s | 2.056s | 29 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus / Mercedes | 1m39.444s | 2.225s | 30 |
12 | Fernando Alonso | McLaren / Honda | 1m39.743s | 2.524s | 27 |
13 | Marcus Ericsson | Sauber / Ferrari | 1m39.751s | 2.532s | 33 |
14 | Max Verstappen | Toro Rosso / Renault | 1m39.894s | 2.675s | 32 |
15 | Carlos Sainz | Toro Rosso / Renault | 1m39.971s | 2.752s | 28 |
16 | Nico Hülkenberg | Force India / Mercedes | 1m40.151s | 2.932s | 28 |
17 | Felipe Massa | Williams / Mercedes | 1m40.423s | 3.204s | 7 |
18 | Sergio Perez | Force India / Mercedes | 1m40.868s | 3.649s | 24 |
19 | Roberto Merhi | Marussia / Ferrari | 1m42.973s | 5.754s | 27 |
20 | Will Stevens | Marussia / Ferrari | 1m44.564s | 7.345s | 8 |
FormaNet, Varga Viktória