F1 Hamilton idei nyolcadik pole-ját szerezte meg Silverstone-ban
Lewis Hamiltonnal az élen a Mercedesek nagy fölénnyel bérelték ki az első sort Silverstone-ban, miközben a Ferrarik kikaptak még a Williamstől is. Második sorból Felipe Massa és Valtteri Bottas várhatja a Brit Nagydíjat.
Q1
Az első 18 percben a kemény gumikon a két Mercedes állt az élre, Nico Rosberg és Lewis Hamilton sorrendben, ők viszont később már nem is próbálkoztak tovább, míg a többség a Q1 második felében a közepes abroncsokon biztosította be magát. Így Rosberg második helyre került, miután Kimi Räikkönen 49 ezreddel gyorsabb kört rakott össze, Hamilton pedig a harmadik helyre felugró Sebastian Vettel mögé esett vissza.
A Mercedeseken kívül a két Red Bull illetve Valtteri Bottas maradt kemény gumikon. Ez utóbbi versenyző ötödikként, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat pedig hetedik-nyolcadik helyen jutott tovább.
Charlie Whiting versenyigazgató előzőleg figyelmeztette a mezőnyt, hogy nagyon szigorúan veszik a kanyarlevágást Silverstone-ban, így több versenyző körét is törölték, például Nico Hülkenbergnek, Pastor Maldonadónak és Sebastian Vettelnek is újra kellett próbálkoznia.
A legjobb tízben túl nagy meglepetés nem történt, mint ahogy a kieső zónában sem. A két Manor és a McLarenek mellett ezúttal a sauberes Felipe Nasr csúszott le a Q2-ről, ráadásul mindössze 11 ezreddel kapott ki Maldonadótól.
Räikkönen 1:33.426-tal végzett az élen a lágyabb gumikon.
A McLaren nem csak mindkét autóval korán kiesett, de a kerékcseréknél történt egy kis baki, amit végül egy megrovással megúsztak. Egy kettős kerékcserénél ugyanis Button várták először, de a brit megállt az FIA mérlegelésénél, így Alonso érkezett, és a nagy kapkodásban a spanyol autójára felkerült Button autójának egyik abroncsa, és ezzel szabályt sértettek.
Q2
A középső etapot a Williamsek és a Mercedesek nyitották meg, és Rosberg máris 1:32-es körrel kezdett, majd végül ez maradt a legjobb köridő a Q2-ben. Hamilton egy hibának köszönhetően három tizedet kapott csapattársától, és hibázott Felipe Massa is, így ő már bőven egy másodpercen kívül került az élen álló Mercedeshez képest.
Utolsóként a Ferrarik hajtottak ki, Räikkönentől el is vették első mért körét, miközben Vettel a negyedik helyre ugrott fel Bottas mögé. A Ferrari finn bajnoka végül éppen csak továbbjutott kilencedikként.
A Mercedesek közé az utolsó pillanatokban Bottas be tudott férkőzni, és a Red Bullnál is beletapostak a gázba. Kvjat megelőzte Vettelt, így negyedikként jutott tovább, míg ausztrál csapattársa nyolcadik lett. A szabadedzéseken remeklő Toro Rossósok közül csak Sainznek sikerült a továbbjutás a 10. helyen, míg Verstappen csak 13. lett. Az újonc panaszkodott is csapatának, hogy nem érti mi történt a kocsival, mert a szabadedzéshez képest sokkal rosszabb lett a helyzet.
Továbbjutók sorrendje: Rosberg, Bottas, Hamilton, Kvjat, Vettel, Hülkenberg, Massa, Ricciardo, Räikkönen, Sainz.
Kiesők sorrendje: Pérez, Grosjean, Verstappen, Maldonado, Ericsson.
Q3
A hajrában a Mercedesek 1:32-es időkkel nyitottak, a többiek viszont továbbra sem tudták átszakítani az 1:33-as határt. Első gyorsköröknél Hamiltonnak jött ki jobban a lépés, és egy tizeddel győzte le legnagyobb riválisát. Mögéjük a két Williams sorakozott fel, de Bottas a harmadik helyen már kilenc tizedes hátrányban volt. Ötödik-hatodik helyen Räikkönen és Vettel állt az első próbálkozások után, a további sorrend pedig Kvjat, Sainz, Ricciardo és Hülkenberg volt.
Az utolsó gyorskörökön először úgy tűnt, Rosberg megfoghatja Hamiltont, de végül nem sikerült javítania, brit csapattársa pedig be sem fejezte utolsó nekifutását. Hamilton így 1:32.248-as idővel szerezte meg F1-es pályafutásának 46. rajtelsőségét, Rosberg pedig mindössze egy tizeddel csúszott le róla. A Ferrarik sem tudtak javítani, azaz nem boldogultak a Williamsekkel, Felipe Massa viszont átugrotta csapattársát, így ő várhatja a harmadik helyről a vasárnapi Brit Nagydíjat. A brazil több mint nyolc tizeddel maradt el a címvédő alakulat ászaitól, a Ferrarik pedig már bő egy másodpercet kaptak. A maranellóiak mögött Kvjat, Sainz, Hülkenberg és Ricciardo sorrend alakult ki. Ez utóbbi versenyző eredetileg a hetedik helyre elegendő köridőt futott a hajrában, de idejét törölték. A kvalifikáción összesen egyébként 11 pilóta, 12 köridejét törölték pályaelhagyás miatt.
A "bűnös" kanyar a Copse volt, ahol sokan hibáztak, és mind a négy kerékkel elhagyták a pálya szélét jelző fehér vonalat, és amiért az FIA zéró toleranciát hirdetett. A szél nehezítette a dolgukat, és egyeseknek nem igazán tetszett ez a szigor. Többek között Ricciardo is panaszkodott, mert egyrészt nem érezte, hogy átlépte volna a határt, de később a visszajátszásokból kiderült, hogy három centivel túlszaladt, másrészt pedig úgy véli, hogy műfű talán jobb megoldás lenne a büntetések helyett. A Red Bull pilótája arra is figyelmeztet, hogy a versenyen is biztos sok "feljelengetés" lesz, mert mindenki figyelni fogja, hogy ellenfele megszegi-e az erre vonatkozó szabályokat.
Az időmérő végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m32.248s | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m32.361s | 0.113s |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m33.085s | 0.837s |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m33.149s | 0.901s |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m33.379s | 1.131s |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.547s | 1.299s |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1m33.636s | 1.388s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1m33.649s | 1.401s |
9 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m33.673s | 1.425s |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m33.943s | 1.695s |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m34.268s | 2.020s |
12 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1m34.430s | 2.182s |
13 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1m34.502s | 2.254s |
14 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1m34.511s | 2.263s |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m34.868s | 2.620s |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m34.888s | 2.640s |
17 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m34.959s | 2.711s |
18 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m35.207s | 2.959s |
19 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 1m37.364s | 5.116s |
20 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 1m39.377s | 7.129s |
FormaNet, Varga Viktória