2015. júl 30.

F1 Statisztikák a 30. Magyar Nagydíjról

írta: FormaNet
F1 Statisztikák a 30. Magyar Nagydíjról

A jubileumi Magyar Nagydíjat a legtöbben az év versenyeként emlegetik, és több szempontból is emlékezetesre sikerült. Például Sebastian Vettel számra, aki előkelő helyre ért fel a futamgyőzelmek örökranglistáján, nem mellesleg életében először nyert ezen a pályán...

hungaroring_1.JPG

Sebastian Vettel múlt vasárnap, az akciódús Magyar Nagydíjon a Hungaroringet is kipipálta győzelmi listáján. Ez volt a német bajnok idei második futamgyőzelme, összességében pedig 41. alkalommal nyert a királykategóriában. Ezzel a nagydíj győztesek örökranglistáján utolérte a harmadik helyen álló Ayrton Sennát, így már csak olyan legendák, mint Michael Schumacher (91) és Alain Prost (51) állnak előtte. Mellesleg Vettel 149 nagydíj alatt érte el ezt az eredményt, míg Senna 158.

A második helyen célba érő Danyiil Kvjat életének első F1-es dobogóját szerezte meg, és 21 évesen, 91 naposan ő lett minden idők második legfiatalabb dobogós versenyzője a szériában. A rekorder, Vettel mindössze 18 nappal volt fiatalabb, amikor a 2008-as Olasz Nagydíjon a pódium tetején pezsgőzhetett. Második helyével Kvjat lett Oroszország legeredményesebb F1-es pilótája. Rajta kívül csak Vitalij Petrov képviselte országát a dobogón, még 2011-ben az Ausztrál Nagydíjon, amikor harmadikként intette le a kockás zászló.

Daniel Ricciardo harmadik helyével a Red Bull a tavalyi Szingapúri Nagydíj óta most először ért el kettős dobogós eredményt, Max Verstappen negyedik helyével együtt pedig a Red Bull Junior Programja aratott különleges sikert, hiszen az első négy helyezett mind innen került ki.

A Verstappen mögött célba érő Fernando Alonso idei legjobb eredményét érte el a Hungaroringen, Jenson Button kilencedik helyével pedig a McLaren idén először örülhetett kettős pontszerzésnek. Legutóbb a tavalyi Brazil Nagydíjon volt alkalma a wokingiaknak dupla pontszerzést ünnepelni.

A McLaren hirtelen feltámadásánál is meglepőbb volt a Mercedes bukása. A hétvége addigi részében úgy tűnt, hogy csak egy katasztrófa akadályozhatja meg a címvédő alakulat újabb diadalát, végül mondhatni ez a katasztrófa be is következett, és nem csak a győzelemről, de még a dobogóról is lecsúsztak, ami 28 verseny óta nem fordult elő. Utoljára a 2013-as Brazil Nagydíjon nem végzett egy Mercedes sem a top3-ban. A folyamatos dobogós eredmények statisztikájában ez minden idők második legjobb eredménye, bár a rekordtól még messze elmaradt. A rekordot a Ferrari tartja zsinórban megszerzett 53 dobogós helyezéssel (1999 Maláj Nagydíj – 2002 Japán Nagydíj).

Lewis Hamiltonnak sem sok hiányzott ahhoz, hogy ebben a statisztikában beérje a rekorder Michael Schumachert, aki a 2001-es USA Nagydíjtól egészen a 2002-es Japán Nagydíjig sorozatban 19-szer állt a pódiumon. Hamilton egészen vasárnapig sorozatban 16 dobogós eredményt tudott maga mögött, és egyelőre maradt a második helyen ezen a listán, Fernando Alono (15) és Sebastian Vettel (11) előtt. Hamilton hatodik-, illetve Nico Rosberg nyolcadik helyével a Mercedes összesen 12 pontot szerzett a mogyoródi futamon. Legutóbb a 2013-as Brazil Nagydíjon szerezett a csapat ilyen kevés pontot, ennél kevesebbet pedig ugyanebben az évben, Szuzukában.

Utolsó pontszerzőként a sauberes Marcus Ericsson ért célba, amivel jelenleg összesen hat egység áll a neve mellett a bajnokságban, tízzel kevesebb, mint újonc csapattársának, Carlos Sainznak. Ericsson a legutóbbi hat versenyen mindannyiszor nullázott, idén csak a szezonnyitón, majd Kínában tudott a legjobb tízben zárni.

Miután a szabadedzésen egy csúnya borulást mutatott be, Sergio Pérez a versenyen sem tudott célba érni műszaki probléma miatt, sőt csapata, a Force India kettős kieséssel kezdi meg a nyári szünetet. Legutóbb tavaly, az Egyesült Államokban volt hasonlóan szerencsétlen hétvégéjük.

Nem csak a Force India versenyzői, de a lotusos Pastor Maldonado sem fogott ki szerencsés napot a Hungaroringen. A venezuelai nem kevesebb, mint három büntetést zsebelt be a futamon – először a Pérezzel történt ütközése miatt, majd egy boxutcai gyorshajtás, illetve a SafetyCar alatt történő előzés következményeként.

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

f1 forma-1 hungaroring magyar nagydíj statisztikák formula-1