2015. okt 12.

F1 Felemás érzések hétvégéje - Az Orosz Nagydíj utózöngéi

írta: FormaNet
F1 Felemás érzések hétvégéje - Az Orosz Nagydíj utózöngéi

Szinte minden csapat felemás érzésekkel hagyhatta el az Orosz Nagydíj helyszínét, hiszen a vasárnapi futamon bőven volt kisebb-nagyobb dráma, és ebből nagyon kevesen maradtak ki...

mercedes_szocsi.JPG

 

Nico Rosberg pole pozíciója után a rajt után is megtartotta elsőségét, ám nem sokáig élvezhette, mert egy igen furcsa műszaki hiba miatt ki kellett állnia még a futam elején. A német pilóta rendkívül csalódott volt, ami nem meglepő, hiszen egyrészt pozíciót veszített a bajnoki pontversenyben, másrészt gyakorlatilag itt véget is ért a vb küzdelme. Igaz még 100 pont gyűjthető, de jelenlegi 73 pontos hátrányának ledolgozásához hatalmas szerencsére lenne szüksége, sőt Niki Lauda úgy fogalmazott, hogy ez már csak matematikai esély, de gyakorlatilag Rosberg már csak akkor lehet bajnok, hogy Hamilton versenyzés helyett hazamegy.

„A sport időnként nagyon kegyetlen tud lenni. Nico fantasztikus volt a hétvégén, de autójának pedáljával valami mechanikai hiba történt. Még nem tudjuk pontosan, hogy mi, de talán egy gumigyűrű ment tönkre” – magyarázta Rosberg szerencsétlenségének okát Toto Wolff, sportigazgató.

Mindeközben Lewis Hamilton F1-es pályafutásának 42. futamgyőzelmével az örökranglistán beérte a harmadik helyen álló Sebastian Vettelt, a Mercedes pedig a tavalyi Orosz Nagydíj után ismét konstruktőri vb címet ünnepelhetett Szocsiban. Rosberg ugyan még nem tudott száz százalékosan örülni csapata diadalának, de igyekszik magát túltenni a csalódottságon.

„Most csalódott vagyok, és nem is tudok igazán örülni annak, hogy megnyertük a konstruktőri bajnokságot, de holnapra elfelejtem ezt a csalódást, és együtt örülök a csapattal, Texasban pedig megpróbálok győzni.”

mercedes_szocsi_1.JPG

A Mercedes korai vb címéhez kellett Kimi Räikkönen is, aki a verseny hajrájában a harmadik helyért való küzdelemben kiütötte Valtteri Bottast, saját magát (és csapatát) pedig értékes pontoktól fosztotta meg. A maranellóiak azért Sebastian Vettel második helyével vigasztalódhattak, Räikkönen pedig  egy utólagos 30 másodperces büntetéssel csak a nyolcadik lett. Ha nem kap büntetést, úgy ötödik lett volna, és ezzel a Mercedesnek legalább Austinig várnia kellett volna a vb trófea ünneplésével.  

raikkonen_bottas.JPGA Ferrari csapatfőnöke szerint egyébként a két finn pilóta incidense szimpla versenybaleset volt, és maga Räikkönen is úgy érzi, semmi őrültséget nem tett. „Megpróbáltam megelőzni (Bottast), a belső ívre mentem, ő pedig egyszerűen nem vette észre, hogy ott vagyok. Amikor ezt láttam, próbáltam elkerülni az ütközést, befelé kormányoztam, de már nem tudtam mit tenni. Természetes, hogy megpróbáltam megelőzni, de szerintem semmi őrültséget nem csináltam. Ha két versenyautó nagyjából ugyanott van a pályán, akkor történhetnek félreértések, szóval ez egy szerencsétlen helyzet volt. Nyilván senki nem akar balesetbe keveredni, mindannyian tisztán akarunk versenyezni” – nyilatkozta később Räikkönen.

Persze Valtteri Bottas ezt másként látta, hiszen legrosszabb esetben is negyedik lehetett volna, ám a baleset miatt nulla ponttal zárta a hétvégét. Bottas már az autóban kikelt magából és „Mi a …. csinált ez?” kérdéssel dühöngött csapatának a rádióban, majd később egyértelműen honfitársát okolta azért, mert kudarcba fulladt az ígéretesen induló versenye.

"Megelőztem Pérezt, majd mentem tovább, és a 4-es kanyarnál egyszerűen kiütött hátulról. Ez hatalmas csalódás, hiszen tönkretette a napomat. Ez nem versenybaleset volt. Minden erőfeszítésem hiábavaló, ha nulla pont a vége, és ezen még az sem változtat, ha megbüntetik” – mérgelődött a williamses versenyző még a versenybírók döntése előtt.

Kettőjük balesetének legnagyobb nyertese Sergio Pérez volt, aki a 2014-es Bahreini Nagydíj után ismét a legjobb háromban végzett, és ezzel F1-es pályafutásának ötödik dobogós helyezését gyűjtötte be. Csapattársa, a rajtrács harmadik sorárból induló Nico Hülkenberg azonban már a verseny első körében egy megpörgés után kiesett, ráadásul saját hibájából. Ezáltal a Force India is csak egy autóval szerzett pontot, bár ez nem vette el Pérez örömét, aki egy kockázatos gumitaktikával (még a futam elején, a második biztonsági autós fázis alatt tudta le a kerékcserét) szerzett pozíciókat a hetedik helyről rajtolva.

sergio_perez_szocsi.jpg

Bottas csapattársa, Felipe Massa szintén nagy nyertese volt a balesetnek, hiszen negyedikként ért célba úgy, hogy a 15. rajtkockából kezdte meg a futamot. „Ha a verseny előtt azt mondják nekem, hogy negyedik leszek, rögtön aláírom”- értékelte később eredményét a brazil, és mindössze azt sajnálja, hogy a szombati időmérő nem jött össze, mert szerinte dobogóra is állhatott volna.

A Red Bullnak szintén felemás versenye volt, hiszen egy ideig (a Pérezhez hasonlóan szintén korán kereket cserélő) Daniel Ricciardo, valamint csapattársa, Danyiil Kvjat is biztos pontszerző helyeken autózott, ám az ausztrálnak az utolsó körökben fel kellett adnia versenyét műszaki gondok miatt, így meg kellett elégedniük Kvjat ötödik helyével. Christian Horner csapatfőnök a szerencsétlen eset ellenére elégedett volt a látottakkal: „A stratégiánk ugyan kockázatos volt, de működött, és Daniel remek munkát végzett, hiszen sokáig maga mögött tudta tartani a nála gyorsabb Bottast és Räikkönent. Öt körrel a leintés előtt azt gyanítottuk, hogy probléma van a hátsó kerékaggyal, de még ki kell vizsgálnunk, hogy megtudjuk mi is történt pontosan. Hogy őszinte legyek, meglepett, hogy a dobogóért küzdöttünk. Összességében Danyiil ötödik helye hazai nagydíján egy igazán elismerésre méltó eredmény.”

A Red Bull mögött egy Sauber és egy Lotus ért célba, hatodik és hetedik helyen, Felipe Nasr és Pastor Maldonado vezetésével. Csapattársaik azonban nem voltak szerencsések: Marcus Ericsson még az első körben Hülkenberg megforgásának áldozata lett, Romain Grosjean pedig egy megcsúszás után csúnyán összetörte Lotusát. A francia pilóta saját elmondása szerint nagyot csattant, és csak annak örül, hogy manapság ilyen biztonságos a széria.

grosjean_szocsi.JPG„Előre tudtam, hogy nagy ütközés lesz. Elengedtem a kormányt, befeszítettem az izmaimat, becsuktam a szemem, és csak vártam, hogy túllessek rajta. Ilyenkor azt a 3-4 tizedet tíz másodpercnek érzed, szóval elég kemény. Mikor kinyitottam a szemem, annak örültem, hogy jól vagyok, most pedig örülök, hogy az F1 olyan biztonságos, hogy egy ekkora becsapódás után is itt beszélgethetek.”

Az utolsó két pontszerző helyet a McLaren versenyzői szerezték meg, így a wokingiak a Magyar Nagydíj óta először értek célba a top10-be mindkét kocsival. Az öröm viszont itt sem tartott sokáig, ugyanis Fernando Alonsót később egy időbüntetés megfosztotta a 10. helytől, amit a toro rossós Max Verstappen örökölt meg.

A kétszeres spanyol világbajnokot azért vonták vizsgálat alá, mert az egyik kanyarban „nem tartotta tiszteletben” a pálya határvonalait. A szabálytalanságért öt másodperces büntetést kapott, és ezzel elvesztette a 10. helyért járó egy pontot.

 konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

verseny mercedes ferrari f1 forma-1 williams rosberg hamilton raikkonen vettel szocsi formula-1 orosz nagydíj