2015. okt 15.

F1 Egykori és jelenlegi riválisok is Vettelt méltatják - Villámhírek az elmúlt 24 órából

írta: FormaNet
F1 Egykori és jelenlegi riválisok is Vettelt méltatják - Villámhírek az elmúlt 24 órából

Vettel mindegyik címét megérdemelte - Hamilton erős Ferrarit szeretne - A címvédő még nem gondol a vb trófeára - A Red Bull ügye megoldódik

 vettel_2015.JPG

Vettel mindegyik vb címét megérdemelte

Manapság a Mercedes versenyzőinek küzdelmét-, de nem is olyan régen még Sebastian Vettel és Mark Webber házon belüli csatározását nézhettük, és bizony olykor a Red Bullnál is volt mosolyszünet a két pilóta között. Az emlékek viszont megszépülnek, és ma már a szókimondó ausztrál is másként gondol vissza a Vettellel töltött időszakra. Egy interjúban Webber többek között arról is beszélt, hogy talán sosem lett volna olyan jó versenyző belőle, ha nem Seb a csapattársa, és úgy véli, egykori riválisa maximálisan megérdemelte mind a négy világbajnoki címét.

„Ő többet hozott ki belőlem, mint amennyit én valaha is kihoztam volna magamból. Fontos volt, hogy ő volt a garázs másik oldalán. Akkoriban persze borzalmas volt kezelni ezt az egész helyzetet, hiszen ez még a csapat számára is ismeretlen terület volt. A 2010-es szezon egy meghatározó év volt, mert a csapat ekkor gondolhatott először a világbajnokság megnyerésére, és ez volt az első alkalom, hogy Seb és én a bajnoki címért csatáztunk. Akkor ő nyerte a bajnokságot, és utána már nem igen volt kérdés, hogyan alakulnak az eredmények. Lendületben volt, és minden kétséget kizáróan megérdemelte, közben pedig engem leírt a média. Az ilyen rivalizálások jót tesznek a sportnak. Olykor egymásnak ütköztünk a pályán, és voltak heves pillanatok. Nehéz volt elérni a csapatnak, hogy mi együtt dolgozzunk”- emlékezett vissza Webber, aki egyébként biztos abban, hogy egykori red bullos csapattársa a Ferrarival is bajnoki címet fog nyerni.

Az ausztrál most is úgy érzi, hogy jó időben hagyta el a szériát, nagyon jól boldog jelenlegi életével, és bár ma is naprakész az F1 történéseiből, de már nem néz meg minden szabadedzés, vagy időmérőt.

„Nem hiányzik semmi, szerintem tökéletes volt az időzítésem. Nagyon szerencsés vagyok, hogy ilyen karrierem lehetett, nagyon élveztem ezen a szinten dolgozni, és azt, hogy ilyen srácok ellen versenyezhettem. Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button és Seb is többet kihozott belőlem, mint amit én hoztam volna ki magamból, ha csak egymagam versenyzem. Még mindig figyelemmel kísérem őket, szeretem nézni, de a Formula-1 már nem része annyira az életemnek, mint korábban volt. Nem érzem, hogy minden szabadedzést és minden időmérőt meg kellene néznem a tévében.”

Hamilton erős Ferrarit szeretne

Lewis Hamilton hamarosan begyűjti harmadik világbajnoki címét, mondhatni magabiztosan, hiszen idén kiemelkedően teljesít. Manapság a brit gyakran dicséri ferraris riválisát, Sebastian Vettelt, és szeretné, ha jövőre még erősebb lenne az olasz gárda, mert úgy nagy csatákat vívhatna a négyszeres bajnokkal, ami nagyon jót tenne az F1-nek.

„Nos, Sebastian mostantól mindig az egyik legerősebb ellenfél lesz, bár attól függ, honnan nézzük. Ha egy másik csapatról beszélünk, akkor biztos, hogy ő lesz a legerősebb rivális, de biztos, hogy Nico is erősebb lesz jövőre, sőt már a következő futamokon is, ahogy ezt Oroszországban is megmutatta. Szóval Nico továbbra is kemény ellenfél lesz, de természetesen remélem, hogy a Ferrarival és harcolhatunk, mert szerintem jót tenne a sportnak. Remélhetőleg azért előttük végzünk, de az a jó, ha verseny van.”

Hamilton nem gondol még harmadik világbajnoki címére

Aligha akad olyan F1-es szakértő vagy rajongó, aki kételkedne Hamilton újabb vb címében, hiszen idén eddig kilenc futamgyőzelmet- és további négy dobogós helyezést szerzett, azaz 15 verseny alatt mindössze kétszer nem ünnepelt a pódiumon. Jelenleg 66 pontos előnnyel vezeti a pontversenyt Vettel előtt, ugyanakkor elméletileg még legyőzhető, hiszen a hátralévő négy nagydíjon 100 egységet lehet gyűjteni. Ez utóbbi lehetőség lebeg Hamilton szeme előtt, éppen ezért egyelőre nem gondol a vb trófeára.

„Még nem gondolok rá (a vb címre). Vagy elérted, vagy nem. És én még nem értem el. Édesapám mindig azt mondta, ha ilyesmiről volt szó, hogy 'vagy megcsináltad, vagy nem'. És jelenleg én még nem csináltam meg. Az agyam az utolsó versenyig van beállítva, és arra, hogy megőrizzem a vezetést. Csak ez számít. Az, hogy a vb cím esetleg előbb meglesz, az lényegtelen. Csak arra összpontosítok, hogy stabil teljesítményt nyújtsak, és nem foglalkozom azzal, hogy jelenleg hol állok. Tisztában vagyok vele, hogy még 100 pont gyűjthető, és persze jó helyzetben vagyok, de sosem lehet tudni.”

A Red Bull ügye megoldódik

Bernie Ecclestone legalábbis magabiztos ez ügyben, holott a Vörös Bikák továbbra sem egyeztek meg egyik motorgyártóval sem. Az F1 nagyura az Autosportnak úgy nyilatkozott, hogy már nem aggódik emiatt.

„Azt hiszem, a mostani történések alapján már nem aggódom, de korábban azt hittem, hogy kiszállnak. De már el van intézve a dolog”- mondta sejtelmesen Ecclestone, majd hozzátette, hogy a Red Bull hosszútávon elkötelezte magát az F1 mellett.

„Nos, Mateschitz jól tudja, hogy ha a kiszállás mellett dönt, akkor az nagyon sokba fog neki kerülni.”

 konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

ferrari f1 forma-1 webber hamilton vettel red bull formula-1 f1-hírek