F1 Rosberg simán nyert Interlagosban
A Brazil Nagydíj ezúttal nem hozott körömrágós izgalmakat – Nico Rosberg a pole-ból rajtolva idei ötödik futamgyőzelmét szerezte meg, csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Hamilton egyszer sem került komoly támadási pozícióba, így minimum még egy évet várnia kell első interlagosi diadalára. A Ferrarik nem tudtak beleszólni a Mercedesek küzdelmébe, egy csendes futam után Sebastian Vettel állhatott fel a dobogó legalsó fokára.
A szezon utolsó előtti futama felhős időben, nagyjából 30 fokos melegben kezdődött, és bár az időjósok láttak némi esélyt a csapadékra, de az eső végül nem zavarta meg a Brazil Nagydíjat. A pilóták a futam előtti szokásos versenyzői parádén a pénteki párizsi merénylet áldozatai előtt tisztelegtek (az őket szállító kamiont a francia nemzeti zászlóval és egy gyászszalag díszítették), majd a rajtrácson is tartottak egy perces gyászszünetet.
A Toro Rossónak nehézkesen indult a versenye, ugyanis a 10. rajtkockát megszerző Carlos Sainz autója lerobbant a boxutca kijáratánál, így a spanyol már nem sorakozhatott fel a rajtácsra, de a végül meg tudta kezdeni futamát a boxutcából. Sokáig azonban nem jutott, mert már az első körben megállt alatta az autó.
Az élen mindkét Mercedes jól rajtolt, és bár Lewis Hamilton próbálta támadni pole-ból induló csapattársát, de Nico Rosberg nem hagyta magát. A két Ferrari megőrizte harmadik-negyedik helyét, míg Valtteri Bottas a hetedik helyről két pozíciót fogott, és Kimi Räikkönen mögé zárkózott fel ötödiknek. Az első körök után a pontszerző további sorrendje Danyiil Kvjat, Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Sergio Pérez és Max Verstappen volt.
Az élmezőnyben egy darabig nem volt esély izgalmakra, ám a 19. körre – Rosberg kisebb hibája után – Hamilton megérkezett csapattársa nyakára. Ekkora a mezőny már letudta első kerékcseréjét, és a pontszerzők sorrendje szinte semmit nem változott. Pastor Maldonado ugyan egy ideig a hetedik helyen autózott, de ő a keményebb keverékeken rajtolt, így később kellett kiállnia. A venezuelai a 26. körben cserélte le abroncsait, ami után megmaradt az első körök után kialakult sorrend a top10-ben.
A Ferrariknak esélyük sem volt beleszólni a Mercedesek játékába – a 25 körre Vettel már bő hat másodperccel szakadt el, Räikkönen pedig közel 10 másodperccel volt Hamiltonék mögött. Néhány kör után a háromszoros brit bajnok is kénytelen volt feladni Rosberg üldözését, és csapatrádión panaszkodott is, hogy ezen a pályán lehetetlen követni egy másik autót. Mérnöke később azt mondta neki, hogy az egyetlen esélye az, ha második etapját megnyújtja, de végül nem tudtak sokmindent kezdeni a hasonló stratégiákkal.
Némi izgalmat a középmezőnyben láthatott a közönség. Például Verstapentől, aki a 32. körben indított sikeres támadást Pérez ellen, aki annyira lendületet veszített, hogy a mögöttük érkező Grosjean is elment a force indiás mellett, aki így visszacsúszott a 11. helyre.
Rosberg a 33. kör végén állt ki másodjára, közben Hamiltonnak meg kellett nyomnia körét, de a következő körben ő is a boxba hajtott, és a sorrend nem változott kettőjük között. A harmadik kiállásig továbbra is az utolsó pontszerző helyeken volt egy-két akció, Hamilton viszont ezt követően sem tudott komoly támadási pozícióba kerülni. Már csak azért sem, mert a lekörözések miatt forgalomba kerültek, és Rosbergnek jött ki jobban a lépés. 10 körrel a leintés előtt két másodperc volt a hátránya, és innentől kezdve már Rosberg szép lassan megnyugodhatott.
A Ferrarik végig csendes versenyt futottak, és annak ellenére, hogy Vettel három-, Räikkönen két kiállással taktikázott, a német maradt a harmadik helyen. Mögöttük Bottas, Hülkenberg és Kvjat szintén magára maradt a 71 kör alatt, illetve Massa sem tudott előrébb keveredni hazai versenyén. Grosjean a kilencedik helyig zárkózott fel, mögötte a két kiállással taktikázó Maldonado autózott a hajrában, de Verstappen felzárkózott rá, és a 68. körben meg is előzte. Maldonado egyébként is a Toro Rosso mögé került volna, ugyanis előzőleg összekoccant a sauberes Marcus Ericssonnal, amiért a leintés után egy öt másodperces időbüntetést kap.
Rosberg idei ötödik futamgyőzelmével bebiztosította második helyét a bajnoki pontversenyben.
A nyolcadik helyen célba érő Massának egész hétvégén nem állt össze megfelelően az autó, ráadásul később a brazil diszkvalifikálták, mert a csapat a jobb hátsó abroncsot a rajt előtt túlmelegítette. Ezzel Grosjean örökölte meg a nyolcadik helyet Verstappen mögött pedig még Maldonado szerzett pontot. A Williams fellebbezett, és a vezető versenymérnök, Rob Smedley elmondta, hogy az ő mérésük szerint a megengedett 110 fokot nem érték el. A szakember elmesélte, hogy két mérőeszközzel szokták ellenőrizni, az egyik egy Pirelli által hitelesített eszköz, ami a gumimelegítő paplanban van, és ami 104 fokot mutatott amikor levették. A másik műszer az autóban van, és a szerint 107 fokos volt a kocsi jobb hátsó abroncsának hőmérséklete.
A Brazil Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1h31m09.090s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 7.700s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 14.200s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 47.500s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1 kör |
6 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 kör |
7 | Danyiil Kvjat | Red Bull/Renault | 1 kör |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 kör |
9 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 kör |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1 kör |
11 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1 kör |
12 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 kör |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 kör |
14 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 kör |
15 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 kör |
16 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 kör |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2 kör |
18 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 4 kör |
19 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 4 kör |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | Kiesett |
Világbajnoki pontverseny állása az utolsó előtti nagydíj után
Versenyző | Pont | |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 363 |
2 | Nico Rosberg | 297 |
3 | Sebastian Vettel | 266 |
4 | Valtteri Bottas | 136 |
5 | Kimi Raikkonen | 135 |
6 | Felipe Massa | 117 |
7 | Danyiil Kvjat | 94 |
8 | Daniel Ricciardo | 84 |
9 | Sergio Perez | 68 |
10 | Nico Hulkenberg | 52 |
11 | Max Verstappen | 49 |
12 | Romain Grosjean | 49 |
13 | Felipe Nasr | 27 |
14 | Pastor Maldonado | 27 |
15 | Carlos Sainz | 18 |
16 | Jenson Button | 16 |
17 | Fernando Alonso | 11 |
18 | Marcus Ericsson | 9 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Alexander Rossi | 0 |
21 | Will Stevens |
0 |
Csapat | Pont | |
---|---|---|
1 | Mercedes | 660 |
2 | Ferrari | 401 |
3 | Williams/Mercedes | 253 |
4 | Red Bull/Renault | 178 |
5 | Force India/Mercedes | 120 |
6 | Lotus/Mercedes | 76 |
7 | Toro Rosso/Renault | 67 |
8 | Sauber/Ferrari | 36 |
9 | McLaren/Honda | 27 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Varga Viktória