2015. nov 17.

F1 Senna-Prost korszakra emlékeztet a Mercedes házon belüli csatája - Villámhírek

írta: FormaNet
F1 Senna-Prost korszakra emlékeztet a Mercedes házon belüli csatája - Villámhírek

Senna és Prost csatáira emlékeztet a Mercedes házon belüli küzdelme - Maldonado már bosszantó - A Honda biztosan nem tud motort adni a Red Bullnak - Nem kell olyan sok pilótacsere - A Ferrari valóban közelíti a Mercedes teljesítményét 

hamilton_-rosberg_interlagos.JPG

Senna-Prost párharcra emlékeztet a Mercedes házon belüli csatája

Lewis Hamilton és Nico Rosberg idén összesen 15 futamgyőzelmet szerzett a Mercedes csapatnak, és ez a dominancia nagyon is emlékeztet a ’80-as évek végi McLarenre, és annak pilótapárosára, Ayrton Sennára és Alain Prostra, akik egymással vívtak hatalmas küzdelmet a bajnoki címért. Igaz ez utóbbi duó olykor ádázabb csatákba is keveredett egymással, mint a mostani favoritok, ám a technikai vezető, Paddy Lowe számára két versenyzőjük ezt az érát idézi fel.

"A csapatnak nagyon fontos, hogy két erős és motivált versenyzője legyen. És ez magában foglalja azt is, hogy mindketten hisznek abban, hogy nyerni tudnak, és nem csak versenyt, de a bajnoki címet is. Ebben a csapatban ez adott, és olyan mértékben, amilyet a Senna-Prost páros óta nem láttam. Ez teszi fantasztikussá a versenyzést, és bár sokan kritizálják a sportot, és valamiért minket is a dominanciánk miatt, de mi engedjük, hogy versengés legyen a két pilótánk között. Mi ezt lehetővé tesszük számukra, és szerintem olyan versenyzőink vannak, akik képesek ezt bionyítani. Az egyik pályán az egyikük erősebb, a másikon a másik, szóval ez így tökéletes.”

Maldonado már bosszantó

A Sauber csapatfőnökének, Monisha Kaltenbornak kicsit már kezd elege lenni a lotusos Pastor Maldonado ámokfutásából. Legutóbb Interlagosban büntették meg a venezuelait, aki összekoccant Marcus Ericsson Sauberjével. Az öt másodperces büntetés ellenére Maldonado egy pontot szerezett (miután Felipe Massát kizárták), míg Ericsson csak 16. lett. A csapatfőnök szerint egyértelműen a Lotus pilótája volt a hibás az ütközésnél.

"Marcus autója egyértelműen előtte volt, ő pedig egyszerűen csak belehajtott. Mit mondjak erre? Ez már nem az első ilyen alkalom volt részéről. Nagyon nagyon bosszantó, hogy ismét vele történik ilyesmi. Marcus remekül versenyzett, miután a rajtnál történő hibája után visszakapaszkodott, majd Maldonado bement a belső ívre, és nekiment. Ez nagyon frusztráló.”

A Honda biztosan nem tud motort adni a Red Bullnak

A Red Bull motorkérdése továbbra sem tiszta, bár egyes források szerint maradnak a Renault-val. A Honda F1-es főnöke mindenesetre úgy nyilatkozott, hogy ha a fenti partnerség mégsem jönne össze, rájuk biztosan nem számíthatnak az energiaitalosok, ugyanis már kicsúsztak az időből.

"Azt hiszem, már túl késő. Ha most kötnénk meg a megállapodást, már akkor is késő lenne. Mindig is a gyári csapatként kezelt McLaren-Hondára összpontosítottuk, és ebben nincs változás" - nyilatkozta Arai Jaszuhisza.

Nem kell olyan sok pilótacsere

Bár a Ferrarinál és a McLarennél is voltak kérdések Kimi Räikkönen valamint Jenson Button jövöje körül, ám mostanra minden letisztult, és a két alakulat mellett a Mercedes, a Red Bull, a Toro Rosso, Williams, a Force India és a Sauber is megtartja mostani versenyzőit. A legkomolyabb változás a Lotusnál (Renault?) lesz, hiszen onnan Romain Grosjean távozik, és a jövőre debütáló Haas csapathoz megy Esteban Gutiérrezzel együtt, míg Pastor Maldonado csapattársa a  tavalyi GP2-bajnok, Jolyon Palmer lesz. Bernei Ecclestone egyáltalán nem bánja, hogy idén nincs nagy mozgás a pilótapiacon, mert ez az jelenti, hogy mindenki elégedett.

„Valószínűleg azért van így, mert mindenki elégedett a jelenlegi felállással. Szerintem nem is olyan jó dolog, ha évente váltogatják a versenyzőket.”

A Ferrari valóban közelíti a Mercedes teljesítményét

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene úgy véli, a Brazil Nagydíjon kapott adatok bizonyítják, hogy közelebb kerültek a Mercedeshez, sőt olykor még gyorsabbak is voltak náluk.

„A számok bizonyítják, hogy ez így van. Safety Car és egyéb más segítség nélkül is minden korábbi versenynél közelebb tudtunk maradni hozzájuk, és csak egy kicsivel maradtunk le. A tempónk nem volt rossz, sőt néhány körben közelebb is kerültünk hozzájuk. Egyébként meg hasonló köridőket mentünk, olykor pedig gyorsabbak is voltunk náluk.”

konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

 000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

mercedes ferrari honda f1 forma-1 prost senna formula-1 f1-hírek