2015. nov 30.

F1 Abu-Dzabi Nagydíj utózöngék

írta: FormaNet
F1 Abu-Dzabi Nagydíj utózöngék

A vasárnapi Abu-Dzabi Nagydíjjal véget ért a 2015-ös szezon. Ha valaki esetleg izgalmas hajrában bízott, annak csalódia kellett, hiszen a papírforma mellett viszonylag csendes versenyt láthattunk, bár ezt nem mindegyik versenyző mondhatja el idei utolsó küzdelméről...

2015_versenyzok.JPG

Mercedes – 1-2. hely

Idei 16. futamgyőzelmével, 12. kettős diadalával zárta a szezont a világbajnok csapat. A pole-ból induló Nico Roberg lépte át elsőként a célvonalat, és bár csapattársa, Lewis Hamilton egy ideig azt gondolta, más taktikával talán átveheti az elsőséget, de hiába húzta el második kiállását, végül a német érinthetetlen maradt.

Hamilton azóta nem tudott futamot nyerni, hogy Austinban bebiztosította harmadik vb címét, miközben Rosberg év végére megerősödött. A brit elsősorban az új fejlesztéseket, beállításokat okolja a visszaesésért, amit meg is fog vizsgálni csapata.

„Sokat beszélnek arról, hogy Nico jobb formába került, vagy a fejlesztések talán neki kedveztek, de az is elképzelhető, hogy ugyan nem tudatosan, de Lewis esetleg már nem hajtott olyan keményen az utóbbi versenyeken. Nem tudom, mi történt, de a következő hetekben kielemezzük a dolgokat”- nyilatkozta Toto Wolff.

Hamilton mindenesetre nem zárta csalódottan az idényt, de azért kicsit odaszúrt márkatársának:"Elégedetten kezdem el a szünetet. A világbajnok még mindig sokkal jobban hangzik, mint a futamgyőztes.”

Ferrari – 3-4. hely

Kimi Räikkönen harmadik helyről rajtolva megtartotta pozícióját, míg csapattársa, Sebastian Vettel  egy elbaltázott kvalifikációt követően – a többségtől eltérő gumitaktikával - a 15. helyről kapaszkodott fel negyediknek. Räikkönen persze nem volt elájulva egy dobogótól, német kollégája azonban elégedetten búcsúzott a szezontól.

"Elégedettek lehetünk. A versenyem akár már az első kanyarban véget érhetett volna. Nem tudom, talán Fernando elfékezte magát, és kiütötte Maldonadót, közben engem is eltalált. Szerencsére semmi nem ment tönkre az autón. Aztán lágy gumikon nehéz volt a forgalomban autózni olyanok mellett, akik szuperlágyakon voltak, de így is jó volt az első etapom. A végén légüres térben autóztam, ami nagyon jól sikerült. A második etapban kicsit visszaestem, ami nem volt ideális, ezért az utolsóban előzgettem kellett"- ecsetelte futamát, majd arról is beszélt, hogy jövőre sokkal keményebb ellenfele szeretne lenni a Mercedes pilótáinak.

„Tudjuk, hogy sok munka vár még ránk, de legyőzhető a Mercedes. Jövőre már nem akarunk üldözőt játszani, szeretnénk mi a meghatározó erő lenni. Tudjuk, miben kell fejlődnünk, és ha mindent összerakunk, nagyon erősek leszünk.”

williams_2015.JPGWilliams – 8. és 13. hely

Felipe Massa négy pontjával gazdagodott a Williams a szezonzárón, és amíg a brazil egy viszonylag csendes verseny után nyolcadikként ért célba, addig Valtteri Bottas nem volt ennyire szerencsés. A hatodik helyről indulva egy elrontott rajt után több pozíciót is bukott, majd az első kiállásnál ütközött Jenson Buttonnal a bokszutcában, aminek következtében egy letört első szárnnyal kellett egy kört megtennie, mielőtt visszatért csapatához, emellé pedig egy öt másodperces büntetést is kapott a veszélyes kiengedés miatt. Ezzel tulajdonképpen már a verseny elején búcsút inthetett a bajnokság negyedik helyének, és csak abban reménykedhetett, hogy az egy pontos hátrányban lévő Räikkönen is nullázni fog. Ez nem történt meg, így a vb pontversenyben a két finn helyet cserélt.

A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley a bokszutcai incidenssel kapcsolatban úgy véli, a csapat a megfelelő időben engedte ki versenyzőjét, aki viszont későn vette észre Buttont.

 „Ki kell elemeznünk az esetet, meg kell tudunk, mi történt. Megfelelő időzítéssel engedtük ki, de sajnos túl későn látta meg a McLarent. Amikor észrevette, akkor fékezett, de Jenson addigra már ott volt. Mindig jelezzük a pilótának, ha egy autó közeledik, és ilyenkor a jobb oldalon, a lassabb sávhoz közel kell maradnia. Ő ezt meg is tette, de mivel túl későn látta meg Jensont, ezért ütköztek”- magyarázta Smedley.

Red Bull – 6. és 10. hely

Az energiaitalos gárda kettős pontszerzéssel nem nagyon panaszkodhat, így versenyzőik elégedetten vágnak neki a téli szünetnek, sőt 6. helyen célba érő Daniel Ricciardo már a jövő héten elkezdené a következő szezont

„Voltak szórakoztató részei a versenynek, de azért jó lett volna egy kicsivel több csatát vívni, mert  szeretek ezen a pályán harcolni. Szerintem elég jó formában zártunk, mindent kihoztunk az autónkból, szóval így elégedettebben fejezem be az évet, mintha két-három versennyel előbb ért volna véget. Jó lenne, ha már jövő héten versenyezhetnék, de annak is örülök, hogy lezárult ez az idény. Magabiztosan várom a következőt.”

Force India – 5. és 7. hely

A középmezőnyben a Force India lehet a legboldogabb, hiszen egyrészt egy erős szezonzárót tudhatnak maguk mögött, másrészt történelmük során még sosem végeztek ilyen előkelő pozícióban (5. hely) a konstruktőri bajnokságban.

Sergio Pérez az időmérőn negyedik lett, és vasárnap majdnem a leintésig tartani tudta ezt a pozíciót, így természetesen nagyon boldog volt.

„Nagyszerű érzés ilyen eredménnyel zárni a szezont. Elégedett vagyok az egész hétvégémmel. Keményen hajtottam, és Sebastiant is megpróbáltam legyőzni, de a szuperlágy gumikon olyan gyors volt, hogy nem tudtam magam mögött tartani. A negyedik helyen megpróbáltam minél gyorsabban autózni, hogy Sebastian ne tudjon megelőzni, ezért elhasználtam az abroncsaimat, így Daneil (Ricciardo) is utolért a végén, de szerencsére őt magam mögött tudtam tartani."

vettel_perez.JPG

Nico Hülkenberg jól rajtolt, ezt követően viszont alulkormányzottággal küzdött, így a körülményekhez képest elégedett volt a hetedik hellyel, de a szezonnal összességében nem annyira: „Az idei nem tartozott a legjobb éveim közé, de sokat tanulhatok belőle, és erősebben térhetek vissza. Várom a jövő évet, addig is keményen fogunk dolgozni azon, hogy a szezon elejétől versenyképesek legyünk.”

Lotus – 9. hely

A Lotusnál Romain Grosjean a mezőny végéről rajtolva szépen búcsúzott egy pontszerző hellyel, míg a sokat kritizált Pastor Maldonado már a futam elején kiesett az Alonsóval való ütközést követően. Grosjean jövőre már a Haas F1 Team színeiben gurul pályára, így vasárnap nem csak az idei szezontól, de csapatától is búcsút vett.

„Hiányozni fognak a srácok. Kedvelem őket, és szeretek együtt dolgozni velük. Sokat jelentenek számomra. Nem minden nap adódik ilyesmi az ember életében, és én hálás vagyok azért, mert a Formula-1-ben versenyezhetek, és egy ilyen erős csapatszellemű alakulatnál lehettem.”

verstappen_2015.JPGToro Rosso – 11. és 16. hely

A Toro Rosso két újonca nem tudott villantani a szezon utolsó megmérettetésén, és sorozatban hat pontszerző verseny után a csapat ezúttal nullázott. Max Verstappen ráadásul két büntetést is bezsebelt. Először azért, mert Button McLarenjét erőszakosan előzte meg, majd később a kék zászót hagyta figyelmen kívül. Mindezek összesen utólagos 20 másodperces büntetésbe kerültek Verstappennek, plusz három büntetőpontot is kapott. A futamon egyébként csapattársa, Carlos Sainz mögött ért célba a 12. helyen, de az időbüntetést követően a 16. helyre csúszott vissza. A holland idén összesen nyolc büntetőpontot zsebelt be a 12-ből (Monaco- 2; Magyarország- 3; Abu-Dzabi- 3), így jövőre a szezon elején óvatosnak kel lennie, hiszen a büntetőpontok csak 12 hónap után tűnnek el, és ha addig még négyet összeszed, úgy egyversenyes eltiltást kap.

Sauber – 14-15. hely, Marussia 18-19. hely

Felejthető futamon és felejthető szezonon van túl a két csapat, de a Sauber a tavalyi nulla pontjához képest idén legalább eljutott 36-ig a bajnokságban. A két csapat pilótái közül a szezonban Felipe Nasr gyűjtötte a legtöbb pontot (27), és ezzel 13. lett az egyéni versenyben, így összességében elégedett első F1-es évével.

„A verseny elején nem volt szerencsém, mert szendvicsbe kerültem és megsérült az autóm első szárnya. Ezért korábban ki kellett állnom, és időt vesztettem, ezt követően pedig a felzárkózás volt a feladat. Nem így akartam befejezni az évet, összességében azonban elégedett vagyok a szezonnal. Örülök, hogy a csapat megtartotta nyolcadik helyét, és annak hogy én is meg tudtam tartani a sajátomat. Szeretném az egész csapatnak megköszönni az év során végzett munkát.”

alonso-button_2015.JPG

 

McLaren – 12. és 17. hely

A McLaren idén összesen 14. alkalommal fejezett be pont nélkül egy nagydíjat, köztük a szezonzárót is. Fernando Alonso szerencsétlen sorozata ráadásul itt is folytatódott, és rögtön az első kanyarban ütközött a lotusos Pastor Maldonadóval. Emiatt a spanyol a versenyen bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, majd a leintést követően a versenybírók két büntetőponttal is megajándékozták. Alonsónak kicsit sem tetszett az „ítélet”, mert szerinte a Maldonadóval történt ütközés versenybaleset volt.

"Ezek már megszokott dolgok az FIA-tól: minden pályán félig üres lelátókkal szembesülünk, miközben más szériák, mint a WEC vagy a MotoGP beelőznek minket. Mi meg itt a motorok hangosításával foglalkozunk. Elférne már egy kis józan ész! Furcsa, hogy én kapok bokszutca-áthajtásos büntetés, amiért nekem jön egy másik autó. El kellene gondolkodni, hogy valóban az autók hangja a probléma, vagy inkább valami más, amiért egyre kevesebb a néző. Végre jól sikerült a rajtom, erre nekem jönnek hátulról és tönkreteszik a versenyemet. De legalább vége a szezonnak” – mérgelődött a kétszeres világbajnok.

 konyvajanlo.jpg

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

Szólj hozzá

f1 forma-1 szezonzáró formula-1 abu-dzabi