2016. feb 24.

F1 Hülkenberg zárt az élen, a Ferrarinak csak fél nap jutott a 3. tesztnapon

írta: FormaNet
F1 Hülkenberg zárt az élen, a Ferrarinak csak fél nap jutott a 3. tesztnapon

Nico Hülkenberg Force Indiája volt a leggyorsabb a kollektív teszt harmadik napján a Haas csapat autóját vezető Romain Grosjean, illetve a műszaki hiba miatt csak fél napot tesztelő Kimi Räikkönen előtt. Kilométerek tekintetében a Mercedes mellett a Toro Rosso remekelt - mindkét csapat 161 kört teljesített a nap folyamán. 

hulkenberg_force_india.JPG

A barcelonai teszthét harmadik napjának első felében Nico Hülkenberg Force Indiája volt a leggyorsabb, miközben az elmúlt két nap elsőségét begyűjtő Ferrari problémákkal kezdett. Kimi Räikkönen első tesztnapját kezdte meg, de csak délután tudott érdemi munkát végezni. A maranellóiakat üzemanyag-ellátási probléma hátráltatta, így a finn mindössze négy kört tett meg, és idő nélkül zárta a délelőttöt. Hülkenberg egyébként a közepes Pirelliken 1:25.286-tal bérelte ki az első helyet.

A Mercedesnél Nico Rosberg zavartalanul folytatta a hosszú etapokat, és leautózott egy versenytávot, majd délutánra átadta a volánt csapattársának, Lewis Hamiltonnak. Rosberg mellesleg harmadik lett Hülkenberg illetve a renault-s Kevin Magnussen mögött, és 74 körrel zárta programját. A Renault ezúttal megúszta műszaki hibák nélkül, Magnussen lágy abroncsokkal ugrott fel másodiknak, és nem kevesebb, mint 62 körig jutott az ebédidő előtt.

A Ferrarin kívül nem volt túl szerencsés kezdete ma a Red Bull-nak sem, és Danyiil Kvjat csak nem sokkal a szünet előtt hajthatott pályára. Végül azért 28 kört összerakott, és ötödik lett Carlos Sainz mögött.

Félidőig két alkalommal is meg kellett szakítani a tesztet, először a boxutca végén megálló Toro Rosso-, majd a Manor újoncának balesete miatt. Rio Haryanto az 5-ös kanyarnál csúszott ki és ragadt a kavicságyban, szerencsére nagy kárt nem tett az autóban.

A délelőtt folyamán egyébként az FIA is megerősítette a kedden szárnya kapott híreket, hogy akár már idéntől változhat a kvalifikáció menete. A lényeg, hogy tulajdonképpen folyamatos lenne a kiesés azzal, hogy már a Q1 hetedik percétől kezdve 90 másodpercenként kiesik az éppen leglassabb versenyző. A Q2-re 16-an jutnak tovább, majd a hatodik percben- és onnantól 90 másodpercenként ismételten búcsúznak a leglassabbtól. A Q3-ra továbbra is 10 pilóta marad, és annak ötödik percében, majd 90 másodpercenként szintén kiesik az éppen utolsó helyen álló. Végül az utolsó másfél percben két versenyző küzd meg a pole-ért. Ez több izgalmat, azaz változatosságot hozhat a rajtrácsban, és persze az autóknak folyamatosan pályán kell lenniük, nem pedig gumispórolás miatt a garázsban várakozni.  A változást március 4-én még a Motorsport Világtanácsnak jóvá kell hagynia.

A teszthez visszatérve, délután végre Räikkönen is csatlakozott társaihoz, Hamilton pedig váltotta Rosberget. Ezúttal a technika ördöge a McLaren csapatot látogatta meg, és nagyjából egy órával a délutáni kezdés után Jenson Button alatt füstölögve megállt az autó a boxutca kijáratánál. A problémát hidraulikaszivárgás okozta, és a brit már nem is tudott visszatérni a pályára.

Egy órával a leintés előtt újra előkerült a piros zászló, amikor Magnussen Renault-ja is megállt, mégpedig a célegyenesben.

Közben az élen Hülkenberg a szuperlágyakon tovább javított, Räikkönen pedig sokáig a második volt mögötte, de az utolsó órában a Haas versenyzője, Romain Grosjean megelőzte. Igaz ő lágy gumikon, Kimi pedig közepeseken érte el legjobb eredményét. 

A délelőtti probléma ellenére a nap végén egyébként Räikkönen pozitívan beszélt új autójáról: "Egész jó volt vezetni, és a kocsi elejét is erősebbnek éreztem. Nem volt könnyű napunk, de jók az érzéseim az autóval kapcsolatban. Már most úgy érezem, hogy jobb, mint a tavalyi.”

Magnussen a Renault-val nem kevesebb mint 110 körig jutott, a tabellán pedig harmadik lett a délelőtt köröző Rosberget megelőzve, míg Hamilton délután egyáltalán nem foglalkozott a köridőkkel, így ő a 8. helyen zárta a napot. Kettőjük között Carlos Sainz Toro Rossója és Felipe Nasr Sauberje foglalt helyet. Sainz és Nasr is bőven átlépte a 100-as határt, sőt a Toro Rosso ma ugyanannyi kört tett meg, mint a mezőny eddigi legszorgalmasabb csapata, a Mercedes. A fentieken kívül még Felipe Massa csatlakozott a százas klubhoz. A brazil 10. lett Button és Haryanto előtt. 

Harmadik tesztnap eredménye:

Versenyző

Csapat

Köridő

Hátrány

Kör

1.

Nico Hülkenberg

Force India-Mercedes

1:23,110

99

2.

Romain Grosjean

Haas-Ferrari

1:25,874

+2,764

82

3.

Kimi Räikkönen

Ferrari

1:25,977

+2,867

77

4.

Kevin Magnussen

Renault

1:26,014

+2,904

110

5.

Nico Rosberg

Mercedes

1:26,084

+2,974

74

6.

Carlos Sainz

Toro Rosso-Ferrari

1:26,239

+3,129

161

7.

Felipe Nasr

Sauber-Ferrari

1:26,392

+3,282

115

8.

Lewis Hamilton

Mercedes

1:26,421

+3,311

87

9.

Danyiil Kvjat

Red Bull-TAG Heuer

1:26,497

+3,387

74

10.

Felipe Massa

Williams-Mercedes

1:26,712

+3,602

109

11.

Jenson Button

McLaren-Honda

1:26,919

+3,809

71

12.

Rio Haryanto

Manor-Mercedes

1:28,249

+5,139

77

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

 

Szólj hozzá

teszt f1 forma-1 raikkonen force india bercelona formula-1 kollektív teszt hulkenberg