2017. már 14.

F1 A jó, a rossz és a Ferrari - Esélylatolgatás

írta: FormaNet
F1 A jó, a rossz és a Ferrari - Esélylatolgatás

Tizenkét nap múlva elrajtol a száguldó cirkusz 2017-es első futama Melbourne-ben, amikor kiderül, a szezon elejére miképpen alakul a mezőny erősorrendje. Ezekben a napokban a csapatok főhadiszállásán tovább folyik a lázas munka, a fejlesztés, mely jelentős részben a teszteken mutatott teljesítmény alapján folytatódik, vagy egyeseknél új irányt vesz. Addig is a szurkolók számára nem marad más, mint az esélylatolgatás.

ferrari_kimi.JPG

A Formula-1 szezon előtti tesztjeit követően azt nyugodtan kijelenthetjük, hogy a mezőny jelentősen nem alakult át, ám ennek ellenére úgy tűnik, van esély arra, hogy az élen izgalmas csatát hozzon az első verseny Melbourne-ben. A januári és februári vakon tapogatózás mostanra megszűnt, de igazából még nem lehet tudni, mennyi az igaz abból az erősorrendből, amit eddig láthattunk.

Az egyenletben még sok az ismeretlen, és előfordulhat, hogy egyes dolgoknak éppen az ellenkezője az igaz, mégis megpróbáljuk kicsit összerendezni a képet arról amit eddig láthattunk. Hogy ezt mennyire sikerül a valóságnak megfelelően összeszedni, nem egészen két hét múlva kiderül.

Ismét egy figyelemfelkeltő hete volt a Ferrarinak

Ha summázni akarnánk a Ferrari teszteken nyújtott teljesítményét, két szó lenne a legmegfelelőbb: is-is.

A világbajnoki reményektől a pillanatnyi kétségbeesésig, az élen töltött köridőtől a nagy önbizalomig, minden szerepelt a repertoárban, egy azonban egyértelműen látszott: a maranellói gárda „blöff vonata” (ahogy az elmúlt években is számtalanszor) teljes gőzzel fut előre.

A Mercedesnél nincs meglepetés

A Mercedes semmiféle meglepetéssel nem szolgált, egyenletesen jól teljesítettek a teszteken, nem akartak a legjobbak lenni. Még ha néha besikerült is, az látszott, hogy nem sütötték el az összes puskaport. Sőt, inkább konspiráltak, olykor még lassítottak is, ne lássák a riválisok, hol tart a címvédő. Az istállónál az idei legfőbb kérdés talán az lehet, hova juthat Valtteri Bottas Hamilton mellett.

mercedes.JPG

A kérdőjel

Ha Barcelonában akadt olyan istálló, mely sem alul, sem felül nem teljesített, nem harcolt a tapadással - ahogy azt a Ferrari és a Mercedes tette - csupán az új aerodinamikai elemeket próbálta megérteni, az a Red Bull volt.

Az RB13 ugyan nem okozott csalódást, de Max Verstappen azon kijelentése, hogy nincs túl sok ok az aggodalomra még nem feltétlen jelenti azt, hogy a csapatnál minden a tervek szerint halad. Ennek ellenére is valószínűleg ott lesznek a top3-ban.

red_bull.JPG

A Williams a többi csapat legjobbja

Az első tesztét problémáit követően a második hét úgy zajlott számukra, ahogy valószínűleg ők maguk is várták. A Mercedes ügyfeleként minden bizonnyal nagy csatát vívnak majd a Force Indiával, sőt az sem kizárt, hogy egy kis szerencsével olykor a top csapatoknak is okoznak majd fejfájást.

A barcelonai gyors kanyarok kifejezetten jól fekszenek mind az idei autójuknak, mind Felipe Massa vezetési stílusának. A Williams fejlődését egyedül a rendelkezésre álló források korlátozhatják, míg a Force India (az elmúlt évekhez hasonlóan) a tulajdonos, Vijay Mallya gazdasági „kalandozásai” miatt kerülhet bajba.

williams.JPG

A McLaren idén sem bajnok jelölt

Jó hír a McLaren rajongók számára, hogy az új autó nem olyan rossz, ahogy azt gondolták volna. A rossz hír az, hogy annál sokkal-sokkal rosszabb.  A tesztek alapján úgy tűnik, hogy a wokingiak és rajongóik csak a csodákban bízhatnak. A Honda motor egyelőre rosszabb, mint az bárki is várta. Fernando Alonso szerint nem csak megbízhatatlan, de gyenge is, így a McLaren már szezon előtt kénytelen eltemetni azon reményeit, hogy idén beleszólhatnak a nagyok játékába.

mclaren.JPG

 

Az eddig látottak alapján az F1 Fanatic megkérdezte olvasóit, hogy idén melyik csapatot és versenyzőt tartják legesélyesebbnek a világbajnoki címre.

A voksolók 60 százaléka gondolja azt, hogy idén is a Mercedes lesz a konstruktőri verseny nyertese, míg a Ferrarira 32 százalékuk szavazott, a Red Bull pedig 7 százalékot kapott.

A versenyzők közül Lewis Hamilton kapta a legtöbb szavazatot (50%), őt követi Sebastian Vettel 29 százalékkal. Kimi Räikkönenre 9 százalék adta le voksát, míg Hamilton új csapattársára, Valtteri Bottasra 7 százalék szavazott. A Red Bull pilótái is kapta szavazatokat: Daniel Ricciardo 4%,  Max Verstappen 1%.

 

Szólj hozzá

mercedes ferrari f1 forma-1 williams mclaren red bull esélylatolgatás force india formula-1