2017. máj 01.

F1 Massa dupla segítség volt Bottasnak

írta: FormaNet
F1 Massa dupla segítség volt Bottasnak

Bár ő maga sem gondolja, hogy ezen ment el a győzelme, ettől függetlenül Sebastian Vettel nem hagyta szó nélkül utolsókörös kellemetlenségét, amikor Felipe Massa kissé feltartotta a lekörözéseknél. Vettel szerint nyilvánvaló, hogy a brazil duplán segítette az első F1-es győzelme felé száguldó Valtteri Bottast.

bottas_szocsi_1.JPG

A vasárnapi Orosz Nagydíjon Valtteri Bottas nagyszerű versenyzéssel szerezte meg első győzelmét a szériában, és bár a hajrában üldözője, Sebastian Vettel kicsit megszorongatta, de az összecsapás végül elmaradt. Többek között a lekörözések sem jöttek jól a ferrarisnak, legfőképpen Bottas ex csapattársa, Felipe Massa, aki mögött végleg elszállt a remény arra, hogy támadást indítson a győzelemért.

Az utolsó körben a Williams brazilja Bottast nagyon szépen elengedte, Vettel már kicsit beragadt mögé, és ennek dühösen hangot is adott a csapatrádión, sőt a középső ujját is használta, kifejezve nemtetszését. A négyszeres világbajnok ugyan elismerte, hogy Bottas a remek rajtjával nyerte meg a versenyt, ám utólag is úgy véli, Massa kétszer is segített volt kollégájának.

„Felipe kicsit sokba került nekem. Először is nagyon szépen elengedte Valtterit, míg nekem ez keményebb menet volt. Nem tudom, talán nem látta, hogy ott egy másik autó is. Nyilvánvaló, hogy Felipe kétszer is segített Valtterinek. Először amikor szépen elengedte, majd amikor én elvesztettem mögötte egy kis időt. De ezek előfordulnak a lekörözéseknél.”

Massa persze nem lepődött meg Vettel panaszkodásán: „Valóban panaszkodott a rádión is? Ez komoly? Sosem szokott ilyet csinálni”- válaszolt a brazil kicsit ironikusan, amikor Vettel reakciójáról faggatták a verseny után.

„A belső ívet szabadon hagytam neki. A 4-es kanyarnál lassítottam, de nem ment el, pedig teljesen kihúzódtam a baloldalra. Aztán tényleg elengedtem. Egyébként meg nem hiszem, hogy meg tudta volna előzni Valtterit az utolsó körben”- vélekedett Massa, aki elsők között gratulált Bottasnak a győzelemhez.

massa-_bottas.JPG

A Mercedesnél nem kicsit lélegezhettek fel Massa miatt az utolsó körben, így nem meglepő, hogy még viccelni is volt kedve Toto Wolffnak: „Nem volt egy sima vitorlázás a Ferrari ellen, ráadásul ismét kérdéses volt, hogyan jövünk ki a lekörözésekből. Ezek néha ellenünk dolgoznak, olykor pedig a javunkra vannak, mint most Felipével – amit köszönök, és jövünk neki egy sörrel.”

Szólj hozzá

f1 forma-1 szocsi felipe massa sebastian vettel formula-1 valtteri bottas orosz nagydj