2017. máj 04.

F1 Alonso és csapata is odáig volt az első indy-s nap után

írta: FormaNet
F1 Alonso és csapata is odáig volt az első indy-s nap után

Fernando Alonso szerdán teljesítette első tesztjét Indianapolisban, a McLaren Honda Andretti autóval. A spanyol néhány dolgon igencsak meglepődött, de nagyon élvezte új kalandját, többek között azért, mert ezek az autók teljesen másak, mint a formula-1-es gépek.

alonso_indy1.jpg

Szerda délután Fernando Alonso teljesítette az újonc programot, melynek keretén belül 110 kört tett meg egyre magasabb sebességgel, megadott számú köröket kellett futnia narancs színű autójával. Mindemellett a figyelmeztető jelzéseket is szimulálták, alapbeálltásokat próbálgattak és a bokszlátogatást is gyakorolták csapatával, az Andretti Autosporttal.

Első napja után a spanyol nagyon lelkes volt, de nem tagadta, volt pár meglepetés számára az új kocsiban, új pályán. 

„A pálya keskenyebb, mint amilyennek gondoltam” – kezdte beszámolóját a nap végén tartott sajtótájékoztatón.

„A tévében azt látod, hogy három autó megy egymás mellett a célegyenesben. Most az autóban ülve nehéz volt elképzelni, hogy fér el három autó ilyen sebességnél. Tudtam, hogy Marco (Andretti, aki délelőtt már megjáratta a kocsit) padlógázzal vette az 1-es kanyart, ezért úgy gondoltam, én is meg tudom csinálni, aztán amikor megérkeztem, a lábam nem nyomta padlóig. Saját életet élt, nem csatlakozott össze az agyammal abban a pillanatban. A második vagy harmadik körben már sikerült, de az első körben nagyon jó érzés volt megtapasztalni tiszteletben tartani az autó sebességét. Minden versenyző szereti ezt a fajta adrenalint, szóval ez ezért is egy jó nap volt.”

Különösen lenyűgözőnek találta az autó egyszerűségét az F1-es kocsikhoz képest.

„Mikor megkérdezik, hogy készen állsz-e, és azt mondod, hogy igen, akkor egyszerűen csak beindítod a kocsit, és mész. A Formula-1-ben ugyanez hat percet vesz igénybe, mert mindenfélét le kell ellenőrizni, újraellenőrizni. Sok minden lassabb, így itt ez élvezetesebb volt, hiszen csak be kell indítani a motort, és kezdődhet a verseny.”

„Más érzés, mint a Formula-1-ben, ahol több segítség van a technika miatt, és talán egy kicsit könnyebbnek érzed. A leszorítóerő kifinomultsága szintén más az F1-ben – valamivel nagyobb a tapadás, és kicsit kiszámíthatóbb az autó. Itt sokkal több minden szól a versenyzésről.”

alonos_indy.jpg

A mérnökök természetesen visszajelzéseket is kértek a spanyol bajnoktól, aki bevallotta, egyelőre nem tudott sok érdemi információval szolgálni.

„A csapat kérdezgetett, és jól érzetem magam, de egyelőre még fogalmam sincs a dolgokról, nem tudom, mikor jó vagy rossz a pálya, és mikor gyors vagy lassú. A csapat minden támogatást megadott, és most további hasznos tanulnivalók következnek. Még hosszú út áll előttünk, de elégedett vagyok az első lépéssel” – értékelt Alonso.

Első napja után egyébként nem csak a 35 esztendős kétszeres bajnok volt lenyűgözve, hanem csapata is. A csapatmenedzser, Rob Edwards csak dicsérte az újonc profizmusát.

„Nagyszerű volt együtt dolgozni Fernandóval. Már a legelején részletesen kérdezett, amiből kiderült, hogy felkészült. Lenyűgözte az egész csapatot” – nyilatkozta a szakember, aki szerint nem is olyan nehéz eset a spanyol, mint azt sokan mondják.

„Ami a személyét illeti, úgy vélem, nem igaz, hogy nehéz együttműködni vele. Ő egy nagyszerű ember, és van humorérzéke. Céltudatos, hiszen ő is azt akarja, amit a csapat: megnyerni az Indy500-at. Nem csupán azért jött, hogy részt vegyen a versenyen. Egyértelmű célja, hogy győzzön.”

 

Szólj hozzá

mclaren fernando alonso indycar indy500 andretti autosport