2017. máj 08.

F1 Massa most a Williams újoncának Schumachere

írta: FormaNet
F1 Massa most a Williams újoncának Schumachere

Felipe Massát új csapattársával, Lance Strollal való kapcsolat arra az időkre emlékezteti, amikor a Ferrarihoz került, és Michael Schumacher lett a mentora.

massa_stroll.jpg

Felipe Massa egy röpke „nyugdíjas” pihenőt követően 2017-re visszatért csapatához, a Williamshez melynek Valtteri Bottas távozása után egy tapasztalt pilótára volt szüksége az újonc Lance Stroll mellé.

A rutinos brazil 2002-ben a Saubernél kezdte f1-es pályafutását, majd 2006-ban került még igencsak zöldfülűként a Ferrarihoz, és az akkor már hétszeres világbajnok, Michael Schumacher mellé. Így nagyon is jól tudja, milyen cipőben jár most Stroll. Arra a kérdésre, hogy a csapaton belüli kapcsolat emlékezteti-e őt azokra az időkre, amikor ő volt az újonc Schumacher mellett, Massa a következőt felelte: „Azt hiszem igen, de szerintem én könnyebben adom át az információkat, mint Michael.”

„Többet kértem, mint amennyit adott, de így is rengeteg dolgot kaptam tőle. Az biztos, hogy amikor elől álltam, nem volt teljesen boldog, de én azért kérdeztem mindig sokat, mert úgy tekintettem rá, mint egy tanárra, egy mesterre, és nem féltem megkérdezni, hogy mit csinál ezzel vagy azzal. Amit csak lehetett, megkérdeztem tőle, ő pedig elmondta. De kérni kellett, mert magától nem osztogatta az információkat” – mesélt azokról az időkről Felipe, majd hozzátette, jelenleg ő megpróbál mindenben segíteni 18 esztendős kanadai csapattársának, akivel nagyon jó viszonyban van.

„Sokat segítek neki, megpróbálok mindent átadni, amit látok. Nagyon jól kijövünk egymással, és mindent megteszek, hogy segítsem. Például lehet, hogy az egyik kanyarban lassabb, mint én, aztán megkérdezi, mit csináljon, én pedig elmondok neki mindent. Nincs ezzel probléma.”

A Williams eddigi 18 pontját Massa szerezte, míg Stroll egyelőre pont nélkül áll a bajnoki tabellán, de Massa szerint ezzel sincs probléma, csak egy kis időt kell adni a fiatal versenyzőnek.

„Nyilván jobb a csapatnak, ha mindkét pilóta pontot szerez, hiszen szükség van rá. De ne felejtsük el, hogy ő még tanul. Csak időt kell hagynunk neki.”

Szólj hozzá

f1 williams felipe massa formula-1 lance stroll