Nico Hülkenberg az idei pilóta-pletykák egyik főszereplője volt, ma azonban a Force India hivatalosan is megerősítette, hogy német versenyzőjével 2017-ig hosszabbított.

hulkenberg.jpg

 

Az FIA kutatóintézetében már évekkel ezelőtt is kísérleteztek a fejsérülések kockázatát csökkentő zárt pilótafülkével, ám eddig nem sikerült biztonságos koncepciót találni. Jövő hónapban a kísérletek folytatódnak, többek között a Mercedes ötletével.

mercedes_zart_pilotafulke.JPG

 

A Belga Nagydíj egy papírforma Mercedes kettős diadalt hozott, ennek ellenére bőven volt esemény a 43 körös futam alatt és az azt megelőző napokban is... Mi most egy rendhagyó beszámolóval összegezzük a nyári szünet utáni első versenyhétvégét, ami leginkább a helyszíni tapasztalatokról szól...

img_3908.JPG

 

A belga pálya nem mindennapi élmény mind a pilóták, mind az odalátogató nézők számára. A csodálatos környezet,  a rengeteg F1 rajongó és természetesen maguk a versenyzők olyan, semmihez sem fogható hangulatot teremtenek, mely nem sok ringről mondható el, és ami a kissé ellaposodott szezonban is visszahozza a királykategória varázsát. Ezt a hangulatot próbáltuk meg saját fotóinkon keresztül eljuttatni olvasóinkhoz.

Klikk a képre a galériáért 

kimi_raikkonen.jpg

A Belga Nagydíj szombati napja hatalmas Mercedes fölénnyel zárult, ezen belül pedig Lewis Hamilton a hajrában hatalmas kört rakott össze, és közel fél másodperccel verte csapattársát, a túlkormányzottsággal küzdő Nico Rosberget. A német kicsit csalódottan nyilatkozott a leintést követően, de mivel ezen a pályán nem nehéz előzni, így most abban bízik, hogy egy jó rajt után az Eau Rouge-nál meg tudja majd fogni a címvédőt.

hamiltone_a_pole_spaban.JPG

Valószínűleg kevés olyan Forma1-es rajongó van, akinek a legendás Spa-Francorchamps nincs rajta a „bakancslistáján”. És ha egyszer eljut oda, természetesen kötelező bejárni a hét kilométeres pályát.

belge_nagydij_palya.jpg

 

A nyári szünetben a Formula-1 hivatalos weboldala egy olyan sorozatot indított, melyben a széria szereplői összeállítják saját F1-es álomcsapatukat, két versenyzővel, egy csapatfőnökkel és persze egy versenyautóval. Most Lewis Hamilton került sorra.

ayrton_senna_1988.JPG

 

A Formula-1 történelmének legfiatalabb versenyzőjeként Max Verstappen már a szezon előtt is rivaldafénybe került, azóta ő lett a királykategória legfiatalabb pontszerzője, és a Magyar Nagydíjon éppen csak lecsúszott a dobogóról. A Toro Rosso holland tinédzsere a széria hivatalos oldalán adott interjúban mesél az elmúlt hónapokról…

max_verstappen_2.JPG

 

Remek újonc bemutatkozások, döcögős szezonkezdés, fölényes futamgyőzelmek, érzelmi mélypontok, izgalmas csaták... A szezon első felében kicsit mindenből kaptunk. A nyári szünet kellős közepén jöjjön egy kis visszatekintés arról, hogyan teljesítettek a királykategória versenyzői saját csapattársuk ellen.

2015_f1_mezony.JPG

 

Erre az évre is remek interjúsorozattal rukkolt elő a Formula-1 hivatalos weboldala. Idén a versenyzőktől megtudhatjuk, mik a legfontosabb dolgok életük egyes területein, legyen szó versenyzésről, versenypályáról, vagy magánéletről és a mindennapokról. A sorozat következő szereplője Jenson Button.

jenson_button_1.JPG

A jubileumi Magyar Nagydíjat a legtöbben az év versenyeként emlegetik, és több szempontból is emlékezetesre sikerült. Például Sebastian Vettel számra, aki előkelő helyre ért fel a futamgyőzelmek örökranglistáján, nem mellesleg életében először nyert ezen a pályán...

hungaroring_1.JPG

Sebastian Vettel múlt vasárnap, az akciódús Magyar Nagydíjon a Hungaroringet is kipipálta győzelmi listáján. Ez volt a német bajnok idei második futamgyőzelme, összességében pedig 41. alkalommal nyert a királykategóriában. Ezzel a nagydíj győztesek örökranglistáján utolérte a harmadik helyen álló Ayrton Sennát, így már csak olyan legendák, mint Michael Schumacher (91) és Alain Prost (51) állnak előtte. Mellesleg Vettel 149 nagydíj alatt érte el ezt az eredményt, míg Senna 158.

A második helyen célba érő Danyiil Kvjat életének első F1-es dobogóját szerezte meg, és 21 évesen, 91 naposan ő lett minden idők második legfiatalabb dobogós versenyzője a szériában. A rekorder, Vettel mindössze 18 nappal volt fiatalabb, amikor a 2008-as Olasz Nagydíjon a pódium tetején pezsgőzhetett. Második helyével Kvjat lett Oroszország legeredményesebb F1-es pilótája. Rajta kívül csak Vitalij Petrov képviselte országát a dobogón, még 2011-ben az Ausztrál Nagydíjon, amikor harmadikként intette le a kockás zászló.

Daniel Ricciardo harmadik helyével a Red Bull a tavalyi Szingapúri Nagydíj óta most először ért el kettős dobogós eredményt, Max Verstappen negyedik helyével együtt pedig a Red Bull Junior Programja aratott különleges sikert, hiszen az első négy helyezett mind innen került ki.

A Verstappen mögött célba érő Fernando Alonso idei legjobb eredményét érte el a Hungaroringen, Jenson Button kilencedik helyével pedig a McLaren idén először örülhetett kettős pontszerzésnek. Legutóbb a tavalyi Brazil Nagydíjon volt alkalma a wokingiaknak dupla pontszerzést ünnepelni.

A McLaren hirtelen feltámadásánál is meglepőbb volt a Mercedes bukása. A hétvége addigi részében úgy tűnt, hogy csak egy katasztrófa akadályozhatja meg a címvédő alakulat újabb diadalát, végül mondhatni ez a katasztrófa be is következett, és nem csak a győzelemről, de még a dobogóról is lecsúsztak, ami 28 verseny óta nem fordult elő. Utoljára a 2013-as Brazil Nagydíjon nem végzett egy Mercedes sem a top3-ban. A folyamatos dobogós eredmények statisztikájában ez minden idők második legjobb eredménye, bár a rekordtól még messze elmaradt. A rekordot a Ferrari tartja zsinórban megszerzett 53 dobogós helyezéssel (1999 Maláj Nagydíj – 2002 Japán Nagydíj).

Lewis Hamiltonnak sem sok hiányzott ahhoz, hogy ebben a statisztikában beérje a rekorder Michael Schumachert, aki a 2001-es USA Nagydíjtól egészen a 2002-es Japán Nagydíjig sorozatban 19-szer állt a pódiumon. Hamilton egészen vasárnapig sorozatban 16 dobogós eredményt tudott maga mögött, és egyelőre maradt a második helyen ezen a listán, Fernando Alono (15) és Sebastian Vettel (11) előtt. Hamilton hatodik-, illetve Nico Rosberg nyolcadik helyével a Mercedes összesen 12 pontot szerzett a mogyoródi futamon. Legutóbb a 2013-as Brazil Nagydíjon szerezett a csapat ilyen kevés pontot, ennél kevesebbet pedig ugyanebben az évben, Szuzukában.

Utolsó pontszerzőként a sauberes Marcus Ericsson ért célba, amivel jelenleg összesen hat egység áll a neve mellett a bajnokságban, tízzel kevesebb, mint újonc csapattársának, Carlos Sainznak. Ericsson a legutóbbi hat versenyen mindannyiszor nullázott, idén csak a szezonnyitón, majd Kínában tudott a legjobb tízben zárni.

Miután a szabadedzésen egy csúnya borulást mutatott be, Sergio Pérez a versenyen sem tudott célba érni műszaki probléma miatt, sőt csapata, a Force India kettős kieséssel kezdi meg a nyári szünetet. Legutóbb tavaly, az Egyesült Államokban volt hasonlóan szerencsétlen hétvégéjük.

Nem csak a Force India versenyzői, de a lotusos Pastor Maldonado sem fogott ki szerencsés napot a Hungaroringen. A venezuelai nem kevesebb, mint három büntetést zsebelt be a futamon – először a Pérezzel történt ütközése miatt, majd egy boxutcai gyorshajtás, illetve a SafetyCar alatt történő előzés következményeként.

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

A négy nap alatt 186 ezer néző látogatott ki a Hungaroringre a 30. Forma-1-es Magyar Nagydíjra - számolt be az MTI a Hungaroring Sport Zrt. adataira támaszkodva. A jubileumi versenyhétvége Gyulay Zsolt, a létesítményt üzemeltető cég elnök-vezérigazgatója szerint a vártnál is jobban sikerült. 

2015_hungaroring_dobogo.jpg

 

Az edzéseken és az időmérőn mutatott dominancia után a legtöbben valószínűleg egy sima Mercedes győzelemre fogadtak volna a Magyar Nagydíj előtt, ám Sebastian Vettel nem olvasta el ezt a forgatókönyvet. Már a rajtnál átvette a vezetést, és szinte csak ő maradt ki a kaotikus futamból. A széria hivatalos oldalán megjelent interjúabn a német bajnok elárulta, hogy a látszat ellenére közel sem volt könnyű megszerezni első hungaroringi diadalát. Mindemellett értékelte a mögötte álló ferraris hónapokat is. 

vettel_hungaroring.JPG

 

A 30. Magyar Nagydíjon közel sem volt könnyű futama a Red Bull Racing versenyzőinek, ám végül meg lett a jutalmuk. A csapat idén első alkalommal a top3-ban végzett, ráadásul egy kettős dobogós helyezéssel. Nem mellesleg Daniel Ricciardo agresszív versenyzésének és egy jó taktikának köszönhetően még a győzelemre is esélyesek voltak, így csapat nagyon jó hangulatban kezdi meg a nyári szünetet.

red_bull_hungaroring.JPG

 

A Mercedes ugyan mindkét autóval pontszerző helyen ért célba a 30. Magyar Nagydíjon, ám az eddig megállíthatatlanul menetelő csapatnak ma jócskán kijutott a drámai pillanatokból. Volt itt elrontott rajt, büntetés, defekt, baleset, amik miatt egy biztosnak tűnő kettős győzelem szállt el. Természetesen senki nem boldog a címvédő csapatnál.

mercedes_hungaroring.jpg

 

Sebastian Vettel egy fantasztikus rajt után, magabiztos versenyzéssel nyerte meg a 30. Magyar Nagydíjat, ami rendkívül eseménydúsra és izgalmasra sikeredett. Mondhatni csak a négyszeres bajnoknak volt nyugodt versenye, mögötte azonban az utolsó percekig változott a sorrend. Végül a Red Bull két versenyzője, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo pezsgőzhetett a dobogó második-harmadik fokán. Vettel most először tudott nyerni a mogyoródi pályán, Kvjat pedig élete első F1-es dobogójának örülhetett. A Mercedeseknek drámákkal teli futamuk volt. 

 vettel_ricciardo_hungaroring.JPG

Lewis Hamilton idei kilencedik rajtelsőségét gyűjtötte be a Hungaroringen, Nico Rosberg második helyével pedig a Mercedes idén immár nyolcadik alkalommal bérli az első sort. A brit bajnok a hajrában fantasztikus kört rakott össze, és bár üldözői is javítottak, így is bő fél másodperccel verte csapattársát. A harmadik helyért kemény csata zajlott Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo között, végül a Ferrari néhány századdal gyorsabbnak bizonyult.

hamilton_hungaroring_2.JPG

A pénteki nap után, ismét Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Hungaroringen, ám csapattársa, Nico Rosberg ezúttal közelebb tudott hozzá kerülni. Mögöttük Sebastian Vettel Ferrarija és Danyiil Kvjat Red Bullja volt a legjobb az időmérő előtt. 

hamilton_hungaroring_1.JPG

Lewis Hamilton a második szabadedzésen sem talált legyőzőre, csapattársa, Nico Rosberg annál inkább. A németnek egyik keveréken sem akart összeállni a tökéletes kör, és még a Red Bullok is beelőzték. Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo a második-harmadik helyet kaparintotta meg, ám ez utóbbinak egy motorhibával kellett idő előtt befejeznie a meglehetősen jól induló gyakorlást. 

hamilton_4.JPG

 

A Magyar Nagydíj első szabadedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, mögötte csapattársa, Nico Rosberg zárt, de Kimi Räikkönen Ferrarija sem sokkal maradt el a két Mercedes mögött. A finn bajnoknak ugyanakkor az edzés végén egy furcsa incidenst is át kellett élnie, amikor Ferrarijáról lerepült az első szárny. Ez mindössze egy defektet okozott, ám ennél sokkal nagyobb bajba került Sergio Pérez, aki az egyik kanyarban fejre állt...

hamilton_hungaroring.JPG

 

Borongósan indult a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatója, melynek kezdetén a jelenlévő hat versenyzőt arra kérték, hogy egy-egy kedves emléket idézzen fel Jules Bianchi-val kapcsolatban...

grosjean_bianchi.JPG

 

Néhány hete megkezdődtek a találgatások a jövő évi pilótafelállásokat illetően, az azonban biztos, hogy a Sauber csapat immár kimarad ezekből a pletykákból, ugyanis viszonylag korán, a mezőnyből elsőként jelentette be a szerződéshosszabbítást jelenlegi versenyzőivel.

11745554_868100816570719_5430223045583140337_n.jpg

 

Tudtad, hogy az elmúlt évtizedben mindössze három alkalommal nyert a pole-ból rajtoló versenyző a Hungaroringen? Vagy, hogy az utolsó pilóta, aki megnyerte a Magyar Nagydíjat, majd év végén bajnok lett, az Michael Schumacher volt még 2004-ben? A jubileumi Magyar GP előtt a széria hivatalos oldala összegyűjtött néhány érdekes statisztikát a mogyoródi létesítmény eddigi F1-es történelméből…

hungaroring.JPG

 

Bár az idei év közel sem úgy alakul a McLaren csapat számára, ahogy azt várták, ettől függetlenül a következő helyszín, a hétvégén megrendezésre kerülő jubileumi Magyar Nagydíj mind a csapat, mind pedig két versenyzője, Fernando Alonso és Jenson Button számára is nagyon kedves.

jenson_button_hugaroring_2012.JPG

 

A biztonság és a kockázatvállalás örök téma és örök ellentmondás egy olyan sportban, mint a Formula-1. Manapság már elfogadhatatlan, hogy egy verseny halálos áldozattal járjon, ugyanakkor mindenki tisztában van azzal, mekkora kockázat egy nyitott tetős együléses versenyautóban ekkora sebességgel száguldozni. Ezek az ellentétek mindig is a Formula-1 központi témái lesznek, és bár folyamatosan törekedni kell rá, de szinte képtelenség megtalálni a megfelelő egyensúlyt.

2014_szuzuka.JPG