Erre az évre is remek interjúsorozattal rukkolt elő a Formula-1 hivatalos weboldala. Idén a versenyzőktől megtudhatjuk, mik a legfontosabb dolgok életük egyes területein, legyen szó versenyzésről, versenypályáról, vagy magánéletről és a mindennapokról. A sorozat következő szereplője Jenson Button.

jenson_button_1.JPG

A jubileumi Magyar Nagydíjat a legtöbben az év versenyeként emlegetik, és több szempontból is emlékezetesre sikerült. Például Sebastian Vettel számra, aki előkelő helyre ért fel a futamgyőzelmek örökranglistáján, nem mellesleg életében először nyert ezen a pályán...

hungaroring_1.JPG

Sebastian Vettel múlt vasárnap, az akciódús Magyar Nagydíjon a Hungaroringet is kipipálta győzelmi listáján. Ez volt a német bajnok idei második futamgyőzelme, összességében pedig 41. alkalommal nyert a királykategóriában. Ezzel a nagydíj győztesek örökranglistáján utolérte a harmadik helyen álló Ayrton Sennát, így már csak olyan legendák, mint Michael Schumacher (91) és Alain Prost (51) állnak előtte. Mellesleg Vettel 149 nagydíj alatt érte el ezt az eredményt, míg Senna 158.

A második helyen célba érő Danyiil Kvjat életének első F1-es dobogóját szerezte meg, és 21 évesen, 91 naposan ő lett minden idők második legfiatalabb dobogós versenyzője a szériában. A rekorder, Vettel mindössze 18 nappal volt fiatalabb, amikor a 2008-as Olasz Nagydíjon a pódium tetején pezsgőzhetett. Második helyével Kvjat lett Oroszország legeredményesebb F1-es pilótája. Rajta kívül csak Vitalij Petrov képviselte országát a dobogón, még 2011-ben az Ausztrál Nagydíjon, amikor harmadikként intette le a kockás zászló.

Daniel Ricciardo harmadik helyével a Red Bull a tavalyi Szingapúri Nagydíj óta most először ért el kettős dobogós eredményt, Max Verstappen negyedik helyével együtt pedig a Red Bull Junior Programja aratott különleges sikert, hiszen az első négy helyezett mind innen került ki.

A Verstappen mögött célba érő Fernando Alonso idei legjobb eredményét érte el a Hungaroringen, Jenson Button kilencedik helyével pedig a McLaren idén először örülhetett kettős pontszerzésnek. Legutóbb a tavalyi Brazil Nagydíjon volt alkalma a wokingiaknak dupla pontszerzést ünnepelni.

A McLaren hirtelen feltámadásánál is meglepőbb volt a Mercedes bukása. A hétvége addigi részében úgy tűnt, hogy csak egy katasztrófa akadályozhatja meg a címvédő alakulat újabb diadalát, végül mondhatni ez a katasztrófa be is következett, és nem csak a győzelemről, de még a dobogóról is lecsúsztak, ami 28 verseny óta nem fordult elő. Utoljára a 2013-as Brazil Nagydíjon nem végzett egy Mercedes sem a top3-ban. A folyamatos dobogós eredmények statisztikájában ez minden idők második legjobb eredménye, bár a rekordtól még messze elmaradt. A rekordot a Ferrari tartja zsinórban megszerzett 53 dobogós helyezéssel (1999 Maláj Nagydíj – 2002 Japán Nagydíj).

Lewis Hamiltonnak sem sok hiányzott ahhoz, hogy ebben a statisztikában beérje a rekorder Michael Schumachert, aki a 2001-es USA Nagydíjtól egészen a 2002-es Japán Nagydíjig sorozatban 19-szer állt a pódiumon. Hamilton egészen vasárnapig sorozatban 16 dobogós eredményt tudott maga mögött, és egyelőre maradt a második helyen ezen a listán, Fernando Alono (15) és Sebastian Vettel (11) előtt. Hamilton hatodik-, illetve Nico Rosberg nyolcadik helyével a Mercedes összesen 12 pontot szerzett a mogyoródi futamon. Legutóbb a 2013-as Brazil Nagydíjon szerezett a csapat ilyen kevés pontot, ennél kevesebbet pedig ugyanebben az évben, Szuzukában.

Utolsó pontszerzőként a sauberes Marcus Ericsson ért célba, amivel jelenleg összesen hat egység áll a neve mellett a bajnokságban, tízzel kevesebb, mint újonc csapattársának, Carlos Sainznak. Ericsson a legutóbbi hat versenyen mindannyiszor nullázott, idén csak a szezonnyitón, majd Kínában tudott a legjobb tízben zárni.

Miután a szabadedzésen egy csúnya borulást mutatott be, Sergio Pérez a versenyen sem tudott célba érni műszaki probléma miatt, sőt csapata, a Force India kettős kieséssel kezdi meg a nyári szünetet. Legutóbb tavaly, az Egyesült Államokban volt hasonlóan szerencsétlen hétvégéjük.

Nem csak a Force India versenyzői, de a lotusos Pastor Maldonado sem fogott ki szerencsés napot a Hungaroringen. A venezuelai nem kevesebb, mint három büntetést zsebelt be a futamon – először a Pérezzel történt ütközése miatt, majd egy boxutcai gyorshajtás, illetve a SafetyCar alatt történő előzés következményeként.

 

FormaNet, Varga Viktória

000 facebook_banner.jpg

A négy nap alatt 186 ezer néző látogatott ki a Hungaroringre a 30. Forma-1-es Magyar Nagydíjra - számolt be az MTI a Hungaroring Sport Zrt. adataira támaszkodva. A jubileumi versenyhétvége Gyulay Zsolt, a létesítményt üzemeltető cég elnök-vezérigazgatója szerint a vártnál is jobban sikerült. 

2015_hungaroring_dobogo.jpg

 

Az edzéseken és az időmérőn mutatott dominancia után a legtöbben valószínűleg egy sima Mercedes győzelemre fogadtak volna a Magyar Nagydíj előtt, ám Sebastian Vettel nem olvasta el ezt a forgatókönyvet. Már a rajtnál átvette a vezetést, és szinte csak ő maradt ki a kaotikus futamból. A széria hivatalos oldalán megjelent interjúabn a német bajnok elárulta, hogy a látszat ellenére közel sem volt könnyű megszerezni első hungaroringi diadalát. Mindemellett értékelte a mögötte álló ferraris hónapokat is. 

vettel_hungaroring.JPG

 

A 30. Magyar Nagydíjon közel sem volt könnyű futama a Red Bull Racing versenyzőinek, ám végül meg lett a jutalmuk. A csapat idén első alkalommal a top3-ban végzett, ráadásul egy kettős dobogós helyezéssel. Nem mellesleg Daniel Ricciardo agresszív versenyzésének és egy jó taktikának köszönhetően még a győzelemre is esélyesek voltak, így csapat nagyon jó hangulatban kezdi meg a nyári szünetet.

red_bull_hungaroring.JPG

 

A Mercedes ugyan mindkét autóval pontszerző helyen ért célba a 30. Magyar Nagydíjon, ám az eddig megállíthatatlanul menetelő csapatnak ma jócskán kijutott a drámai pillanatokból. Volt itt elrontott rajt, büntetés, defekt, baleset, amik miatt egy biztosnak tűnő kettős győzelem szállt el. Természetesen senki nem boldog a címvédő csapatnál.

mercedes_hungaroring.jpg

 

Sebastian Vettel egy fantasztikus rajt után, magabiztos versenyzéssel nyerte meg a 30. Magyar Nagydíjat, ami rendkívül eseménydúsra és izgalmasra sikeredett. Mondhatni csak a négyszeres bajnoknak volt nyugodt versenye, mögötte azonban az utolsó percekig változott a sorrend. Végül a Red Bull két versenyzője, Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo pezsgőzhetett a dobogó második-harmadik fokán. Vettel most először tudott nyerni a mogyoródi pályán, Kvjat pedig élete első F1-es dobogójának örülhetett. A Mercedeseknek drámákkal teli futamuk volt. 

 vettel_ricciardo_hungaroring.JPG

Lewis Hamilton idei kilencedik rajtelsőségét gyűjtötte be a Hungaroringen, Nico Rosberg második helyével pedig a Mercedes idén immár nyolcadik alkalommal bérli az első sort. A brit bajnok a hajrában fantasztikus kört rakott össze, és bár üldözői is javítottak, így is bő fél másodperccel verte csapattársát. A harmadik helyért kemény csata zajlott Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo között, végül a Ferrari néhány századdal gyorsabbnak bizonyult.

hamilton_hungaroring_2.JPG

A pénteki nap után, ismét Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Hungaroringen, ám csapattársa, Nico Rosberg ezúttal közelebb tudott hozzá kerülni. Mögöttük Sebastian Vettel Ferrarija és Danyiil Kvjat Red Bullja volt a legjobb az időmérő előtt. 

hamilton_hungaroring_1.JPG

Lewis Hamilton a második szabadedzésen sem talált legyőzőre, csapattársa, Nico Rosberg annál inkább. A németnek egyik keveréken sem akart összeállni a tökéletes kör, és még a Red Bullok is beelőzték. Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo a második-harmadik helyet kaparintotta meg, ám ez utóbbinak egy motorhibával kellett idő előtt befejeznie a meglehetősen jól induló gyakorlást. 

hamilton_4.JPG

 

A Magyar Nagydíj első szabadedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, mögötte csapattársa, Nico Rosberg zárt, de Kimi Räikkönen Ferrarija sem sokkal maradt el a két Mercedes mögött. A finn bajnoknak ugyanakkor az edzés végén egy furcsa incidenst is át kellett élnie, amikor Ferrarijáról lerepült az első szárny. Ez mindössze egy defektet okozott, ám ennél sokkal nagyobb bajba került Sergio Pérez, aki az egyik kanyarban fejre állt...

hamilton_hungaroring.JPG

 

Borongósan indult a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatója, melynek kezdetén a jelenlévő hat versenyzőt arra kérték, hogy egy-egy kedves emléket idézzen fel Jules Bianchi-val kapcsolatban...

grosjean_bianchi.JPG

 

Néhány hete megkezdődtek a találgatások a jövő évi pilótafelállásokat illetően, az azonban biztos, hogy a Sauber csapat immár kimarad ezekből a pletykákból, ugyanis viszonylag korán, a mezőnyből elsőként jelentette be a szerződéshosszabbítást jelenlegi versenyzőivel.

11745554_868100816570719_5430223045583140337_n.jpg

 

Tudtad, hogy az elmúlt évtizedben mindössze három alkalommal nyert a pole-ból rajtoló versenyző a Hungaroringen? Vagy, hogy az utolsó pilóta, aki megnyerte a Magyar Nagydíjat, majd év végén bajnok lett, az Michael Schumacher volt még 2004-ben? A jubileumi Magyar GP előtt a széria hivatalos oldala összegyűjtött néhány érdekes statisztikát a mogyoródi létesítmény eddigi F1-es történelméből…

hungaroring.JPG

 

Bár az idei év közel sem úgy alakul a McLaren csapat számára, ahogy azt várták, ettől függetlenül a következő helyszín, a hétvégén megrendezésre kerülő jubileumi Magyar Nagydíj mind a csapat, mind pedig két versenyzője, Fernando Alonso és Jenson Button számára is nagyon kedves.

jenson_button_hugaroring_2012.JPG

 

A biztonság és a kockázatvállalás örök téma és örök ellentmondás egy olyan sportban, mint a Formula-1. Manapság már elfogadhatatlan, hogy egy verseny halálos áldozattal járjon, ugyanakkor mindenki tisztában van azzal, mekkora kockázat egy nyitott tetős együléses versenyautóban ekkora sebességgel száguldozni. Ezek az ellentétek mindig is a Formula-1 központi témái lesznek, és bár folyamatosan törekedni kell rá, de szinte képtelenség megtalálni a megfelelő egyensúlyt.

2014_szuzuka.JPG

 

Fájdalmas napra ébredt ma az autósport társadalom. Hosszú küzdelem után Jules Bianchi elvesztette életének legnagyobb csatáját. A 25 esztendős francia tehetségtől csapata és a mezőny többi tagja búcsúzik…

jules_bianchi_1.JPG

 

Nagyon szomorú hírrel kezdődik a mai nap. Amitől oly sokan tartottunk bekövetkezett. 25 éves korában elhunyt Jules Bianchi.

jules_bianchi.JPG

 

Az olasz sajtó köztudottan nem a kíméletességéről híres, és ezt most Kimi Räikkönennel kapcsolatban is megmutatja. Idén a finn már számtalan kritikát kapott a Ferrari hazájából, mostanra pedig utódjáról cikkeznek. Olasz lapértesülések szerint ugyanis a Ferrari eddigi utolsó világbajnokát jövőre honfitársa, Valtteri Bottas váltja…

raikkonen_2015.JPG

 

A McLaren történelmének talán legnehezebb korszakát éli ebben a szezonban, ettől függetlenül a csapatfőnök, Eric Boullier, illetve a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso is hisz abban, hogy akár még a dobogóra is felérhetnek. A spanyol bajnok szerint a szezon második felében egy sokkal versenyképesebb McLarent láthatnak majd a szurkolók.

alonso_mclaren_2015.JPG

 

A mai Formula-1-es versenyzők robotokká váltak, és személyes véleményük helyett a csapatok és a szponzorok adják szájukba a nyilatkozatokat – állítja a legendás brazil világbajnok, Emerson Fittipaldi, aki szerint a jövőben ezen változtatni kell...

emerson_fittipaldi.JPG

 

Felipe Massa néhány gyenge ferraris szezon után a Williamsnél most újra kiteljesedni látszik, és továbbra sem adja fel legnagyobb álmát, hogy egyszer bajnoki címet nyerjen a királykategóriában. Többek között ez is kiderül abból az összeállításból, melyet a Sky Sports készített az olvasók segítségével…

felipe_massa_2015.jpg

 

Lewis Hamiltonnak ezúttal keményen meg kellett küzdenie a győzelemért, ráadásul nem is csapattársával, hanem a Williamsekkel. Felipe Massa egy remek rajt után sokáig az élen autózott, ám végül a dobogóról is lecsúszott. Nico Rosbergnek szintén nem volt könnyű dolga a második helyért, míg Sebastian Vettel egy jó időzítésnek köszönhetően egy szerencsés harmadik helynek örülhetett. 

l_hamilton_silverstone.jpg

 

Lewis Hamiltonnal az élen a Mercedesek nagy fölénnyel bérelték ki az első sort Silverstone-ban, miközben a Ferrarik kikaptak még a Williamstől is. Második sorból Felipe Massa és Valtteri Bottas várhatja a Brit Nagydíjat.

lewis_hamilton_silverstone.jpg

 

Hazai pályán Lewis Hamilton vette át az irányítást az időmérő előtti egyórás szabadedzésen, míg a pénteki nap legjobbja, Nico Rosberg csak második lett. A Mercedesek mögött két Ferrari zárt, de viszonylag nagy hátrányban. A negyedik legjobb köridőt autózó Sebastian Vettel már egy másodpercet kapott a brit bajnoktól. 

hamilton_silverstone.jpg