Túl a szezon felén, F1 monológ (2.rész)

Tamás!
Öreg motorosként én még emlékszem a hóbortos Lord Hesketh-re, vagy az osztrák-asztrál milliárdos Walter Wolfra, aki egy-két szezonnyi karriert volt képes finanszírozni, és néha még futamot is nyertek. Igaz akkor bevált Cosworth DfV-8 sablon motor, Hewland váltó volt szinte majd minden versenyautóban.
Ma a kicsiknek semmijük sincs, amiből építkezni lehetne..., magyarul bármit összevásárolnak , az még csak egy rakás alkatrész, nem versenyautó...
Tesztek, költségek , fejlesztések, háttér nélkül ezek a csapatok olyanok mint a Patyomkin-falu. A kerékcsere is másodfokú egyenletté nehezedik...
Viszont hosszabb a rajtrács, és sokkal veszélyesebb egy-egy futam. Vagy nem ezért kellettek???
A drága jó Mosley kicsit megíjedt Bernie bácsival együtt, mert az F1 leszálló ágban még a gyártók is kivonultak, és mi lesz így... és gondolták, máséval verni a csalánt nekik nem fog fájni....Úgy érzem nekik akkor már az is elég volt, ha valami versenyautó szerű indul majd a versenyeken (lásd Dallara, aki adott egy GP2-es kasznit, és ezzel le is tudta kötelességét) Én személy szerint sajnálom a kis csapatokat, de ilyen feltételekkel esélyt sem látok a jövőjüket tekintve, és érthetetlen, hogy miért kell még a 13. csapatot is berángatni. Jean Todt fia talán tud valamit, amiért visszavonulást fújt, pedig a GP 2-ben nagyot alkotnak. A Lotusnak viszont nagyon drukkolok, és Gascoyne, illetve a megnövekedett költségvetésük talán eredményes lehet.....3-4 év múlva
3-4 év múlva...
De , és itt a lényeg , három négy év sikerelenségét nincs az a sponzor, aki képes megfinanszírozni...legalábbis a no-name kicsiknél...
Ez így van, a Lotus a Maláj állam, és most már az AirAsia támogatását élvezi, ezért talán nagyobb az esélyük.
És akkor a pénz csak az egyik fele a történetnek.
A fejlesztések, tesztek lekorlátozása elnyújtja még azt is, ami előrelendítene a "gyalog menetből" , és ahogy gépészéknél mondják, "minél hosszabb a menet, annál több a munka". Ergo a lassú fejlesztési fázis hosszan kerül drágába...:(((
Teljesen egyet értek. És a költségcsökkentés számtalan egyéb, logikátlan döntés mellett lett "jelszó" Csak meg kell nézni, az elmúlt pár év versenysorrendjét, ami a szállítás miatt rengeteg plussz pénzt emészt fel.... És sem vagyok híve, az esztelen (és valljuk be gyakran az F1 re jellemző) pazarlásnak, de azért a szériát nem véletlenűl hívják király kategóriának....
Más
Mi is olvassuk az írásaidat (viki is), nagyon érdekesek, és nagyon sok esetben veled egyet értve, komoly véleményeket tudnék írni, de a FormaNet névvel nem teszem, gondolom megérted. Ez egy tematikus blog, nem szólhat másról még a vélemény sem, mint az autó sportról...
Off:
Természetesen tökéletesen megértem, de köszönöm az érdeklődést!
On.
Vissza az eredeti témához:
Az azonban nagyon nekem tetsző dolog a történetben, hogy az emberi tényező pénz ide, pénz oda, még mindig vastagon benne van egy-egy sikersztoriban. Ott van negatív példaként a Toyota kudarca, ahol pedig zseton volt zsákszám, aztán mégis semmi. Ellenpéldaként meg a belőle kinőtt és tavaly az egész mezőnyt szénné égető Brawn GP.
Lássuk be, egy-egy zseniális konstruktőr, egy-egy taktikailag is jól összeakott csapat többet hozhat a "konyhára", mint néha a dollármilliók.
Adrian Newey - ből sajnos mostanában csak egy van, amerre dolgozik, ott a siker, de korábban éppen azért volt színes a történet, mert akkoriban valahogy vastagabb volt a szürkeállomány , gondolok Patrick Head-re vagy az ősidőkből pl egy Colin Chapmannra, vagy Ken Tyrellre...
Álom szép idők voltak...
Megint csak egyet értek, de egy dolgot azért Ross Braw-al kapcsolatban hozzá tennék. Azt már a Ferrarinál is bizonyította, hogy zseni a technikai, és stratégiai dolgok tekintetésnen. Most a tavaji évben azt is bizonyította, hogy zseniális üzlet ember. A tavaji Brawn autókat még az előző évben fejlesztette ki a Hondánál, hiszen 2008-ben nem volt titok, hogy az azévi fejlesztésekkel, már a nyáron leálltak. És neki estek a 2009-es évnek....a Honda türelme elfogyott, Brawn 1 fontért megvette a csapatot, sőt a Honda a felszámolásra szánt 100 Millió eurót is neki adta, és az lett belőle, ami. Majd jött a Merci, így Brawn, aki sosem akart csapat tulajdonos lenni, ismét csapatfőnök lett, csak egy kicsit gazdagabban.....:-)
Colin Chapmann kisérletező bátorsága szintén utólérhetetlen, én miatta(emléke) is drukkolok a Lotusnak, akik ugyan már nem teljesen azok de a név kötelez, és talán Gascoyne személye sokat segíthet, a pénz mellett.
Uhh...
Súlyos tévedés a Toyota - Brawn összemosás, köszönöm a korrekciót. Természetesen a Toyota is jó példa a sok pénzzel elért semmire, de való igaz a Hondára gondoltam...:((